Mete Urulu, General Manager HoReCa Papatya: „Politica firmei noastre este orientata spre calitate, iar produsele noastre poarta garantia satisfactiei”

8 ani de experienta, calitate si durabilitate – acestea ar fi 3 dintre caracteristicile brandului HoReCa Papatya. Ce inseamna evolutia unui astfel de brand si, cel mai important, ce tipuri de provocari au intalnit pe parcurs am aflat chiar de la dl Mete Urulu, General Manager al HoReCa Papatya intr-un interviu acordat in exclusivitate HotelInvest.

HoReCa Papatya reprezinta un brand destinat in special pietei horeca. In Romania sunteti prezenti de aproape 8 ani. Cum a evoluat business-ul companiei de-a lungul acestor ani?

HoReCa Papatya este o societate cu capital privat, infiintata in anul 2011, dar care s-a specializat pe produse hoteliere incepand cu anul 2014. Ideea de a incepe o afacere bazata pe furnizarea de servicii si produse pentru dotarea hotelurilor si a centrelor de afaceri a venit practic, din senin, bazata cert, pe necesitatea constanta pe piata de produse HoReCa. Timpul ne-a demonstrat ca emotiile de inceput erau neintemeiate. Astfel, daca la sfarsitul anului 2012 cifra de afaceri neta era de 61.832 lei , in anul 2015 am ajuns la 2.241.124 lei , iar la sfarsitul anului 2017 s-a dublat ajungand la  4.840.496 lei. Ne declaram multumiti de drumul parcurs in aceasta perioada si speram ca viitorul care ne sta in fata va veni cu aceleasi realizari.

Ce isi doreste HoReCa Papatya sa propuna nou in aceasta piata a dotarilor, decoratiunilor si produselor destinate hotelurilor?

Stim ca in acest domeniu piata concurenta este mare si diversificata. Piata, per ansamblu este in continua schimbare. Chiar si asa, politica firmei noastre este orientata spre calitate, iar produsele noastre poarta garantia satisfactiei. Pentru noi este importanta intampinarea dorintelor clientilor nostri, a celor care beneficiaza de produsele noastre. In prezent, ca si in alte domenii, este inca nevoie de educarea consumatorilor, intrucat piata solutiilor profesionale pentru dotarea hotelurilor, a centrelor de afaceri este in continua formare, iar noi dorim sa tinem pasul cu ea.

Care sunt principalele avantaje sau calitati care va diferentiaza de concurenta?

Tehnologia defineste astazi comportamentul turistic.Clientii devin tot mai nerabdatori, doresc raspunsuri urgente la solicitarile lor. HoReCa Papatya este societatea care face tot ce se poate pentru indeplinirea acestor cerinte, anticipam  nevoile lor si incercam sa ne aliniem  la trendurile pietei. Regula de baza pe care o folosim ca pe  o strategie  suna cam asa: Nu este suficient sa oferi produse de calitate; mai degraba, trebuie sa fie superioare calitatii celorlalti concurenti.

De asemenea, vreau sa mentionez ca societatea noastra este singura societate de pe piata interna care ofera solutii complete; de la cosmetice hoteliere, textile hoteliere (cu/fara personalizare), produse pentru design interior: perdele, mobilier, candelabre, vesela din portelan, tacamuri, accesorii din inox s.a.m.d.

Ce ar trebui sa stie un client in clipa in care doreste sa achizitioneze produse de la HoReCa Papatya?

Complexitatea si facilitatile pe care le oferim, ma refer in special la gama de produse si servicii complete. As putea folosi 3 cuvinte: Promptitudine, seriozitate si dedicare. Noi suntem alaturi de clientii nostri, oferim asistenta deplasandu-ne la fata locului pentru situatii neprevazute, purtam discutii cu ei pentru a intelege exact ceea ce au nevoie, intervenim prompt si eficient ori de cate ori apare o problema legata de produsele cumparate de la noi. Desigur, clientii nostri pot confirma cuvintele de mai sus.

In cazul unor proiecte noi – pensiuni sau hoteluri nou construite – produsele comercializate de voi sunt de regula achizitionate spre finalul investitiei, cand de obicei investitorii raman fara buget. In ce etapa de dezvoltare ar trebui investitorii sa ia legatura cu voi pentru o bugetare mai buna a acestor produse?

Da. Nu sunt straine situatii de genul acesta. Problema este ca, in cazul acesta, se determina o subevaluare a anumitor articole sau pur si simplu eliminarea lor, ceea ce poate cauza inconveniente pe parcursul utilizarii produselor respective.

Sfatuim investitorii sa se orienteze ca produsele achizitionate, pe langa faptul ca, trebuie sa se asigure ca sunt calitative, sa se si informeze inca din faza de proiect asupra dotarilor cladirilor, pentru o mai buna gestionare a bugetului per ansamblu. Firma noastra cunoaste problemele pe care le intampina noii investitori, de aceea oferim asistenta celor care apeleaza la noi, inca de la inceputul proiectului.

Care sunt principalele probleme cu care se poate confrunta un client HoReCa Papatya?

