Turismul românesc nu se mai vinde, deşi se investesc mulţi bani în promovare

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Turismul din România nu este atractiv pentru ţările europene, iar asta o demonstrează lipsa interesului pentru licitaţiile de promovare pe care le-a organizat Autoritatea Naţională pentru Turism. Chiar dacă în joc este vorba despre 19 milioane de euro, la licitaţii nu s-a prezentat nicio ofertă. Asta poate şi pentru că toată documentaţia de pe site-ul de licitaţii este scrisă în limba română.

La începutul acestui an, Autoritatea Naţională de Turism a lansat o serie de licitaţii internaţionale pentru promovarea României pe canale tv şi presa scrisă în valoare totală de 19 milioane de euro. Promovarea era destinată pentru ţări precum Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, România şi SUA. Autorităţile au anunţat însă că nicio firmă nu s-a prezentat la licitaţiile de promovare pe canalele media din Marea Britanie şi Italia. Pentru piaţa germană a fost făcută o singură ofertă, considerată însă neconformă. Pentru campania din Franţa s-au prezentat un ofertant, unul pentru România şi doi ofertanţi pentru SUA. Problema este că pe site-ul de licitaţii, toată documentaţia este redactată în limba română şi nu există nicio variantă în engleză, de exemplu. Aşa că e posibil ca şi acesta să fi fost unul dintre motivele pentru care firmele străine nu s-au lansat în depunerea de oferte.
rupea

Totuşi, patronatele din turism spun că acest motiv nu este prea credibil, ci mai degrabă interesul scăzut se datorează lipsei unei strategii care să promoveze România. Mai ales că nu e de ajuns să ai doar nişte peisaje frumoase şi tradiţii impresionante, dacă trebuie să faci cel puţin 12 ore de la un capăt la altul al ţării. În plus, nici patronii hotelurilor sau pensiunilor nu ştiu prea bine cum să vândă turismul românesc pentru că nici nu sunt sprijiniţi. Astfel s-a ajuns la un cerc vicios în care autorităţile nu mai investesc în obiective turistice şi promovare, iar patronii unităţilor de cazare aleargă numai după nopţi de cazare de pe urma cărora să adune cât mai mulţi bani.

Cititi mai multe: http://stiri.tvr.ro/turismul-romanesc-nu-se-mai-vinde-desi-se-investesc-multi-bani-in-promovare_41665.html#sthash.uedZy7nu.dpuf

[google-translator]