Interviu: Dragoș Jarcă, Directorul Tehnic al Ecofort, despre provocările și schimbările anului 2023

Ecofort, echipa de profesioniști în fațade ventilate, a marcat un an prosper în 2023, aducând inovații semnificative în portofoliul lor. Într-un interviu cu Dragoș Jarcă, Directorul Tehnic al Ecofort, am aflat mai multe despre cum a evoluat compania în anul schimbărilor și al provocărilor.

Cum a fost până acum anul 2023 pentru Ecofort?

2023 a fost un an bun până acum, am făcut un upgrade ofertei noastre. Datorită noilor colaborări, oferta noastră este mai bogată, deorece am adăugat în portofoliu ceramica extrudată de la Exagres, HPL de calitate superioară de la Fundermax și plăcile ceramice de dimensiuni mari și foarte mari de la Porcelanosa.

Cu plăcile Fundermax am realizat deja câteva proiecte interesante, urmează și primul nostru proiect cu Exagres în lunile următoare.

Care sunt principalele provocări pe care le-aţi întâlnit în piață, în nişa dumneavoastră, cea a faţadelor ventilate?

Cele mai multe provocări le avem legat de montaj. Sau nu există personal disponibil, sau personalul disponibil nu este calificat, sau personalul disponibil este prea scump.

Fațada ventilată este o soluție extrem de economică pe termen lung, dar cere o investiție inițială mai mare. Investiția presupune și materiale de calitate și educație pentru cei care montează.

Care sunt principalele avantaje competitive ale companiei dumneavoastră în ceea ce privește faţadele ventilate?

Oferta bogată de materiale de placare, soluție completă pentru structură și materiale de placare, cunoștințe tehnice și comerciale, flexibilitate.

Cele mai populare materiale le avem în stoc, acest aspect este important pentru cei care au proiecte mai mici și nu doresc să astepte mult timp după o culoare anume.

Din ce domeniu/industrie vă vin cele mai multe solicitări?

Cele mai multe solicitări ne vin din domeniul rezidențial. Mai avem solicitări și pentru clădiri comerciale și birouri.

Cea mai interesantă utilizare în acest an au găsit plăcile HPL Fundermax într-un parc de sport extrem.

Care sunt 3 sfaturi pe care le daţi unui client nou atunci când doreşte faţadă ventilată pentru proiectul lui?

Clienții au nevoie de cât mai multe informații, cât mai multe variante oferite pentru a decide ce material se potrivește proiectului lor cel mai bine. Totodată, le oferim informații și soluții tehnice. Îi ajutăm în alegerea materialelor, le oferim sfaturi pentru optimizarea prin debitare.  

Care sunt 3 greşeli frecvente pe care le face un client atunci când alege sistemele de faţade ventilate?

Pentru ca o fațadă ventilată să iasă bine, pe lângă materiale bine alese, montajul corect are un rol definitoriu. Montajul fațadei ventilate nu este deloc complicat, doar că pentru fiecare material trebuie urmăriți anumiți pași pentru a asigura o lucrare bine executată. Dacă acești pași sunt ignorați, pot să apară probleme ulterior.

Alte provocări sunt legate de comanda materialului. Este important ca materialul comandat să fie suficient pentru finalizarea fațadei. Noi ajutăm clienții noștri să optimizeze stereotomia fațadei, dar este important să comande cantitățile necesare de material.

Care sunt 2-3 proiecte la care lucraţi sau pe care le-aţi finalizat recent şi ce soluţii tehnice din portofoliul Ecofort aţi folosit?

Recent am terminat un proiect rezidențial foarte frumos pe strada Străulești din București –  The Level 2. Prima fază a proiectului a beneficiat parțial de fațadă ventilată cu HPL de la noi, iar faza a doua a avut fațadă ventilată integral cu plăci SCALAMID livrate de noi.

Un alt proiect de menționat este refacerea fațadei clădirii Regiei Autonome Monitorul Oficial, placat cu HPL.

Anul acesta am livrat și plăci de aluminiu compozit – bond folosite pentru placarea unei părți a centrului comercial AFI Arad.

Ce noutăţi aţi lansat sau urmează să lansaţi în acest an?

Cum am menționat, am început colaborarea cu Fundermax, Exagres și Porcelanosa.

Cum vedeţi piaţa faţadelor ventilate în următorii 5-10 ani?

Considerăm că fațada ventilată va fi o soluție tot mai des întâlnită în cazul clădirilor rezidențiale. Tot mai mulți dezvoltatori imobiliari doresc să se diferențieze de concurența lor, iar fațada ventilată este un argument important de vânzare către clienții finali.

Pentru final am păstrat o curiozitate. Ce activităţi sau hobby-uri vă pasionează în afara orelor de lucru?

Tenisul de câmp este noua mea pasiune.