Daniel Popa, Country Manager Reynaers Aluminium: „Volumului pietei sistemelor din aluminiu premium va fi in continua crestere”
|Reynaers Aluminium este unul din liderii europeni specializati in dezvoltarea solutiilor durabile de aluminiu pentru usi, ferestre, pereti cortina, sisteme glisante, parasolare si sere. Compania s-a bucurat in 2018 de o crestere exponentiala a cifrei de afaceri, drept urmare le-am adresat o invitatie la interviu pentru a descoperi care sunt planurile pentru 2019 si cum se integreaza procesul de digitalizare in strategia lor de business. Raspunsurile le-am primit de la Daniel Popa, Country Manager al Reynaers Aluminiun si va invitam sa le descoperiti in cele ce urmeaza.
Compania pe care o reprezentati este unul din liderii Europei specializati in dezvoltarea solutiilor durabile de aluminiu. Cat este de dificil sa mentineti acest standard?
Reusim sa ne mentinem la un standard inalt atat prin prisma solutiilor dezoltate cat si a serviciilor livrate datorita oamenilor din companie care au reusit prin determinare sa aduca o schimbare in piata de profil, sa o provoace la dezvoltare. Impreuna realizam proiecte de mare complexitate adaptate dinamic la exigentele actuale de eficienta energetica, confort, durabilitate si design – intr-un cuvant, constructii cu o clasificare optima din punct de vedere al criteriilor de sustenabilitate.
Desigur, nu am fi putut evolua fara sustinerea partenerilor nostri care au fost alaturi de noi in aceasta viziune inovativa care isi propune sa aduca un plus de valoare calitatii vietilor noastre.
Colaborati si cu arhitecti, executanti, dezvoltatori, investitori si beneficiari. Care considerati ca este secretul unei bune colaborari cu acestia prin prisma experientei cumulate pana acum?
Partenerii Reynaers au la dispozitie servicii complete de distributie, transport, suport tehnic, precum si posibilitatea de a beneficia de toate cunostintele consilierilor tehnici ai firmei. Pentru fiecare proiect, Reynaers ofera servicii de consultanta. Echipa noastra de specialisti analizeaza necesitatile proiectelor si fac recomandari executionale care eficientizeaza costurile pentru dezvoltator. Suntem de la inceput un partener cu o viziune pe termen lung si dorim sa oferim cele mai eficiente solutii clientilor nostri.
Reprezentanta din tara noastra este cea mai mare din Europa de Est. Ce avantaje si dezavantaje aduce acest lucru in opinia dvs?
La nivel local, activitatea companiei a inceput printr-un birou de reprezentanta lansat in 1997. Avand o vasta experienta in industrie, in 2006 am acceptat provocarea de a fi liderul acestei organizatii. Doar 3 ani mai tarziu, reprezentanta s-a transformat intr-o filiala locala, fiind infiintata Reynaers Aluminium S.R.L. Am crescut in fiecare an, reusind sa atragem clienti noi si sa ne extindem afacerile. In 2015, consolidarea pozitiei pe piata si implicarea in unele dintre cele mai mari proiecte locale au avut un impact pozitiv asupra business-ului si astfel, am raportat un business in crestere cu 75 %. Dezvoltarea noastra ne-a adus recunoastere si expertiza in domeniu. Beneficiarul proiectului stie ca impreuna cu noi va alege cea mai buna solutie, optimizand costurile pe termen scurt si lung.
Daca ar fi sa alegeti, cum ar arata un top 3 al celor mai reprezentative proiecte realizate in cadrul Reynaers Aluminium?
Suntem mandri de toate proiectele realizate pentru ca ele au conturat un profil unic pentru companie, Reynaers Aluminium Romania contribuid la dezvoltatea lor cu solutii tehnice avansate. Printre principalele noastre proiecte, care au devenit puncte de referinta ale activitatii noastre se numara Oregon Park, Afi Business Park, One Charles de Gaulle, Aviatiei Park, Brasov Business Park, Malmo Towers, Catedrala Mantuirii Neamului.
Care domeniu v-a generat cea mai mare parte a profitului cumulat?
In ultima perioada, distributia de solutii pentru sectorul rezidential – si anume cea de sisteme pentru sectorul tamplariei termoizolante si cea a usilor glisante – a reprezentat 50 % din vanzarile totale inregistrate, in timp ce alte 50 % au fost repartizate catre vanzarile de sisteme de pereti cortina, specifice segmentului office.
Vorbind despre profit, la inceputul anului ati estimat pentru 2018 afaceri in valoare totala de 7,7 milioane eur. Cum arata acest obiectiv pe final de an?
Din punct de vedere financiar, pentru 2018, ne-am propus o majorare de aproximativ 10 % a cifrei de afaceri si putem afirma ca ne-am depasit deja acest obiectiv.
Ce obiective v-ati setat pentru 2019 si cum planuiti sa le atingeti?
Pe termen lung, prognozam mentinerea unui trend ascendent constant al cifrei de afaceri, precum si consolidarea pozitiei de cea mai mare reprezentanta a grupului Reynaers Aluminium din Europa de Est.
Stim ca ati pus foarte mult accent si pe procesul de digitalizare. Cat a fost de bine-primit de angajati si cat de repede ati reusit sa integrati acest proces in companie?
Intr-adevar, la fel ca si in cazul solutiilor pe care le dezvoltam suntem permanent conectati la evolutia pietei si asta inseamna acum integrarea tehnologiei la toate nivelele. Ceea ce ne propunem sa facem este sa aducem partenerilor cele mai recente solutii si inovatii pentru accelerarea succesului business-ului lor. In perioada urmatoare veti auzi din ce in ce mai multe despre aplicatiile noastre digitale utile in toate etapele de lucru: vanzari, proiectare, ofertare si procese de productie.
Daca ar fi sa schimbati ceva la domeniul in care activati, ce ati alege sa schimbati si de ce?
Ne bucuram de schimbarile pozitive care au aparut in perceptia partenerilor – si pe care acestia le transmit, la randul lor, mai departe, celor care isi construiesc locuinte. Acum, calitatea, performantele produselor, durabilitatea si garantia oferite se situeaza pe primul loc in alegerea clientilor. Totodata, prin instruirea continua pe care noi o promovam in cadrul conferintelor R-Learning pe care le organizam pentru partenerii Reynaers, putem observa si putem afirma ca piata este tot mai educata si tot mai deschisa catre solutii de calitate si tehnici de lucru la cele mai inalte standarde.
Exista ceva ce v-ati fi dorit sa va intrebam si nu s-a regasit in lista de mai sus?
Ca o concluzie a celor de mai sus, volumului pietei sistemelor din aluminiu premium va fi in continua crestere si asta se datoreaza tocmai schimbarilor pozitive care au aparut in perceptia partenerilor, iar raspunsul nostru la toate acestea este lansarea de noi inovatii respectiv cea a produselor Masterline 8, Masterline 10, Slim Line 38 si Hi-Finity.