Tehnologia viitorului a ajuns si in Romania: tratamentele care imbunatatesc considerabil proprietatile materialelor
|Probabil cand auzi prima oara despre tratamente pe baza de nanotehnologie ai impresia ca este vorba de un domeniu desprins din filmele SF, insa realitatea este cu totul alta. Viitorul este aici, iar tratamentele care imbunatatesc semnificativ rezistenta materialelor si suprafetelor (sticla, beton, tigla, caramida, asfalt, piatra, lemn, plastic) sunt disponibile si pe piata din Romania – prin New Technology, unic distribuitor la noi in tara al tehnologiei Prebona. Produsele Prebona sunt adresate celor care construiesc si care au o viziune pe termen lung atunci cand realizeaza o lucrare. Rezistenta si aspectul unei constructii se vad in timp, iar folosirea de tratamente de suprafata care sa imbunatateasca proprietatile materialelor este din start un pariu castigator. Va invitam sa aflati mai multe despre tratamentele Prebona din interviul de mai jos, acordat de Alice Velea (foto dreapta), managing partner Prebona Romania:
Ce reprezinta Prebona si produsele sale si cum se prezinta piata de tratamente nanotehnolgice cu proprietati multiple in Romania, in momentul de fata?
Prebona reprezinta in primul rand stiinta materialelor si crearea unor enorme oportunitati de imbunatatire a proprietatilor acestora. In al doilea rand, spre deosebire de tratamentele clasice pe baza de nanotehnologie, Prebona reprezinta eficientizarea maxima a costului in aplicatiile care necesita argint.
La noi piata tratamentelor pe baza de nanotehnologie este in faza unu de crestere, daca ii putem spune asa. Exista cateva companii care importa produse bazate exclusiv pe nanotehnologie si … existam noi, importatori exclusivi ai produselor bazate pe tehnologia Prebona. Piata arata o nevoie a companiilor (din domeniul constructiilor, a producatorilor de lacuri si vopseluri si mai nou a companiilor detinatoare de panouri fotovoltaice) de a imbunatati calitatea materialelor folosite dar si de a se diferentia de concurenta.
Spuneti-mi de ce potentialii dvs. clienti (beneficiari, proprietari, arhitecti, proiectanti, constructori, firme de executie) ar trebui sa aleaga produsele Prebona.
In primul rand produsele Prebona au rezultate spectaculoase. Testele efectuate atat de noi cat si de producator arata diferente majore intre materialele tratate cu Prebona si cele netratate. Produsele Prebona oferă materialelor calități deosebite precum: autocurătare (cu ajutorul precipitatiilor) sau respingerea depunerii murdăriei (anticoroziv), respingerea infiltrării apei (hidroizolant) cat și funcții antimicrobiene (antibacterian). In prezent, in Romania, noi distribuim trei produse: Prebona SiccolTM – tratament pentru sticla, Prebona DuraCleanTM – tratament pentru beton, cărămidă, mortar, piatră, asfalt, mozaic, țiglă metalică și ceramică, lemn, plastic, suprafețe vopsite sau lăcuite, etc si Prebona OdorControlTM – produs dezvoltat la cerea clientilor, pentru eliminarea mirosurilor.
De ce nu sunt produse de curatare si ce anume le face atat de speciale?
Acesta este lucrul cel mai dificil pe care il intampinam in prezent, in piata romaneasca. Produsele Prebona, asa cum bine ati mentionat nu sunt produse de curatenie, ele sunt tratamente pentru materialele mentionate care modifica structura suprafetelor pe care sunt aplicate. Cea mai buna analogie pe care o pot face este cea legata de agricultura: pentru a preveni imbolnavirea unei plante ea trebuie tratata. Tratamentul care se aplica plantei nu ramane undeva pe frunzele sau fructele ei ci devine una cu planta. Cam asa stau lucrurile si cu produsele Prebona – ele actioneaza la suprafata materialului unde ii schimba si ii cresc performantele.
Cat de important este marketingul online in strategia Prebona cand este vorba de cucerirea pietei?
Marketingul online are un auditoriu format din persoane cu un anumit nivel de educatie. Data fiind noutatea tehnologiei Prebona si implicit a produselor noastre credem ca marketingul online este exact ceea ce trebuie pentru a le face cunoscute pietei din Romania. Am colaborat si in trecut cu dvs, si IBC Focus s-a dovedit a fi un partener corect si, ceea ce este cel mai important pentru noi, foarte instruit. Avem incredere ca, bazat pe cunostintele dvs, putem atinge exact segmentul de clienti de care avem noi nevoie.
In ceea ce priveste strategia noastra pe termen scurt ea este una destul de dificila: trebuie sa invatam clientul sa-si conserve resursele materiale si de ce nu, umane, pentru a obtine produse performante care isi cresc considerabil proprietatile si de ce nu, fac singure ceea ce ar solicita un efort.
Care este proiectul de care sunteti cea mai mandra in toata activitatea Prebona – unde a fost testat si cu ce rezultate?
