BDM Systems: Protecție completă – acoperiș, izolații și tâmplărie sănătoase

BDM Roof System s-a născut în anul 2012 din dorinţa de a oferi românilor acoperişuri sănătoase, durabile, din 2022 aduce în piaţă 2 linii noi de business, iar din luna mai a acestui an, și-a schimbat denumirea în BDM Systems. În prezent compania furnizeazâ soluţii performante şi eficiente pentru construcţii sănătoase, care generează economii în timp: sistem de ţiglă metalică, izolaţii cu fibre de lemn si celuloză şi sistem de tâmplărie PVC.

În cadrul unui interviu recent, Mircea Barticel, CEO BDM Systems, a adus în prim-plan nu doar aspectele tehnice ale sistemelor de învelitori, ci și provocările în evoluție constantă cu care se confruntă compania.

Cum a fost anul 2023 pentru BDM Systems şi cum vedeţi evoluţia pieţei în nişa dvs, în România, în următoarele 6-12 luni?

Anul 2023 a fost unul dintre cei mai provocatori ani pentru compania noastră. În primul rând, am lansat cele două noi divizii în companie, cea de izolații cu fibre de lemn pentru poduri și mansarde și cea de tâmplărie PVC. De asemenea, am consolidat echipele, am reglat procesele de lucru, am desfășurat traininguri și am efectuat evaluări periodice. Cel mai important aspect este că produsele și serviciile noastre în aceste două noi divizii au fost validate, iar de la lună la lună am înregistrat progrese semnificative.

Începutul de an a fost destul de provocator din punct de vedere al vânzărilor, deoarece oamenii evitau să investească în primele luni, anticipând scăderi semnificative ale prețurilor, ceea ce nu s-a întâmplat. Acest aspect, alături de alți factori, a condus la o scădere a vânzărilor în zona construcțiilor.

Cu noroc pentru noi, echipele noastre, atât cele din vânzări, cât și cele din operațional, au ținut steagul sus și, chiar dacă a fost necesar un efort suplimentar, au reușit să mențină nivelul vânzărilor în aceeași zonă ca și în anul precedent, lucru care nu poate decât să ne bucure.

Noi ne concentrăm în mare măsură pe segmentul rezidențial, iar piața din București are un procentaj mai mare de construcții noi în comparație cu renovările. În prima parte a următorului an, anticipăm o scădere a volumului de vânzări din cauza contextului economic actual și a modificărilor fiscale care vor duce la o creștere a prețurilor pentru serviciile de construcții.

Care sunt cele mai mari provocări pe care le simțiți în prezent, în contextul actual al pieţei construţiilor?

O provocare pentru noi a survenit din reticența oamenilor de a mai investi în produse de calitate superioară. A fost o mare provocare în acest an. Presiunea asupra bugetului clienților a fost destul de mare, iar aceștia erau tentați să opteze pentru versiuni mai economice ale sistemelor comercializate.

O altă provocare derivă din scăderea volumului de construcții rezidențiale, intensificându-se lupta în domeniul reducerilor de preț. Singura modalitate prin care concurența noastră putea să fie atrăgătoare în fața clienților era să ofere prețuri din ce în ce mai mici, neputând însă să livreze la standardul nostru de servicii și calitate. A fost o presiune atât asupra costurilor, cât și asupra vânzărilor, dar sunt mulțumit de ceea ce a realizat echipa noastră.

Spuneţi-ne mai multe despre produsele si soluţiile oferite de BDM Systems şi cum le poziţionaţi faţă de concurenţă?

Momentan avem 3 divizii cu care activăm în zona de construcții. Și, indiferent de divizia despre care discutăm, important este că pe fiecare segment avem fie cel mai durabil sistem, fie cel mai fiabil, fie cu cele mai bune performanțe, fie cu costuri minime pentru mentenanță. Sistemele noastre au fost alese în așa fel încât să reziste cel mai mult pentru clienți pe un termen îndelungat de utilizare.

Avem divizia de acoperișuri realizate din țiglă metalică. Această divizie activează sub brandul Acoperiș Sănătos. Prin această divizie livrăm clienților acel sistem care rezistă cu adevărat 50 de ani, un sistem care cuprinde sistemul revoluționar de țiglă metalică Budmat Venecja, folii anticondens profesionale care își păstrează proprietățile pe termen îndelungat, sistem de ventilație pentru țiglă metalică și multe altele.

În această divizie este important de precizat că, indiferent de bugetul clientului, îi putem oferi cel mai durabil sistem de țiglă metalică, conform unor criterii pe care noi le-am considerat esențiale pentru un astfel de sistem. Astfel că în gama noastră de produse avem și țiglă metalică Bilka pentru persoanele cărora bugetul nu le permite achiziționarea sistemului Budmat. Din punctul nostru de vedere, Bilka Steel este cel mai bun producător român de țiglă metalică, conform mai multor criterii.

Apoi avem divizia de tâmplărie PVC care acționează sub brandul Tâmplărie Sănătoasă. Prin intermediul acestei divizii livrăm clienților uși și ferestre care respectă toate normele de producție, lucru garantat de certificarea IFT pe care furnizorul nostru Izotec o deține. Este cea mai importantă certificare din această industrie și este modul prin care un client poate fi sigur că i se livrează un produs conform cu coeficienții afișați în devize.

