Policolor: Experiență, tradiție și culori sustenabile
|Policolor, cu o experiență de peste 50 de ani în producția de lacuri și vopsele, este un nume de încredere în industria românească. Cunoscut pentru brandurile sale precum SPOR, DEKO Professional, CasaBella, compania se remarcă prin atenția acordată clienților și calitatea produselor sale.
Elena Curelaru, Group Marketing Director, evidențiază importanța experienței și tradiției în domeniul producției de vopsele. Compania se angajează să sprijine comunitățile prin programul ‘Culorile României’ și promovează proiecte mai sigure, mai frumoase și mai colorate, cu protejarea mediului și naturii. În plus, Elena Curelaru oferă sfaturi privind achiziția de vopsele și evidențiază greșelile comune întâlnite de cumpărători în acest proces.
Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acordă unui client nou pentru achiziția corectă de vopsele?
Primul sfat este ca la achiziția unei vopsele să primeze calitatea și nu prețul, pentru că nu renovăm des. Deci vopseaua trebuie să fie în primul rând de calitate și durabilă în timp.
Apoi, pentru că suprafața desfășurată a pereților este foarte mare, ca și timpul nostru petrecut în interior, este extrem de important ca vopseaua să aibă o cantitate redusă sau zero de compuși organici volatili.
Mai apoi, vopseaua trebuie să aibă un grad ridicat de alb rezistent în timp, să fie lavabilă ca să se poată curăța în zonele expuse și să nu miroase.
Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care le observați că le fac cumpărătorii când achiziționează lacuri şi vopsele?
De obicei clienții sunt educați, verifică și își validează opțiunile pe forumuri și cu meșterii înainte de a face investiții în materiale de construcții.
Uneori se lasă influențați de oferte tentante de preț în detrimentul calității.
Alteori, din considerente de economie sau neatenție, diluează mai mult decât recomandarea producătorului un produs (lac sau vopsea) și evident că rezultatul final lasă de dorit: acoperirea e neuniformă, urme de trafalet, stropi la aplicare etc.
De asemenea, se poate întâmpla și să nu respecte întocmai timpii necesari reacoperirii sau temperatura la care execută lucrările, lucru care se răsfrânge asupra rezultatului final.
Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrați sau le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?
Cele mai recente proiecte în care suntem implicați cu furnizarea de produse sunt:
Avangarde Rezidențial – Calea Calmatui sect 6 – bloc decorat cu tencuiala cu silicon Vinarom
Hills Pallady – interioare vopsite cu lavabilă Casă Bella, Deko V8059 o vopsea super-lavabilă cu acoperie mare din primul strat și Deko V8055 vopsea super-lavabilă ultra-mată.
Rin Grand Hotel – interioare vopsite cu lavabilă superlavabila Deko V8059 cu putere mare de acoperire dintr-un singur strat
Sediu Electrica, Calea Victoriei – sediu decorat cu tencuiala Deko T8300, o tencuiala polimerică cu fibre.
Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?
Ultimii 3 ani au venit cu multe modificări de comportament și de consum care s-au reflectat în toate industriile într-un fel sau altul. În perioada pandemiei faptul că oamenii au stat mai mult timp în casă a fost un avantaj pentru noi. Au alocat mai mulți bani pentru reparații, redecorari și proiecte casnice, deoarece au ieșit mai puțin și au călătorit și mai puțin. Ieșirea din pandemie a coincis cu începerea războiului din Ucraina, fapt care s-a concretizat în măriri de preț pentru materii prime și energie, prin urmare măriri de prețuri, dar și lipsa de stocuri la raft. Comportamentul consumatorilor s-a schimbat, oamenii au vrut să se bucure de libertate și să aloce resurse mai degrabă vacanțelor decât renovarilor. Acest lucru a însemnat o anulare sau o amânare a deciziilor de decorare, deci ne-a afectat negativ.
Anul acesta, pe lângă război și mediul instabil politic la nivel mondial, ne lovim și de scăderea puterii de cumpărare, creșterea tuturor prețurilor și a inflației. Toate acestea duc la o atitudine rezervată față de investiții majore și la o tendința de conservare. Lucru care se reflectă și în zona noastră prin scăderi de volume.
Cum vedeți evoluția pieței de lacuri şi vopsele în România în următoarele 6-12 luni?
Cred că noi modele de comportament și noi criterii de achzitie vor apărea. Cu siguranță proiectele se vor diminua dar nu se vor opri, iar oamenii vor fi rezervați în achiziții și atenți la beneficiile pe care le au pentru prețul plătit.