Aici as vrea sa mentionez ca in tot ceea ce insemna Prebona in Romania, alaturi de mine este partenerul meu, d-nul Aurel Tudor. Tot ceea ce tine de testare si gasire de noi clienti pe piata noastra este efortul lui personal. Este un lucru dificil pentru ca in cultura noastra nu exista standardele de a face un lucru bun pentru o perioada cat mai indelungata. Ca sa va raspund punctual la intrebare, cred ca proiectul de care suntem cel mai mandri este cel cu panourile fotovoltaice. Impreuna cu partenerul si producatorul suedez incercam sa gasim acum o solutie de tratare a unor suprafete foarte mari. Insa revin cu mentiunea ca desi gasim solutii in echipa, efortul cel mai mare il face partenerul meu, Tudor.
Ce va diferentiaza de firmele concurente din Romania?
Desi tehnologia Prebona este diferita de ceea ce insemna nanotehnologie, putem considera totusi ca fiind concurentii nostri companiile care importa produse bazate pe nanotehnologie, cu aceleasi efecte si anume de a imbunatati calitatile materialelor. Ceea ce ne diferentiaza sunt trei lucruri extrem de importante: pretul, cu mult mai mic, sunt „eco friendly” si faptul ca produsele Prebona sunt 100% sigure atat din punct de vedere al rezultatelor cat si al utilizarii lor.
Mi se pare de mentionat si faptul ca laboratoarele Prebona permit o customizare, o adaptare a produsului la nevoile clientului. Altfel spus, daca ni se solicita o solutie pentru un anume tip de material, impreuna cu producatorul suedez, o gasim si o adaptam. Deci suntem si extrem de flexibili.
Care a fost primul dvs. gadget?
Primul? Sa-mi amintesc: cred ca a fost un telefon mobil, un Nokia 8110, banana. A fost unul dintre cele mai populare telefoane, in special dupa ce a aparut in seria Matrix. Cel mai sic lucru, mi s-a parut atunci capacul culisant. M-am obisnuit destul de repede si cu smarphone-urile, dar acel telefon Nokia a reprezentat primul semn ca am sa „imbratisez” tot ceea ce inseamna tehnologie moderna, ceea ce fac si in prezent.
Cine sunt modelele dvs. profesionale? Ce carti de vanzari si management cititi?
E greu de spus! In general, admir oamenii care sunt inovatori intr-un domeniu – poate si de aceea am ales sa promovez in Romania produsele Prebona.
Incerc insa, sa invat de la fiecare om pe care il intalnesc. Sunt persoane cu abilitati de vanzare care ma impresioneaza, sunt oameni cu mare experinta in management pe care imi place sa-i urmaresc, invat de la dvs avantajele marketigului online si asa mai departe. Fiecare om pe care il intalnesc reprezinta pentru mine o potentiala sursa de inspiratie, atat in plan profesional cat si in plan personal!
Imi place foarte mult sa citesc; probabil din nevoia de fi la curent cu toata aceasta explozie tehnologica. In vanzari si management, ultimele doua pe care le-am citit sunt The phylosophy of selling (Brian Tracy) si Competitive advantage: creating and sustaining superior performance (Michael Porter).
Ce vi se pare cel mai frumos in ceea ce faceti?
Cel mai mult imi plac provocarile! Sunt oameni care sunt reticenti la aceasta noua tehnologie si parca nu vor sa stie de ea. Dupa multe mesaje si telefoane, dupa multe prezentari si discutii, intr-un final reusim sa facem testele si obtinem rezultatele anticipate de noi. Reactiile lor de surpriza ofera cele mai mari satisfactii in domeniul nostru.
Ce va place cel mai puțin?
Exista o comoditate a oamenilor care ar trebui sa gaseasca solutii de imbunatatire a performantelor materialelor. Cei mai multi dintre ei sunt cei cu care ar trebui sa lucram si sa facem testarile. In general, reactia lor este una care ne lasa fara cuvinte: „de ce sa-mi dau singur mai mult de lucru?”
Pe de alta parte la noi exista o cultura (daca ii putem spune asa!) a obiectivelor pe termen scurt. Sunt foarte putini oamenii care gandesc sa faca lucrurile pe termen lung. Sau, mai plastic spus, exista cultura Mesterului Manole (ceea ce construiesc astazi, pot sa construiesc si maine si e bine, pentru ca asa am de lucru). Ceea ce este complet fals. Daca ceea ce contruiesc astazi nu se pastreaza si maine la aceeasi calitate, maine reprezinta prima zi in care sunt in pierdere. Daca ceea ce construiesc astazi se pastreaza si anul urmator sunt un om cu adevarat castigat!
Ce v-ati fi dorit sa va intreb, dar nu am facut-o?
Poate cum vad evolutia pietei produselor pe baza de ioni de argint. Si aici trebuie sa stiti ca atat din experienta producatorului cat si din tot ceea ce s-a scris in acest domeniu, sunt foarte optimista. Cred ca aceste produse destinate in prezent mai mult pietei materialelor de constructii vor evolua mult catre domeniul agricol (avem deja in portofoliu doua produse care se pot utiliza si in agricultura) dar cel mai important, va exista o evolutie spectaculoasa in domeniul farmaceutic. Timpul o va dovedi!
Va multumim pentru timpul acordat si va rugam in incheiere sa ne spuneti ce face Alice Velea atunci cand nu se afla la birou in scaunul de manager?
Sunt un om obisnuit: sunt clasica sotie si mama, imi place sa gatesc pentru familie si pentru prieteni, merg la teatru si la concerte, iar cand vreau sa fac ceva doar pentru mine, pictez.