Noi avem o optica pozitiva, asa ca, preferam sa spunem ca nu exista probleme in relatia cu HoReCa Papatya. La drept vorbind, nu am intalnit situatii pe care sa nu le putem rezolva.

Imi vine in minte, totusi o situatie care, in mintea clientului, ar putea fi o problema. Avand in vedere ca fabricile noastre sunt in Turcia, si produc o multitudine de modele, nu dispunem de toate produsele din cataloage in stoc. Aceasta ar putea fi o problema, insa sunt si solutii.

Cel mai greu proiect sau cea mai mare provocare intalnita la un client?

In urma cu ceva timp, am semnat un contract cu una dintre cele mai mari sali de evenimente din tara, avand o capacitate de pana la 1.000 de locuri, ridicata pe 10.000 mp, ocupandu-ne de tot ceea ce a insemnat decorarea ei. A fost un proiect frumos si ne-am bucurat sa vedem rezultate muncii noastre conjugate.

Ce inseamna marketingul pentru compania dvs.? Care s-a dovedit a fi cea mai eficienta metoda de promovare si de unde vin cei mai multi clienti?

Este punctul de plecare pentru organizarea si desfasurarea intregii activitati a firmei noastre, plecand de la cercetarea nevoilor de consum, la vanzarea si urmarirea in consum a produselor. Practic, ne-a ajutat sa ne stabilim obiectivele, ca si societate. Numai marketing-ul este capabil sa dezvaluie fluxul de informatii necesare, pentru cunoasterea pietei, receptivitatea ei la tot ce este nou. Marketing-ul ne ajuta sa dam tot ceea ce avem mai bun din noi.

Folosim metode de promovare precum: site web, articole scrise pe alte site-uri urmarite de potentialii clienti, diferite evenimente online si offline, dar cea mai eficienta, organizarea de intalniri in diverse localitati, prezentare de produse, devenind astfel mai cunoscuti, potentialii clientii reusind sa „vada” ceea ce facem. Majoritatea clientilor nostri sunt hotelurile sau pensiunile, cuprinzand, in special, marile orase precum Cluj-Napoca, Iasi, Bucuresti, Timisoara, Targu Mures, Oradea, dar si intreaga tara.

Ce a insemnat 2018 pentru compania dvs, ce v-ati propus pentru 2019 si cum planuiti sa va atingeti aceste obiective?

Anul 2018 a insemnat multe. A insemnat perseverenta, multa munca si satisfactie.

Pentru 2019 ne propunem aceleasi lucruri, ne propunem sa ii surprindem si anul acesta pe clientii nostri, dar si sa dezvoltam compania noastra la nivelul pe care ni-l dorim.

Comercializati cosmetice hoteliere, textile, inventar moale, corpuri de iluminat, mobilier dar si produse personalizate – care au fost cele mai solicitate produse horeca in 2018 si in acest inceput de 2019?

Cele mai solicitate produse raman cosmeticele si textilele hoteliere, intrucat acestea fac parte din procesul repetitiv firesc al hotelurilor.

Daca ati putea alege orice persoana, cu cine ati lua un pranz de afaceri?

Mi-ar placea sa iau un pranz cu dl. Jeff Bezos.

Se tot vorbeste de o noua criza imobiliara in Romania – cum se vede asta prin ochii dlui. Mete?

Din punctul meu de vedere, nu cred ca va fi o noua criza imobiliara in Romania anului 2019. Da, in 2018 preturile au crescut foarte tare, toata lumea cumpara case, apartamente, terenuri. Clar, daca exista cerere, oferta creste. Asta a fost cam pe la inceputul anului trecut, dar din a doua jumatate a anului lucrurile s-au mai asezat. Acest lucru s-a datorat probabil, si programului Prima casa, care a crescut preturile, dar cresterea roborului a calmat putin lucrurile. Prima parte a anului 2019, ne demostreaza ca nu s-a instalat criza imobiliara.

Ce sfat ati da unui tanar antreprenor care ar dori sa inceapa un business in domeniul produselor destinate pietei horeca?

Nimic nu e prea greu sau dificil, decat daca tu crezi asta. Totul e in mintea ta. Orice om care lucreaza in directia viselor lui, si incearca sa traiasca viata pe care si-o doreste, mai devreme sau mai tarziu va reusi. Sfaturi vin din multe parti. Important e ca, daca iti gasesti menirea, sa lucrezi in directia ei. Am mai observat un lucru din perspectiva de manager: oamenii cu care lucrezi sunt foarte importanti. Avand alaturi o echipa buna, poti reusi in moduri care nici nu te gandesti.

3 lucruri care nu lipsesc din rutina dvs. zilnica?

Sunt conenctat la tehologie. Asadar, vorbitul la telefon, verificarea si corespondarea prin e-mail si nelipsita cana de cafea fac parte integranta din activitatile de zi cu zi.

Ce v-ati fi dorit sa va intrebam si nu s-a regasit in lista de mai sus?

O intrebare…poate una in plus despre viata personala 😀

De fapt, in curand voi deveni tata, si imi place sa vorbesc despre asta.