Aluterm Group a înregistrat o creştere de 22,8% în 2015
|Aluterm Group este o companie cu capital integral românesc, cu sediul central în oraşul Cluj-Napoca, deţinând o reţea naţională de puncte de lucru (Bucureşti, Bacău, Timişoara). Aluterm Group are în prezent 3 divizii (Siatec, Makroplast, Parkomatic), oferind din 1993 soluţii în piaţa construcţiilor.
Aluterm Group
Andreea Strugaru, Managing Partner Aluterm Group
Date financiare 2015
În anul 2015 Aluterm Group a reuşit o creştere de peste 20% a cifrei de afaceri. Această creştere se datorează atât încheierii de parteneriate cu furnizori europeni de prestigiu (a diversificării gamei de produse) cât şi creşterii competitivităţii capitalului uman.
Cifră de afaceri Aluterm Group a fost în 2015 de 22,413,865 RON, generând o creştere de 22,8% faţă de anul precedent.
Aluterm Group a încheiat la finele anului 2015, cu succes, un proiect de promovare şi accesare de noi pieţe, finanţat în proporţie de 70% prin fonduri europene (“Creşterea competitivităţii ALUTERM GROUP S.R.L. prin accesul pe noi pieţe şi internaţionalizare’’ – proiect cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională). Proiectul s-a întins din septembrie 2014, până în noiembrie 2015, şi a presupus participarea Aluterm Group la 15 târguri internaţionale, organizate în România şi în Republica Moldova. Acest proiect a ajutat la creşterea notorietăţii de brand şi la încheierea de noi parteneriate. Impactul proiectului este previzionat pe termen mediu. “Credem cu tărie că reculul se va simţi şi în anul acesta şi parte din creşterea previzionată o aşteptăm ca rezultat al activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului.” Andreea Strugaru, Managing Partner Aluterm Group
Angajaţii Aluterm Group
Cultura Organizaţională Aluterm Group este una foarte puternică. Capitalul uman deţine un rol foarte important în cadrul acestei companii – “Credem în oameni şi în coeziunea dintre ei. Echipa Aluterm este cea care îşi are meritul pentru cei peste 20 de ani de activitate de succes. Ne caracterizează atitudinea pozitivă, aceea care ne ajută să depăşim obstacolele, să ne sporim potenţialul şi să comunicăm în vederea găsirii soluţiilor optime.” Viziunea Aluterm – aluterm.ro
În luna ianuarie 2016, Aluterm Group avea 44 de angajaţi şi 7 poziţii deschise pentru recrutare la nivel naţional (majoritatea în departamentele de vânzări şi marketing). Până la sfârşitul anului se doreşte creşterea colectivului până la 52 de persoane.
Diviziile Aluterm Group
Compania Aluterm Group este formată din trei divizii:
– Siatec – divizia specializată în automatizarea căilor de acces: porţi automate, uşi automate, ferestre automate
– Makroplast – policarbonat, trape de fum, luminatoare, copertine
– Parkomatic – sisteme de parcare, soluţii complete de management al parcărilor
Structura cifrei de afaceri pe divizii în 2015:
– Siatec: 58%
– Makroplast: 34%
– Parkomatic: 8%
Structura cifrei de afaceri pe divizii este dinamică şi se modifică, an de an, în funcţie de strategia aplicată de Aluterm Group. Strategia ţine cont de evoluţia pieţei (se face şi o analiză serioasă a oportunităţilor şi ameninţărilor), de obiectivele pe termen mediu şi lung ale companiei şi de obiectivele de profitabilitate pentru anul în curs. În anul 2015, tendinţa a fost de a creşte ponderea vânzărilor pe divizia Parkomatic.
