Curatenia in hoteluri ajunge pe Bursa de Valori Bucuresti

Italienii care conduc Pro Vorbas (PVBS), firma de curatenie, intretinere si alpinism utilitar, spun ca au adus societatea pe Bursa de la Bucuresti in primul rand pentru a-si imbunatati imaginea in relatia cu clientii. In ciuda faptului ca spera sa isi urce afacerile de peste sapte ori in urmatorii cinci ani, finantarea este un obiectiv secundar al listarii pe sistemul ATS al BVB.

Pro Vorbas este prima companie din Romania care se listeaza pe sistemul alternativ de tranzactionare (ATS) al BVB, brokerii de la Transilvania Capital fiind cei care au intermediat tranzactia.
“Pentru noi aceasta listare reprezinta o forma ideala pentru a ne promova in piata si pentru a deveni mai transparenti in relatia cu partenerii. Toate costurile asociate listarii au ajuns la 2.000 de euro. Se poate spune ca este un marketing mai bun decat o scurta campanie de promovare in presa”, a declarat Federico Salmoiraghi, presedintele societatii, la deschiderea oficiala a sedintei de tranzactionare de miercuri.

Firma este controlata de sotia acestuia, Deborha Gambacorta, care detine 75% din capital. Denisa Stefan, directorul Pro Vorbas, este al doilea cel mai mare actionar, cu 20% din titluri.
Printre clientii Pro Vorbas se afla hotelurile Continental, Intercontinental, Radisson Blu si Pullman din Bucuresti, precum si retailerii Billa sau Winmarkt.
Actionarii companiei isi vor vinde o parte din titlurile detinute astfel incat in termen de un an free float-ul sa ajunga la cel putin 25%, spune Salmoiraghi.

„De asemenea, in 2012 vom garanta o distributie de 75% a profitului sub forma de dividende”, spune Salmoiraghi.
Pro Vorbas estimeaza un castig net de 400.000 lei in 2012. Avand in vedere si pretul de 3,5 lei/actiune la care s-au tranzactionat miercuri actiunile PVBS, randamentul dividenului ar urma sa fie de 9,5%, peste media din acest an de pe BVB.

Afacerile firmei au urcat de patru ori in 2011, pana la 1,4 mil. lei, sefii companiei afirmand ca vor sa atinga nivelul 3 mil. euro (13,5 mil. lei) in urmatorii cinci ani.
„Vrem sa ne extindem pe segmentul corporate, pentru a contrabalansa lunile in care avem venituri mai mici din contractele cu lanturile hoteliere”, mentioneaza Federico Salmoiraghi.
„Ne gandim apoi sa ne extindem la nivel national, Sibiul ar fi o prima tinta. In mod normal ar urma hotelurile de pe litoral, insa acolo trebuie sa calculam daca se justifica costurile pentru practic doar trei luni de activitate in fiecare an”, adauga Denisa Stefan.

Oficialii Pro Vorbas spun ca detin o cota de piata de circa 80% in Bucuresti, pe segmentul hotelurilor dispuse sa isi externalizeze serviciile de house keeping. „Mai greu este sa ii convingem ca vor avea costuri mai mici de intretinere daca isi externalizeaza aceasta activitate, decat sa ii convingem sa semneze cu noi”, spune Denisa Stefan.
Principalii competitori din ai Pro Vorbas sunt firmele MT & T, Atalian si ISS. Grupul francez Atalian are afaceri anuale de 2,2 mil. euro in Romania si de peste 82 mil. euro la nivelul intregului continent european.

Sursa




Add a Comment