Și nu în ultimul rând, avem divizia de izolații pentru poduri și mansarde care acționează sub brandul Izolații Sănătoase. Aici, în urma mai multor cercetări, am ales izolația suflată cu fibre de lemn. Am ales acest produs pentru că, din punctul nostru de vedere, are cel mai bun randament deoarece:

  • este un produs uniform pe toată suprafața aplicată, fără îmbinări, fără mici spații prin care se poate pierde căldura,
  • are performanțe foarte bune de izolare atât pe timpul iernii, cât și pe timpul verii, ceea ce este foarte important
  • este un produs natural, ecologic, neiritant
  • nu se degradează la impactul cu umiditatea

Pentru informații suplimentare, încurajăm clienții să contacteze experții noștri, care sunt pregătiți să ofere toate detaliile necesare.

Care este profilul clienţilor dumneavoastră tipici? În ce industrii sau sectoare de construcţii activează aceştia?

În proporție de 80%, clienții noștri sunt persoane fizice care își construiesc o casă nouă sau care renovează construcția existentă.

Deoarece ne-am axat pe oferirea de servicii care tind spre excelență și furnizarea de produse cu un standard mai ridicat de calitate, nu am putut să ne orientăm către un alt segment.

20% dintre clienți sunt dezvoltatori imobiliari, iar în general aceștia sunt dezvoltatori imobiliari care doresc, la rândul lor, să livreze clienților un standard mai ridicat de calitate și nu să opteze pentru cele mai economice soluții.

Cum interacționați cu clienții pentru a le oferi soluții personalizate sau pentru a răspunde nevoilor lor specifice?

În primul rând, avem un departament de marketing online care își face destul de bine treaba în ceea ce privește generarea de potențiali clienți, iar după ce respectivele contacte sunt calificate, acestea sunt redirecționate către consilierii noștri de vânzări.

Consilierii de vânzări discută cu potențialii clienți, află nevoile lor, iar cu cea mai mare parte dintre aceștia programează întâlniri la showroom-ul nostru. În cadrul acestor întâlniri, le prezintă clienților toate detaliile despre factorii esențiali care influențează durata de viață a unui sistem, cu bunele și cu relele fiecărui sistem. Astfel, cel mai important aspect după o întâlnire a unui potențial client cu consilierii noștri este să poată lua o decizie în deplină cunoștință de cauză.

Știm că informațiile pe care le oferim clienților nu mai sunt oferite de concurența noastră, poate doar parțial, iar acest aspect ne-a ajutat foarte mult în câștigarea încrederii oamenilor, deoarece au observat un nivel superior de profesionalism din partea consilierilor noștri.

Cum abordați cerințele crescute de durabilitate și sustenabilitate în proiectele de acoperișuri?

Ținând cont că aducem în România sistemul revoluționar de țiglă metalică Budmat, acel sistem care ține pe bune 50 de ani, și că acest sistem este complet reciclabil, consider că avem o contribuție bună în impactul pe care activitatea noastră îl are asupra mediului înconjurător.

Aveți produse sau practici care se concentrează pe aspectele ecologice?

Sistemul de izolație cu fibre de lemn este ecologic și natural, ceea ce asigură un impact pozitiv asupra mediului înconjurător. Iar restul sistemelor, cel de țiglă metalică și cel de tâmplărie PVC, sunt compuse din elemente care sunt reciclabile.

Care sunt 2 -3 proiecte la care lucraţi sau le-aţi finalizat recent şi ce soluţii tehnice din portofoliul BDM Systems aţi folosit?

Proiectele sunt câteva zeci în fiecare lună. Cel mai important pentru noi este că se mărește numărul proiectelor în care clienții aleg toate cele 3 soluții pe care noi le oferim: acoperiș, tâmplărie și izolații.

Ne puteţi împărtăşi câteva din obiectivele strategice ale companiei BDM Systems din perioada următoare?

În următorul an avem în plan să mărim echipa de vânzări pentru acoperișuri cu încă 2 persoane, să mai achiziționăm un utilaj de suflat izolații cu fibre de lemn, pentru a putea dubla capacitatea de montaj. Pentru divizia de tâmplărie, dorim să aducem în echipa noastră de vânzări de asemenea 2 noi persoane. Toate aceste planuri de dezvoltare ar trebui să aducă un impact semnificativ în cifrele companiei, și sperăm ca totul să decurgă ok indiferent de provocările economice pe care le depășim acum în piață.

Pentru final suntem curioşi sa aflăm ce alte activitaţi vă pasionează şi unde vă găsim după ce se termină programul de la birou?

Dacă facem referire la latura profesională, sunt pasionat de networking și de a petrece timp cu persoane care sunt la un nivel superior mie sau care au același nivel de provocări cu cele pe care le am eu. Din acest motiv, particip la întâlnirile diferitelor cluburi de networking.

Sunt pasionat de sport: fotbal, schi, tenis. Merg frecvent la sală, în principal la ora 6 dimineața, pentru a mă încărca cu doza de energie necesară pentru ziua respectivă.

Particip constant la cursuri, workshopuri, cu scopul de a-mi îmbunătăți diferite abilități sau pentru a-mi putea instala diferite obiceiuri, rutine, care să mă ajute să pot menține un echilibru între viața profesională, cea personală, sănătate și relații.