ISOMAT – Sfaturi pentru achiziția corectă de hidroizolații

ISOMAT este un producător de materiale pentru construcții cu o perspectivă multinațională. Fondat în 1980, este în prezent unul dintre cei mai importanți producători de materiale de construcții din Europa de Sud-Est, având 3 fabrici de producție în Grecia, România și Serbia, 7 filiale în Germania, Rusia, Turcia, Bulgaria, România, Serbia și Slovenia și exporturi în mai mult de 80 de țări din întreaga lume.

ISOMAT acordă o importanță deosebită inovației și dezvoltării continue de produse noi. În acest scop, compania dispune de un departament de Cercetare și Dezvoltare bine organizat, în care își desfășoară activitatea personal științific specializat.

Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de hidroizolații?

Înțelegând tipologia beneficiarului care este în căutare de produse din această gamă, consider că este important să urmărească găsirea unei soluții complete care să corespundă nevoilor lui, fără a se focusa pe un singur produs.

De asemenea, este vital să se informeze temeinic de la specialiști înaintea asumării unei decizii, ținând cont că de obicei rolul construcției este pentru o perioadă foarte lungă de timp.

Totodată, este important ca hotărârea să aibă la bază o decizie practică și rațională în locul uneia emoționale, care să cântărescă cât mai pertinent beneficiile versus riscurile.

Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care observați că le fac cumpărătorii când achiziționează sisteme complete de hidroizolații și placări ceramice.

  • Permanenta vânătoare după prețuri, neînțelegând riscul asociat compromisului privind calitatea;
  • Capcana campaniilor agresive de marketing;
  • Nealocarea timpului adecvat consultanței de specialitate. Acest aspect poate aduce pierderi mari prin alegerea unor soluții incompatibile, sau disproporționate în contextul nevoii reale.

Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrați sau pe care le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?

Amintim câteva proiecte interesante cu acest gen de produse, din care cele cu bold conțin produse cu adevărat speciale:

ONE COTROCENI – sistem complet hidroizolații interioare ISOMAT SL-17 + placare ceramică pentru încălzire în pardoseală cu adeziv flexibil AK-20 – C2 TE S1

CENTRUL COMERCIAL VIVO BAIA MARE – sapă autonivelantă de rezistență mare FLOWCRETE 3-30 EXPRESS – CT-C30-F7-AR0,5  cu întărire și uscare rapidă + adeziv rapid/flexibil ISOMAT AK-RAPID FLEX – C2 FT S1

STADIONUL DE LA SAVENI, jud. BT – sistem de hidroizolație cu membrană lichidă poliuretanică ISOFLEX-PU 500 + SIGILANT TOPCOAT-PU 720 (proiect finalizat in 2021)

CENTRUL COMERCIAL – JUMBO CRAIOVA și JUMBO Cernica – adeziv interior ISOMAT AK-14 – C1 TE;

SATINA GARDEN CRAIOVA – sistem complet de hidroizolații interior/exterior AQUAMAT-FLEX și adeziv flexibil ISOMAT AK-20 – C2 TE S1;

Sediu ENGIE BUCUREȘTI – sistem complet de hidroizolații interior/exterior AQUAMAT-FLEX și adeziv flexibil ISOMAT AK-20 – C2 TE S1;

Casa Closca Brașov – Hidroizolație de cea mai înaltă performanță AQUAMAT-SUPERELASTIC însoțită de adeziv ultra flexibil ISOMAT AK-25 – C2 TE S2;

“Makedonia Pallas” Hotel, Thessaloniki, Grecia
Aeroportul Thessaloniki “Makedonia”, Thessaloniki, Grecia
Belgrade Waterfront, Belgrad, Serbia
Ever Eden Beach Hotel Resort, Anavissos, Grecia
Stavros Niarchos Foundation Cultural Center, Atena, Grecia

Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?

Trăim vremuri complicate cauzate de scăderilor volumelor din piață, venite pe fondul creșterii dobânzilor la credite, a costurilor crescute la utilități și în general a tuturor cheltuielilor, lucruri ce au generat afectarea atât a pieței rezidențiale noi, cât și a renovărilor, două componente care generau dinamica sectorului în care activăm.

Provocarea mare într-o perioadă de criză are ca scop principal adaptarea la noile condiții de piață și, totodată, găsirea de soluții de diversificare a portofoliului de adresabilitate și ofertare în vederea optimizării ratei de succes obținută din influențarea deciziei clienților în favoarea brandului pe care îl reprezentăm.

Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. în România în următoarele 6-12 luni?

Pentru anul ce urmează preconizăm o evoluție a pieței similară celei constatate în a doua jumătate a anului 2022, cu un mediu de business cu multe provocări legate de volume și probabil o înăsprire a competiției pentru toate tipurile de clienți și pentru toate grupele de produse.

Ne puteți spune câteva din obiectivele ISOMAT ROMANIA pe care le implementați în această perioadă?

Isomat Romania urmează să finalizeze în lunile ce urmează o investiție în dezvoltarea propriei linii de producție de mortare și adezivi pe bază de ciment, aceasta venind în completarea liniei existente deja pentru tencuieli decorative, vopsele și aditivi.

Acest lucru ne va imbunătăți major competitivitatea și ne obligă să ne modificăm țelurile pentru a deveni un jucător parte a elitei furnizorilor de produse și servicii în piața în care activăm.

Obiectivul principal are ca țintă îmbunătățirea permanentă a gradului de satisfacție a tuturor partenerilor noștri, indiferent de poziția acestora în lanțul de distribuție. Continuăm să optimizăm în relația cu clienții toți parametrii care țin de flexibilitate și de comunicare, și vom lucra în continuare pentru îmbunătățirea serviciilor directe care țin de oferta comercaială, dar și de cea complementară care se referă la consultanța tehnică și de business.