Secretul unei afaceri dulci: alegerea echipamentelor de calitate
Cu o activitate intr-o continua crestere, laboratorul Candy Box din Cluj reuseste sa-si atraga cei mai multi clienti din recomandari. Care au fost pasii pentru a trece de la un laborator la deschiderea cofetariei de pe strada Constantin Daicoviciu, nr.8 ne povesteste proprietarul afacerii, Adriana Cimpean.
Cum a inceput activitatea Candy Box?
Activitatea Candy Box a inceput destul de neobisnuit. La inceput am avut o masina de inghetata pe care o inchiriam la nunti si faceam fel de fel de aranjamente dulci din bomboane si jeleuri. Nu m-am gandit niciodata ca voi ajunge aici, chiar daca pasiunea mea pentru prajituri era de multa vreme. Am avut foarte mare noroc pentru ca am avut parte de sustinerea sotului meu, fara el nu cred ca ajungeam acum aici, deoarece eram foarte sceptica la inceput 🙂
Ai inceput cu un atelier, iar dupa aceea ai deschis si cafeneaua. Care au fost motivele pentru care ai deschis si punctul de lucru?
Da, la inceput am avut doar laboratorul. Inainte de a avea acest atelier de prajituri, am avut o cafenea, iar dupa deschiderea atelierului am decis sa o „reinventam”. Cofetaria am deschis-o din doua motive principale : pentru cresterea vizibilitatii si pentru a avea un loc unde sa ma intalnesc cu mirii sau cu diferiti parteneri. Am vrut sa fie ca un spatiu de birou, insa un birou in care sa fie un „happy friday” constant, un spatiu in care sa vii la o poveste cu drag.
Care sunt lucrurile de care te-ai lovit cand ai deschis activitatea?
Principalul obstacol de care m-am lovit a fost birocratia! Eu nu stiam ce inseamna un laborator, ce acte si autorizatii implica deschiderea unui astfel de atelier. A fost greu la inceput deoarece nimeni nu iti spune exact ce trebuie sa faci, si cum nu am mai avut contact cu aceasta industrie, mi-a luat ceva vreme pana sa ma dumiresc cum stau lucrurile si pentru ce am nevoie de 10 dosare pentru fiecare institutie, de la infiintarea firmei si pana la autorizarea cofetariei.
Cum iti imparti timpul, intre administrare efectiva a afacerii – contabili, finante, furnizori, contactarea clientiilor si cea de cofetar?
E mai complicat, deoarece personal mi-as dori sa fac un singur lucru, prajituri. Din pacate conducerea unui business presupune sa te ocupi si de celelalte elemente : contabilitate, furnizori etc, ele nu pot functiona unele fara celelalte. Fiind un start-up e putin greu sa te imparti intre acte, angajati furnizori si asa mai departe. Incerc sa ma concentrez pe fiecare lucru individual, in prima parte a zilei sa ma ocup de lucrurile administrative urgente, apoi sa „prajituresc” si sa onorez comenzile, iar mai apoi sa preiau alte comenzi. Inca sunt in cautarea unui sistem cat mai eficient, motiv pentru care sunt destul de flexibila in ceea ce priveste acest aspect. Unul dintre lucrurile pentru care ma consider norocoasa este faptul ca am o contabila foarte buna care se tine de capul meu sa facem totul ca la carte.
Pana la momentul acesta una din problemele cele mai dificile de care m-am lovit au fost angajatii. In acest domeniu, unde mare parte din activitate este spre sfarsitul saptamanii si in weekend, este destul de dificil sa gasesti oameni dispusi sa lucreze in aceste conditii.
Aproximativ, cat ai investiti in dotarea bucatariei? Cu ce furnizori de echipamente ai lucrat?
Nu pot sa spun o suma exacta, deoarece am investit tot timpul, nu am vrut sa ne imprumutam, de aceea a fost putin mai greu la inceput, si toti banii pe care ii castigam ii investeam in ustensile si aparatura.
De unde iti cumperi ingredientele? Te foloseste de magazine cash & carry sau ai furnizori specializati?
Ma folosesc de ambele variante, am produse pe care le achizitionez de la magazine si unele pe care le cumpar de la furnizori specializati. In ambele cazuri folosesc produse doar de la acelasi producator, respectiv untul, ciocolata si frisca naturala.
La ce ar trebui sa fie atenti viitori cofetari cand isi aleg echipamentele de bucatarie?
Unul dintre cele mai importante aspecte ar fi sa isi aleaga echipamente de calitate, chiar daca investitia este mai mare la inceput. Chiar sunt anumite ustensile precum kichen aid-ul care iti usureaza munca si ti-e mai mare dragul sa lucrezi cu ele.
De unde iti vin cei mai multi clienti: din evenimente sau din vanzarea din cafenea?
Cei mai multi clienti imi vin din recomandari. In cea mai mare parte de la evenimente, deoarece au posibilitatea sa guste produsele noastre, si vreau sa cred ca suntem putin mai diferiti fata de clasicele cofetarii. In curand cred ca majoritatea povestilor pe care le voi spune vor incepe cu ” Am fost la o nunta …. :)) „.Toate nuntile de anul acesta au fost din recomandari, de asemenea si clientii de la cafenea tot prin recomandari vin, prea putini intra de pe strada. Pe langa produsele pe care le comercializezi, conteaza foarte mult sa stii sa iti pastrezi clientii si sa vorbesti cu ei, sa descoperi ce isi doresc, ce asteptari au de la tine si de la produsele tale
Care sunt planurile pentru Candy Box?
Acum ne mutam intr-un atelier mai mare si vom creste productia. Cu toate acestea, nu imi doresc sa facem prajituri la nivel industrial. Pe termen mediu si lung, imi doresc ca produsele noastre sa ajunga la cat mai multe firme de IT din Cluj. In prezent colaboram cu o firma prestigioasa de IT din Cluj carora le facem livrari perioadice pentru angajati.
Pentru mai multe sfaturi de la expertii Horeca intrati pe catalogul Horeca.
Related Posts
-
Cate baze sportive s-au construit in Rio de Janeiro pentru Jocurile Olimpice?
Niciun comentariu | aug. 16, 2016
-
„Mediul online este important, dar nu decisiv”- Sebastian Crisan
Niciun comentariu | iul. 17, 2012
-
Hotel Tourism Leisure & Investment Conference, locul de intalnire al celor mai buni specialisti din industria hoteliera, a turismului si a ospitalitatii!
Niciun comentariu | mai 15, 2014
-
Porotherm, Brikston si Cemacon cele mai specificate branduri de caramida ceramica
Niciun comentariu | mart. 21, 2019