Recomandări pentru economisirea apei în hoteluri
|Lipsa apei potabile este o problemă globală cunoscută de toți: se estimează că până în 2030 jumătate din populația Pământului va trăi în zone cu deficit de apă, depășind cererea totală pentru aceasta cu 40% din oferta totală.
În această situație, companiile hoteliere au imperativul moral și comercial de a îmbunătăți gestionarea apei. Costul este un factor clar: consumul de apă reprezintă în medie 10% din cheltuielile fixe ale oricărui hotel. Mai mult, aspectul moral este la fel de convingător: apa este o resursă limitată în multe stațiuni din întreaga lume, motiv pentru care hotelurile au responsabilitatea de a nu folosi mai mult decât este necesar, mai ales în zonele unde numai printr-un management eficient se poate asigura necesarul de apă pentru localnici.
Conform celor mai recente cercetări SIWI, aproximativ 20% din populație trăiește în zone cu deficit de apă, adică în locuri în care utilizarea apei potabile „se apropie sau a depășit limitele sustenabile” și unde „mai mult de 75% apă de râu este utilizat pentru agricultură, industrie sau uz casnic”.
Economisirea apei: stabilirea unui plan de gestionare
Pentru a stabili și atinge obiective realiste, relevante și măsurabile, va trebui să alocați timp și resurse pentru o planificare amănunțită și o monitorizare ulterioară.
Primul pas în crearea unui plan de management al economisirii apei va fi măsurarea consumului de apă și stabilirea anumitor obiective tangibile. Este important să cunoașteți punctul de plecare și să calculați exact câtă apă este utilizată. Astfel, trebuie să instalați contoare și să efectuați citiri regulate ale acestora. De asemenea, ar trebui să instalați mai multe contoare pentru a găsi zonele în care este utilizată mai multă apă și a transforma această măsurare în termeni economici: în acest fel veți percepe orice efort de a economisi apa mai mult ca pe o investiție decât ca pe o obligație.
Dezvoltarea strategiilor pentru fiecare zonă
După ce cunoașteți volumul consumat, al doilea pas este să stabiliți pași de urmat. Dacă, de exemplu, hotelul dumneavoastră are zone verzi, trebuie să dezvoltați strategii menite să îmbunătățească conservarea apei. În acest sens, unul dintre factorii cheie este sistemul de irigații. Dacă vreți să reduceți consumul de apă în hotelurile dumneavoastră, trebuie să știți ce fel de vegetație aveți. Cunoscând caracteristicile florei, știți de câtă apă au nevoie plantele și cât de des, ceea ce vă va permite să stabiliți modele de acțiune pentru a evita irigarea excesivă.
Controlul și reducerea consumului de apă
În cel de-al treilea pas, după stabilirea liniilor directoare, trebuie să controlați și să încercați să reduceți utilizarea apei. În acest sens, există diverse sisteme care economisesc continuu apă în hoteluri. Prin incorporarea în instalațiile dumneavoastră a acestor sisteme, cum ar fi toalete cu rezervoare de capacitate redusă, robinete cu debit redus sau capete de duș, reduceți considerabil cantitatea de apă utilizată.
Menținerea facilităților funcționale
În cel de-al patrulea pas, după integrarea sistemelor cu consum redus de apă în hoteluri, trebuie să vă asigurați că acestea funcționează corect. Este necesar, atunci când vine vorba de reducerea consumului de apă, să vă asigurați întotdeauna că aceste mecanisme sunt în condiții bune. Revizuirea periodică a acestora va preveni scurgerile sau ineficiențele și posibilele defecte care produc un efect opus.
Optimizarea utilizării sistemelor
Pe lângă introducerea sistemelelor eficiente, trebuie să optimizați utilizarea acestora. Dacă analizați cazul serviciului de spălătorie, este esențial să elaborați un plan adecvat care să vă permită să controlați timpul petrecut și consumul realizat; fără a neglija vreodată serviciul pentru clienți. În acest fel, trebuie să vă asigurați că dispozitivele funcționează în cel mai eficient mod posibil. Cu aceste măsuri, pe lângă reducerea consumului de apă, voți reduce și alte costuri asociate, de exemplu, cantitatea de detergent utilizat și consumul de energie.
Instruirea personalului
Toți pașii de mai sus nu vor intra în vigoare dacă nu educați și instruiți personalul cu privire la reducerea consumului de apă. Prin urmare, al șaselea pas este promovarea acțiunilor și atitudinilor în rândul angajaților. Factorul uman este esențial în orice acțiune de îmbunătățire a organizației: trebuie să instruiți personalul în conservarea apei, ținându-i constant informați despre îmbunătățiri sau modificări. În mod similar, trebuie să implementați mecanisme sau sisteme care să vă permită să primiți feedback, astfel încât să știți care proces funcționează și care nu, pentru a face corecții și modificări după cum este necesar.
Creșterea gradului de conștientizare în rândul clienților
În cele din urmă, ca și în cazul angajaților, trebuie să educați clienții despre importanța economisirii apei. Cu schimbări simple de comportament, cum ar fi reducerea numărului de prosoape pe zi sau închiderea robinetelor atunci când acestea nu sunt utilizate, puteți aduce îmbunătățiri și puteți implica oaspeții într-un sistem de gestionare care are grijă de mediu și este sustenabil în timp.