“Plus valoarea pe care o ataşăm produsului este cea mai mare în divizia Parkomatic datorită complexităţii tehnice a produsului. Astfel, pentru a putea oferi clienţilor noştri soluţii profesioniste în domeniul sistemelor de management al parcărilor, este nevoie de ingineri experimentaţi în domenii ca: electronică, IT, retelistica, etc.” Andreea Strugaru, Manging Partner Aluterm Group
Proiecte importante Aluterm Group în 2015
Aluterm Group oferă prin cele 3 divizii soluţii pentru mii de proiecte anual (includem aici şi proiectele mici care includ automatizări de porţi). Mai jos este o sinteză a celor mai mari proiecte din 2015:
– Sistem de management al parcării la Spitalul Regina Maria din Braşov
– Uşi rotative automate cu diametrul de 4400mm la clădirea de birouri Bucharest One (a doua cea mai înaltă din ţară)
– Uşa rotativă la sediul EON GAZ Târgu Mureş
– Uşi industriale şi rampe de andocare la fabricile de mobilă Aviva şi Plimob din Sighetul Marmaţiei
– Uşi pentru saloane şi uşi speciale la Spitalul Gomoiu din Bucureşti
– Uşi automate pentru Săli de operaţii la Spitalul Municipal Bistriţa
– Uşi speciale de uz medical la Ginecologie Sibiu şi Ginecologie Cluj
– Sistem de management al parcării la clădirile de birouri The Office Cluj-Napoca
– Uşi industriale la Hala Nestle din Timişoara
– Sistem de management al parcării la Parking Cuza Vodă Ploieşti
– Sistem de management al parcării zona centrală Alba Iulia
– Sistem de management al parcării pentru parcarea Consiliului Judeţean Timişoara
– Uşa rotativă şi uşi automate la Fabrica Holzindustrie Schweighofer (Sebeş, Reci
România)
– Uşi speciale de uz medical la Spitalul Judeţean de Obstetrică şi Ginecologie Brăila
Furnizorii internaţionali
Soluţiile oferite de Aluterm Group provin de la furnizori internaţionali. O analiza pe ţara de provenienţa a produselor este realizată mai jos.
– Italia 67%
– Germania 10%
– Elveţia 5%
– Polonia 7%
– Cehia 8%
– UK 1%
– România 2%
Puncte de lucru naţionale
Aluterm Group deţine o reţea naţională de puncte de lucru. În Cluj-Napoca, Bucureşti, Bacău, Timişoara există echipe de ingineri pregătite să răspundă solicitărilor precum şi depozite:
– Cluj-Napoca – peste 1000 mp
– Bucureşti – 350 mp
– Timişoara – 300 mp
– Bacău – 300 mp
Aluterm Group – 2016-2019
Andreea Strugaru, Managing Partner Aluterm Group vorbeşte despre dezvoltarea Aluterm Group:
“La nivel de resurse umane avem un deficit de personal şi sperăm că anul acesta să mărim numărul angajaţilor cu aproape 20%. Procesul de recrutare este foarte dificil şi de aceea este posibil ca obiectivul să nu fie îndeplinit în proporţie de 100% în 2016. În funcţie de procentul de realizare al obiectivului de recrutare pe 2016, s-ar putea ca şi anul viitor să facem angajări. Obiectivul nostru de creştere global (compania Aluterm) este de aproximativ 10% pe an, ceea ce ar putea însemna că anul 2019 să ne găsească cu un colectiv de minim 56 de persoane. Deoarece activitatea firmei a tot crescut în ultimii ani, nevoia de spaţii de depozitare a crescut fantastic şi de asemenea nevoia de organizare la nivel logistic. Prin urmare, la Cluj-Napoca (sediul central) căutam intens un spaţiu de depozitare mult mai mare şi mai bine organizat, iar conducerea firmei ia în calcul atât cumpărarea unui spaţiu logistic adecvat, cât şi construirea din fonduri proprii a unui depozit. Dar pentru că oraşul Cluj – Napoca este un oraş vechi, găsirea unui loc în zona rurală pentru acest scop este dificilă. De aceea, există şi posibilitatea ca cel puţin temporar să se recurgă tot la închiriere.”
Informaţii complete despre Aluterm Group şi despre diviziile companiei puteţi găsi la adresele:
Aluterm Group – http://www.aluterm.ro/
Siatec – http://www.siatec.ro/
Makroplast – http://www.makroplast.ro/
Parkomatic – http://www.parkomatic.ro/