Domeniul Greaca performanta in judetul fara turisti
|Judetul Giurgiu este dupa Teleorman judetul cu cei mai putini turisti din Romania. Cu toate acestea, exista un spatiu de cazare in Giurgiu care face performanta. Domeniul Greaca este un resort situat la 40 de minute de Bucuresti ce ofera vizitatorilor piscina, spa, terenuri de tenis, spatiu de joaca pentru copii si alte activitati. Pentru a afla mai multe despre Domeniul Greaca, am discutat cu Mihaela Pantea – Business Communication Designer la Domeniul Greaca:
HotelInvest: Care este povestea din spatele Domeniului Greaca? Cum a inceput totul de la idee la implementare?
Mihaela Pantea: La inceputul anilor 2000, proprietarul DG, fiind de loc din comuna Greaca, a cumparat terenuri in apropierea localitatii natale, cu gandul de a construi aici, candva, un loc de relaxare cu-adevarat deosebit, de tip Country Club, asa cum avusese prilejul sa vada in strainantate.
Cu o experienta de peste 15 ani in domeniul constructiilor, Marius Cercel, proprietarul DG, a inceput constructia acestuia, chiar pe locul unde existase demult chiar un conac, al unei grecoaice, potrivit legendei, care se stabilise prin partile locului. Mostenitorii au vandut si terenul si cladirea, astfel ca Marius Cercel a inceput sa refaca proiectul din temelii. Resortul a fost dat in functiune in vara anului 2012. Practic, aproape tot ceea ce a castigat in domeniul constructiilor, cu exceptia unei parti destinate dezvoltarii companiei in sine, a investit in DG Resort: cazare, restaurant, terenuri de tenis, piscine. In pregatire se afla un Spa si un proiect rezidential cu 60 de locatii.
HI:Are Domeniul Greaca un public de baza? Cum l-ai caracteriza? (Familii, tineri, din Bucuresti, sunt turisti de weekend sau aleg un sejur mai lung)?
MP: Publicul care vine la Greaca este format in special din familii tinere, cu copii, oameni intre 30 si 40 de ani, dar si in afara acestui interval de varsta: oameni de afaceri, adolescenti pentru petreceri de sfarsit de liceu sau de facultate, familii mature care vin sa petreaca cu prietenii. Cei mai multi sunt din Bucuresti, intr-adevar , si prefera weekendurile prelungite.
HI: Aveti o multime de activitati de care se pot bucura oaspetii Domeniului Greaca: piscina, plimbari cu ATV-ul, teren de tenis, Kidsland, plimbari cu poneiul, restaurant, etc. De unde vin cele mai multe incasari pentru Domeniul Greaca: din cazare sau celelalte activitati?
MP:Incasarile sunt relativ echilibrate, cu un avans al activitatilor si al restaurantului, avand in vedere capacitatea limitata de cazare, de 16 camere, adica 32-35 de locuri.
HI: Aveti aproape 100 de mii de aprecieri pe Facebook. Va promovati si pe youtube. Sunt retelele de socializare cheia pentru a mari numarul de clienti?
MP: Canalele de promovare pe care le utilizam sunt multiple si foarte diversificate:
Internetul, cu postarile aferente fiecarei campanii pe retelele de socializare FB, LinkedIn si YouTube, serviciul Google AdWords, aparitii in media print si online.
La fel de important este continutul website-ului Domeniului Greaca, pe care il alimentam permanent cu noutati, articole, fotografii, promotii, atat in limba romana, cat si in limba engleza.
Apoi, evenimentele pe care le organizam noi ori sunt organizate aici permanent de alte entitati, in special corporatii, bancii si firme de evenimente.
Pe de alta parte, utilizam si canale neconventionale de publicitate, prin parteneriatele pe care le-am incheiat cu diversi furnizori de produse si servicii pentru public.
HI: Judetul Giurgiu este, dupa Teleorman judetul cu cei mai putini turisti din Romania (putin peste 20 de mii de turisti in 2014). Care sunt avantajele si dezavantajele in a face turism in Giurgiu?
MP: Marele avantaj este ca, deocamdata, turismul nu este foarte dezvoltat in judet, deci este loc pentru a inova, a crea, a imagina solutii de relaxare si petrecere a timpului liber, mai ales de catre bucuresteni, judetul fiind unul dintre cele mai apropiate de Capitala.
Dezavantaje practic nu exista, daca tinem cont ca natura a fost generoasa cu aceste locuri: verdeata, aer curat, proximitatea Dunarii (la mai putin de 10 km), liniste si discretie. Pe de alta parte, investitiile realizate sunt insemnate, scopul acestora fiind acela de a crea un loc perfect pentru a petrece extrem de placut timpul destinat relaxarii, fie el mai lung sau mai scurt.
HI: De ce va aleg clientii?
MP: Pentru toate cele de mai sus, la care adaugam ospitalitatea maxima, calitatea extraordinara a mancarurilor pregatite, cu ingrediente naturale, la Conac si, mai presus de toate acestea, flexibilitatea in tot ceea ce facem pentru clientii nostri.
HI: Care sunt criterile prin care un bucatar ajunge sa lucreze la Domeniul Greaca? Dar un chelner?
MP: Profesionalism, recomandari si experienta.
HI: Cine a influentat mai mult in procesul de cumparare a echipamentelor pentru bucatarie: proiectantul sau bucatarul?
MP: Aport egal, inainte de venirea actualului bucatar-sef. De la venirea lui Willy Bichescu in echipa noastra, a trebuit sa raspundem si cerintelor lui, toate indreptate spre a face lucrurile mai bine, mai bune, natural, in cea mai mare parte realizate chiar la noi “in ograda”, cum s-ar spune: painea, tot ceea ce este afumat (in propria noastra afumatoare, special construita), dulceturile, faina este achizitionata de la moara din sat, la fel legumele si fructele. Astfel ca, s-au realizat si achizitii de echipamente noi.
HI: Care este produsul care se vinde cel mai bine in restaurant?
MP: Preparatele din peste de Dunare au cel mai mare succes, dar si felurile aparte pe care le-a imaginat Chef Willy, cum ar fi pastrama de capra si alte delicatese.
HI: Exista tot mai multe voci care cer interzicerea fumatului in restaurante. Care este parerea ta despre acest lucru?
MP: Conteaza doar ceea ce spune legea, pe care noi, ca locatie, trebuie sa ne subordonam.
HI: Ce ii spui unui potential client care inca nu a fost la Domeniul Greaca?
MP: Iti ia mai putin de o ora sa ajungi aici si mai putin de un minut sa te indragostesti de acest loc!
HI: Ce crezi despre piata Horeca din Romania?
MP: In plina dezvoltare, dar mai are mult pana sa atinga standardele inalte pe care le-am vazut in strainatate.
HI: Ce sfat le-ati da viitorilor investitori Horeca?
MP: Este un domeniu greu, in care investitiile se realizeaza pe o perioada indelungata, continuu, pentru a fi in pas cu cerintele clientilor, iar profiturile vin, de asemenea, greu. Numai daca esti determinat si pasionat de domeniu, ai un plan realist si corect, plus sursele financiare necesare – de inceput si de continuat – are sens o astfel de investitie, pe termen lung.