Mai mult de jumatate din cifra de afaceri a hotelurilor din Romania se datoreaza MICE

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

├Än ultimii ani, Rom├ónia a ├«nceput s─â fie cunoscut─â din ce ├«n ce mai mult ca destina┼úie de MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions) ├«n Europa, o mare parte din cifra de afaceri a hotelurilor (peste 50%) fiind realizat─â pe segmentul MICE. Apari┼úia unor noi hoteluri de brand interna┼úional a favorizat aceast─â cre┼čtere.

├Än acest moment se afl─â ├«n construc┼úie hoteluri precum Courtyard ┼či Moxy ├«n Bucure┼čti, Grand Hotel du Boulevard din Bucure┼čti, cu deschidere preconizat─â la final de 2019, respectiv Radisson Blu hotel ├«n Bra┼čov’, a spus pentru AGERPRES Lucian Boronea, vicepre┼čedintele Asocia┼úiei Na┼úionale a Agen┼úiilor de Turism (ANAT).

Acesta apreciaz─â c─â ├«n afara Capitalei, pe segmentul MICE, alte ora┼če dezvoltate sunt Cluj-Napoca (conform statisticilor din 2017, s-a situat pe locul 145 ├«n Europa, cu 8 evenimente interna┼úionale organizate), Ia┼či (nu se afl─â ├«nc─â pe harta destina┼úiilor MICE, dar prezint─â o cre┼čtere semnificativ─â ├«n ultimii ani), Oradea (poten┼úial mare, ca urmare a moderniz─ârii infrastructurii ├«n ultimii ani din fonduri europene).

Rom├ónia s-a situat pe locul 23 ├«n Europa Central─â ┼či de Est, cu 70 de evenimente desf─â┼čurate fa┼ú─â de 281 Austria, 187 Cehia, 159 Ungaria, la acela┼či nivel cu Serbia (71), dar mult peste Bulgaria (34). Diferen┼úa este ├«ns─â la num─ârul total de participan┼úi la evenimente, care este mult mai mic dec├ót al ┼ú─ârilor europene ├«nvecinate situate ├«n top, din cauza lipsei de spa┼úii de conferin┼ú─â de mare capacitate.

Rom├ónia este o destina┼úie ideal─â care poate ├«mbina afacerile ┼či evenimentele cu turismul de leisure. Potrivit unui studiu Carlson Wagonlit Travel, ├«n ultimii ani se ├«nregistreaz─â o atitudine pozitiv─â fa┼ú─â de mixul dintre c─âl─âtoriile de afaceri ┼či cele de agrement. S-a constatat c─â 83% dintre responden┼úi ├«┼či folosesc timpul dup─â lucru pentru a explora ora┼čul pe care ├«l viziteaz─â ┼či aproape jum─âtate dintre ei (46%) adaug─â zile dedicate agrementului c─âl─âtoriei lor de afaceri. ├Än plus, 96% consider─â c─â excursiile de tip “bleisure” (combina┼úie ├«ntre business ┼či leisure) ├«i ajut─â s─â dob├óndeasc─â cuno┼čtin┼úe culturale, s─â evalueze cele mai populare activit─â┼úi turistice, gastronomia local─â, arta ┼či diversele culturi.

Vrei sa afli unde se construiesc noi hoteluri si pensiuni in Romania? www.victa.ro

[google-translator]