TermoExpress – Principalele capcane întâlnite la achiziția tâmplăriei și cum să le evităm
|TermoExpress s-a născut în 2007 din dorința de a răspunde nevoilor naționale ale sectorului construcțiilor și oferă soluții personalizate de tâmplărie termoizolantă și sisteme de umbrire companiilor din Europa. Calitatea și durabilitatea produselor, precum și serviciile oferite și parteneriatele durabile cu cei mai buni din domeniu, au ajutat compania să se claseze pe o poziție de top în industria tâmplăriei și construcțiilor.
Cum se prezintă piața și care sunt principalele sfaturi pentru achiziția tâmplăriei aflăm de la Adrian Sălăjan, CEO TERMOEXPRESS:
Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de ferestre si usi?
Pe lângă valoarea estetică, tâmplăria unei locuințe este foarte importantă în crearea unui
mediu de viață sigur, plăcut și sănătos.Din această perspectivă, primul sfat este acela de a privi investiția în tâmplărie ca pe o investiție pe termen lung în confortul personal. Un sistem de tâmplărie performant are costuri mai mari, însă eficiența energetică ridicată permite amortizarea acestora într-un timp de obicei mai scurt decât în cazul tâmplăriei clasice. De asemenea, un produs calitativ are o durată de viață mai mare. Un alt aspect important este legat de funcționalitatea fiecărei încăperi. Este important ca fiecare cameră din locuință să fie tratată separat, în funcție de utilizarea ei, pentru a stabili ce suprafață vitrată avem și ce cantitate de căldură și lumină primim prin această suprafață vitrată.
Nu în ultimul rand, l-aș sfătui să aleagă un furnizor cu expertiză în domeniu, cu capacitate de a produce tâmplărie personalizată până în cele mai mici detalii, care oferă garanție pentru produsele livrate.
Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care observați că le fac cumpărătorii când
achiziționează ferestre și uși?
De foarte multe ori cumpărătorii nu privesc achiziția de tâmplărie ca pe o investiție pe termen lung și prețul devine unul din cele mai importante criterii în ceea ce privește achiziția. De asemenea, există situații în care aleg un profil de calitate superioară dar sticla sau feroneria cu performanțe tehnice inferioare, ceea ce duce la scăderea calității întregului produs. Anumiți consumatori aleg sisteme de tâmplărie performante, dar nu aleg un montaj profesional, ci unul clasic. În acest fel performanțele legate de eficiența energetică și fonică pot fi mult diminuate.
Care sunt 2-3 proiecte recente la care lucrați sau pe care le-ați finalizat recent și ce soluții
tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?
Având în vedere că produsele noastre în proporție de peste 70% sunt livrate în Europa (Franța, Italia și Irlanda) vorbim de o piață matură cu clienți focusați pe performanțe superioare în ceea ce privește tâmplăria unei locuințe și beneficiari care au înțeles importanța alegerii unui produs calitativ.
Avem multe lucrări de referință, din care aș menționa ambasada Ghanei din Paris, în care am livrat sisteme ferestre din aluminiu și uși de lemn și un proiect arhitectural din segmentul rezidențial din Irlanda pentru care am livrat ferestre de mari dimensiuni din aluminiu, sisteme culisante și parte de acoperiș de sticlă.
Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?
Provocările noastre coincid în mare parte cu provocările sectorului producătorilor materialelor de construcții din România, respectiv: creșterea prețului la energie si a materiilor prime, iar în cazul nostru mă refer concret la aluminiu și sticlă, lipsa personalului calificat și contracția segmentului rezidențial. La toate acestea se adaugă inflația și impredictibilitatea sistemului fiscal și legislativ.
Având în vedere expertiza noastră pe piața de profil, stabilitatea financiară a companiei precum și faptul că peste 85% din producția noastră merge în vestul Europei, am convingerea că anul 2023 va fi unul bun pentru noi.
Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. în România în următoarele 6-12 luni?
Având în vedere aspectele menționate mai sus, estimez că inclusiv în primul semestru al anului 2023, piața din România nu va înregistra creșteri semnificative în ceea ce înseamnă producția de tâmplărie. Începând cu trimestrul 4 al anului viitor estimăm o revenire a pieței pe trendul ascendent cu un avans total comparativ cu 2022 de până în 3%.
Ne puteți spune câteva din obiectivele TERMOEXPRESS pe care le implementați în această
perioadă?
Pentru 2023 obiectivele Termoexpress vizează eficientizarea fluxurilor de producție, digitalizarea operațională și investițiile în linii de producție astfel încât fiecare produs livrat să poată fi personalizat în cele mai mici detalii. Bineinteles, investițiile în echipa TERMOEXPRESS în scopul dezvoltării acesteia reprezintă pentru noi o prioritate.