Amalia Baciu-Sarmes, Marketing and Sales Manager – AXA PORCELAINE: „Unul din avantajele AXA Porcelaine este flexibilitate, ne putem adapta tenditelor pietei intr-un timp relativ scurt si putem crea produse noi la cerintele clientilor.”
|Povestea Axa Porcelaine a inceput acum 25 de ani, in Alba Iulia, un oras cu o lunga traditie in fabricarea portelanului fin in Romania. Au pornit la drum ca o mica afacere de familie, cu multa pasiune, dedicare si pricepere in arta portelanului, si au reusit ca in primii ani sa se faca remarcati pe piata din Romania si din Europa, datorita calitatii produselor , a design-ului functional si actual, dar mai ales datorita flexibilitatii si puterii de adaptare constanta la noile tendinte si la cerintele pietei.
Materiile prime calitative, utilizarea retetei proprii in procesul de productie si echipa de specialisti Axa Porcelaine asigura o calitate ridicata a produselor, si un grad de alb net superior. Axa Porcelaine inseamna pasiune pentru design, forma, si calitate, alaturi de priceperea si dedicarea echipei, elemente pe care le pun cu grija in fiecare produs de portelan pe care il realizeaza.
Ce planuri de viitor au si, mai ales, care sunt predictiile pentru piata de HoReCa am aflat de la Amalia Baciu-Sarmes, Maketing & Sales Manager – AXA Porcelaine intr-un interviu acordat in exclusivitate IBC Focus.
IBC Focus: Carui domeniu i se adreseaza produsele dvs?
In Romania, AXA Porcelaine colaboreaza cu locatii HORECA: de la baruri, pub-uri, pizzerii pana la restaurante, hoteluri si sali de evenimente. Printre partenerii nostri se gasesc hotelurile din lantul Ibis, Ramada sau Intercontinental, dar si multe locatii independente. Tot printre clientii romani se numara si producatorii de ceai si cafea cum sunt Fares, Cafea Fortuna, Doncafe si lista poate continua.
IBC Focus: Care considerati ca sunt tendintele pietei actuale in materie de produse de portelan?
Din diverse considerente, se cauta tot mai mult produse promotionale de la cesti si farfurii de ceai sau cafea pana la diverse plachete, vaze, seturi de tea for one sau coffee to go. Evident, fiind produse promotionale, ele sunt branduite cu logo/sigla client. Pe partea de locatii HORECA, se cauta produse cat mai plane, lise pentru a pune cat mai bine in evidenta preparatul culinar. Se merge pe o sortimentatie simplificata, astfel incat sa indeplineasca toate dorintele din punct de veder al meniurilor, dar sa fie si usor de inventariat pe viitor.
IBC Focus: Care a fost cea mai mare provocare in domeniu intalnita pana acum?
Ca si in alte domenii, “intalnirea” cu piata chineza a fost si este o provocare mai ales pentru produsele de portelan din punct de vedere al productiei. Din grupa ceramicii, portelanul este cel mai greu de realizat (se arde la o temperatura de aproximativ 1.400 grade C), dar si cel mai pretentios. Glazura, acea sticla de protectie, este transparenta si in acest fel se poate observa efectiv masa produsului care trebuie sa fie fara nici un fel impuritati. Curatenia in cadrul procesului de productie este obligatorie. Din punct de vedere al clientilor, educarea pietei este in continuare o provocare, dar lucrurile pare sa se schimbe spre bine. Oamenii pun tot mai mult accent pe calitate si inteleg ca orice produs bun a fost realizat cu un cost putin mai mare.
IBC Focus: Care a fost cel mai solicitat produs AXA Porcelaine in 2018?
De departe, cestile si farfuriile de diverse marimi (espresso, cappuccino, ceai, cacao etc) si diferite modele (patrate, rotunde, triunghiulare, stacabile etc) au fost solicitate cel mai des. Sunt produse care se preteaza aproape la toate tipurile de colaborari (in restaurante, dar si pentru cadouri corporate spre exemplu) si care au un pret atractiv si competitiv.
Citeste continuarea interviului in noul numar Arhispec Magazin!