37,4 miliarde de lei pentru construirea sectorului montan al autostrăzii A8: Peste 3000 de proiectele de infrastructură rutieră, în România
|Ministerul Transporturilor a adus în atenție un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii naționale, prin publicarea proiectului de hotărâre de guvern destinat aprobării indicatorilor tehnico-economici ai sectorului montan al autostrăzii A8, care leagă Miercurea Nirajului de Leghin. Cu o estimare a costurilor de 37,4 miliarde de lei, acest proiect reflectă ambiția de a îmbunătăți conectivitatea și accesibilitatea în regiune.
Secțiunea Miercurea Nirajului-Leghin, cuprinsă între kilometrii 22+000 și 181+195, se află într-un proces de transparență decizională până la data de 14 noiembrie 2023. Odată încheiat acest proces, se preconizează emiterea unei Hotărâri de Guvern conținând indicatorii tehnico-economici, care va fi ulterior publicată în Monitorul Oficial. Cătălin Urtoi, liderul Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), a subliniat că acest moment va marca începutul fazei de elaborare a caietelor de sarcini și inițierea licitației pentru Proiectare + Execuție.
Proiectul evidențiază capacitățile extinse ale autostrăzii, incluzând 160 km de traseu autostradal, 265 de structuri impresionante (poduri, viaducte și pasaje), 47 de tunele, 8 spații de servicii, 2 centre de întreținere și coordonare, un punct de sprijin și întreținere, 8 parcări de scurtă durată și 5 noduri rutiere. Finanțarea acestui proiect se va realiza din surse externe nerambursabile și din bugetul de stat, conform programelor de investiții publice aprobate în conformitate cu legislația în vigoare.
Traseul sectorului montan își începe parcurgerea în zona km 22+000 a Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, desfășurându-se pe o direcție predominantă vest-est. Acesta străbate diverse localități și dispune de noduri rutiere, urmând să atingă o viteză de proiectare de 120 km/h pentru tronsonul autostrăzii și 60 km/h pentru nodurile rutiere. Detaliile cuprinzătoare ale proiectului includ informații despre drumuri, râuri și localități traversate, consolidând viziunea asupra dezvoltării viitoare a infrastructurii rutiere în această regiune crucială.
Explorează peste 3000 de posibilități de implicare în proiectele de infrastructură rutieră, din România, în 2023
Cu privire la starea actuală a infrastructurii rutiere în România, o analiză rapidă pe platforma Victa.ro relevă un potențial impresionant în spatele celor 3009 proiecte legate de construcția, modernizarea sau renovarea drumurilor publice, șoselelor și autostrăzilor. Această inițiativă nu se rezumă doar la îmbunătățirea rețelei de transport; ea este un motor esențial pentru progresul economic, social și cultural al țării.
Dezvoltarea infrastructurii rutiere poate genera beneficii semnificative pentru economie. Drumurile bine întreținute și modernizate facilitează transportul eficient al mărfurilor, stimulând astfel comerțul și reducând costurile logistice pentru companii. Acest lucru poate atrage noi investiții în diverse sectoare și poate crea locuri de muncă în domeniul construcțiilor, contribuind la creșterea economică.
Valoarea totală a acestor investiții se ridică la aproximativ 160.58 miliarde de lei, iar suprafața acestor proiecte depășește 1 milion de metri pătrați.
639 de proiecte de infrastructură rutieră care implică montarea de borduri, în România
Prin intermediul platformei Victa.ro, singura asistentă virtuală de ofertare la șantiere, descoperim că din cele 3009 proiecte de infrastructură rutieră, nu mai puțin de 639 necesită montarea de borduri pentru drumuri.
Investiția totală în materialele necesare, estimată la aproximativ 37.76 miliarde de lei, reflectă amploarea eforturilor care trebuie depuse pentru a asigura dotarea corespunzătoare a acestor proiecte. Vorbim despre o suprafață de 98,249 metri patrați pe care vor fi montate borduri.
Dacă ești interesat să ofertezi în cadrul acestor investiții, ai ocazia să testezi gratuit platforma Victa.ro.
SURSA ARTICOL: https://apix.ro și https://victa.ro