Hotelul Smart: Ce înseamnă și cum va schimba industria hotelieră
|Trăim într-o lume în care toate lucrurile se îndreaptă spre soluții integrate de tipul IoT, realitate virtuală augmentată și smart tech. Mai mult, mobilitatea și viteza sunt aspecte definitorii în experiențele consumatorilor moderni. Industria hotelieră este și ea puternic influențată de avansul tehnologic global, asta deoarece nevoile și dorințele oaspeților sunt diferite și ele.
Accesibilitate imediată, obsesia mobilă, experiențe personalizate și preferințe contradictorii – acestea sunt doar câteva dintre provocările pe care hotelierii le întâlnesc zilnic. Este clar că așteptările și comportamentul oaspeților din ziua de azi este diferit, comparativ cu 5 sau 10 ani în urmă. Din cauza acestor schimbări, hotelurile care nu vor reuși să țină pasul cu această evoluție tehnologică globală, vor fi nevoite să părăsească competiția.
Soluția? Hotelul Smart.
Dar cum definim un hotel smart sau inteligent? Cu ce se diferențiază el față de hotelul tradițional și mai ales, cum va schimba el industria ospitalieră? Ei bine, un hotel smart folosește inovațiile tehnologice mobile pentru a crea o experiență premium, personalizabilă și unică pentru oaspetele său. Aceasta experiență premium înseamnă confort, control și inovație. Pentru a înțelege mai bine fenomenul, niște exemple ar fi foarte bine venite aici.
În primul rând, când ne gândim la un hotel inteligent, ne gândim la tehnologiile mobile inteligente de care se folosește pentru a crea o experiență hotelieră unică. Este clar faptul că dispozitivele mobile reprezintă un aspect esențial al acestei experiențe. Știați că 60% din căutările pe internet legate de călătorii se fac de pe un dispozitiv mobil?
Există deja soluții pentru hoteluri care permit folosirea telefonului mobil pentru a rezerva hotelul dar și pentru check-in și check-out, pentru a plăti sau a face rezervări la restaurant și alte facilități. Din ce în ce mai multe hoteluri încep să adopte soluții care permit oaspeților să intrare în camera de hotel folosind telefonul mobil sau chiar smartwatch-ul.
Aceste soluții mobile care a luat deja amploare la nivel global, le oferă hotelierilor un avantaj competitiv real. Iar acesta este doar începutul.
Dincolo de hotelul mobil
Statisticile arată că folosirea soluțiilor integrate IoT în retail vor avea un impact economic de până la 1,2 miliarde de dolari pe an în 2025. Chiar dacă asta înseamnă câțiva ani buni, hotelierii care au o deschidere mare către inovații vor ști să speculeze aceste trenduri și să le folosească în avantajul lor. Sisteme și tehnologii Open API pentru a facilita comunicarea dintre oaspete și hotel, soluții software în cloud pentru a reduce și minimiza downtime-ul site-ului, a sistemului de e-mail sau a altor componente necesare pentru bunul management al unui hotel sunt și ele pe listă, nemaivorbind despre soluții hoteliere de realitatea augmentată. Toate acestea reprezintă viitorul ospitalității și a hotelului inteligent.
Iar acest viitor se referă la utilizarea tehnologiei mobile pentru a întări relațiile cu clienții și pentru a îmbunătăți experiența acestora, eficientizând în același timp operațiunile de zi cu zi. Hoteluri care folosesc deja soluții inteligente sunt mai pregătite pentru viitoarele inovații din domeniu.
În concluzie
Schimbarea industriei este condusă în primul rând de tehnologie. Hotelurile care nu acceptă aceste schimbări și nu doresc să le integreze, se pregătesc pentru eșec. Adevărul este că pentru a avea succes trebuie să ne adaptăm la schimbare, iar schimbarea înseamnă soluții inteligente pentru a crea o experiență personală, unică și de neuitat.
Dacă doriți să fiți în pas cu viitorul din industria hotelieră, vă invităm să aflați mai multe despre soluțiile tehnologice pentru hoteluri Senso by Calirom și despre aplicația mobilă InfoStream care vă transformă hotelul într-unul smart, puteți afla accesând site-ul Calirom sau competând formularul de mai jos: