Cum va arata piata hoteliera romaneasca la sfarsitul lui 2013?
|Un studiu al companiei de consultanţă Kohl&Partner estima că, până la finalul anului 2013, în România vor fi deschise circa 40 de hoteluri noi, volumul investiţiilor depăşind 580 mil. euro. O parte vor fi inaugurate sub brandurile marilor lanţuri internaţionale. Iar acestea, mai timid sau mai agresiv, după caz, încep să se extindă local, interesant fiind faptul că au decis să promoveze şi alte nume în afara celor sub care au fost consacrate pe piaţa locală.
Spre exemplu, Accor, prezent în România cu şase hoteluri, are în plan să aducă Mercure şi Mgallery, după cum a declarat pentru Capital Luc Gesvret, senior vicepresident operations Accor Cehia şi România. Tot în următorii ani vom vedea duse la bun sfârşit proiectele Marriott şi Wyndham, anunţate de ceva vreme, dar încă nefinalizate. Astfel, cele două lanţuri internaţionale vor deschide câte un Courtyard, respectiv Days Inn.
Se vorbeşte şi de un nou Marriott, însă planurile nu au fost definitivate. Dacă ar fi să punctăm cele mai active lanţuri hoteliere, cu siguranţă, prima poziţie ar fi ocupată de Hilton Worldwide. Dacă în prezent sunt doar patru unităţi afiliate lanţului, Didier Martin, vicepreşedinte operaţiuni Hilton Worldwide Europa de Est, Turcia, Rusia şi Israel, a declarat pentru Capital că, în următorii zece ani, grupul va opera în România 25 de hoteluri. „Am încredere în piaţa hotelieră românească. Ca eficienţă în regiune, România este pe locul doi după Turcia”, spune acesta, menţionând că, în următorii doi-trei ani, vor fi inaugurate şapte hoteluri, sub trei branduri diferite: Hampton, Double Tree şi Hilton Garden Inn. Interesant este faptul că gigantul hotelier nu exclude deschiderea la Bucureşti a luxosului Waldorf Astoria.