KOMITAT – cum evoluează piața de închiriere a spațiilor de cazare pentru muncitori

Komitat este un ansamblu de clădiri construite la standarde înalte, destinate să găzduiască în orice perioadă, personalul relocat şi alte persoane care tranzitează Bucureştiul şi au nevoie de o cazare confortabilă şi adaptată la propriile nevoi. Acest serviciu se bazează pe o investiție serioasă de timp, pricepere și bani și s-a dezvoltat în urma dorinței de a trata muncitorii cu respectul pe care îl merită. Ce înseamnă un astfel de business și cum arată piața în prezent aflăm de la dl Valeriu Nicolae, General Manager Komitat.

Care sunt 3 sfaturi pe care le-ati acorda unui client nou pentru închirierea spațiilor de cazare pentru muncitori?

Pentru persoanele pe care le găzduim, pentru muncitori – cazarea reprezintă casa lor pentru o perioadă destul de lungă. Este foarte important ca aceștia să se simtă în siguranță, iar cazarea în sine să fie un loc sigur în care aceștia să se poată relaxa după fiecare zi de muncă. Să aibă confortul necesar unei vieți normale și o relație de apartenență cu compania la care lucrează. Deci, pe scurt, aș zice: siguranța stabilității locurilor de cazare, confortul și siguranța acestora, suportul companiei pe durata cazarii.

Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care observați că le fac constructorii atunci când închiriază spațiile de cazare pentru muncitori?

Din păcate, de prea multe ori primul criteriu este acela al prețului cel mai mic – fără să ia în calcul faptul că felul în care se simt muncitorii, mai devreme sau mai târziu, se va reflecta în calitatea muncii oferite. De asemenea, de foarte multe ori constructorii nu țin cont ca locul de cazare oferit muncitorilor să fie cât de cât aproape de punctele de lucru. Timpul contează pentru toată lumea, iar siguranța într-o măsură și mai mare. Totul are consecințe, iar dacă nu le considerăm cu adevărat în luarea deciziilor, acestea se vor întoarce întotdeauna împotriva constructorului.

Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?

Din păcate nici pe noi nu ne ocolește criza energetică actuală, astfel că cea mai mare provocare este legată în mod direct de creșterea masivă a utilităților (energie electrică, gaz, apă) dar și ale costurilor conexe ale furnizorilor. Ar mai fi și evoluția nefavorabilă a segmentului de Construcții private.

Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. în România, în următoarele 6-12 luni?

Din fericire, segmentul serviciilor și în mod special segmentul HoReCa, relochează constant în București dar și în Romania – forță de muncă asiatică și nu numai, ceea ce reprezintă o premisă pentru un trend ușor pozitiv pentru segmentul nostru de cazare pentru muncitori.

Care credeți că a fost metoda de marketing cea mai eficientă care v-a adus cele mai bune rezultate de până acum?

Cu adevărat, noi credem că nicio strategie de marketing nu poate să compenseze seriozitatea și implicarea maximă. La Komitat mergem pe această strategie încă de la deschidere și punem pe primul loc satisfacția beneficiarului prin serviciile de cazare oferite.

Pentru final suntem curioși să aflăm ce alte activități vă pasionează și unde vă găsim după ce se termină programul de la birou.

Când lucrezi cu și pentru oameni, programul de lucru nu încetează la ora 18 și nici în weekenduri. Atât eu cât și personalul ne implicăm operativ pentru orice situații deosebite.

Există ceva ce ați fi dorit să vă întrebăm și nu am făcut-o?

Da, cred că subiectul deficitului forței de muncă din România merită mult mai multă atenție. Acesta impune soluția angajării de cetățeni nonUE în aproape toate domeniile economiei, iar menținerea contingentului aprobat de Guvern pentru 2023 a fost o decizie foarte bună.