5 tendințe emergente pe piața hotelurilor în 2021
|Specialiștii de la Hospitalitynet au identificat cinci tendințe emergente care prezintă atât oportunități, cât și amenințări pentru dezvoltarea conceptului hotelier.
Dematerializarea industriei
Fiecare punct de vânzare al hotelului este acum tulburat de un echivalent digital. Nu este neapărat un lucru rău pentru hotelieri. Această tulburare i-a obligat pe aceștia să își regândească propunerea de valoare în jurul unei întrebări simple: ce pot oferi în plus față de competiția digitală? Un răspuns la această întrebare a fost de a oferi oaspeților experiențe unice la fața locului. Cealaltă opțiune este de a dubla calitatea serviciilor și excelența operațională.
Convergență retail și ospitalitate
Hotelurile și companiile de retail își dau seama în cele din urmă că au multe în comun. Este timpul ca hotelurile să valorifice acest potențial. Un număr tot mai mare de noi dezvoltări imobiliare apropie retailul și ospitalitatea. Ambele activități își propun să optimizeze veniturile pe metru pătrat și să ofere o experiență imersivă pentru clienți.
Pe măsură ce așteptările clienților față de hoteluri evoluează, modelul tradițional în care camerele creează venituri și facilitățile servesc drept suport se estompează. Deși hotelurile vor continua să se bazeze pe camerele lor ca sursă principală de venit, o strategie atentă de vânzare cu amănuntul poate contribui la stimularea valorii de ansamblu percepute a unui hotel și să ofere un flux de venituri suplimentare.
Regândirea distribuției
Distribuția globală nu mai este un avantaj competitiv pentru hoteluri. Sunt necesare canale noi. Agențiile de turism online au egalizat condițiile de concurență între marile branduri globale și hotelierii locali. Pentru a înrăutăți lucrurile, aspectele standard și criteriile de căutare cantitative (numărul de stele, prețul camerei, recenziile medii ale utilizatorilor) fac ca hotelurile să își prezinte atributele unice și mai greu. Pentru a se diferenția de mulțime, hotelierii trebuie să caute noi canale de distribuție.
Integrare comunitară
Apartenența este o nevoie umană existențială. Pe faimoasa piramidă Maslow a nevoilor, apartenența ocupă locul al treilea, imediat după nevoile fiziologice și de siguranță.
Pentru a valorifica această nevoie, hotelierii pricepuți au creat concepte care promovează puternic un aspect comunitar. Comunitățile de succes sunt conectate printr-un punct comun. Poate fi un loc, o credință sau o aspirație, dar trebuie bine definit. Totuși, asta înseamnă că unii oameni se vor simți excluși. Hotelurile trebuie să reziste nevoii de a satisface pe toată lumea, astfel încât să nu piardă acel sentiment de apartenență.
Autenticitate
Pe măsură ce lumea atinge noi culmi ale turismului de masă, este timpul ca hotelurile să fie în cele din urmă diferite. Trăim într-o epocă de libertate fără precedent când vine vorba de călătorii, iar companiile aeriene low-cost și ofertele online au făcut ca majoritatea colțurilor lumii să fie ușor accesibile.
Hotelurile s-au adaptat, modificându-și designul interior, facilitățile și activitățile pentru a reflecta tendințele populare, fără nicio legătură cu propriul concept unic. Descoperirea, escapismul și relaxarea – ceea ce a făcut ca turismul să fie incitant în primul rând – sunt înlocuite. Hotelierii care evită luminile puternice ale civilizației au găsit, de asemenea, o nouă cerere din partea călătorilor care doresc să se deconecteze, uneori la propriu.