Horia Pantelimon, Sales Director Euroconfort Grup: „Dorim sa ducem la bun sfarsit proiectele incepute in acest an, iar pentru 2019, dorim sa gasim parteneri noi, axati, ca si noi, pe calitate, performante si inovatii”
|Din 2002 Euroconfort Grup inseamna un partener tanar si dinamic, dar mai ales servicii de calitate in domeniul climatizarii. Prin intermediul unui parteneriat de incredere cu grupul CIAT, compania este alaturi de clientii firmei, incepand de la faza de proiectare si terminand cu faza de asistenta tehnica si servicii post-vanzare.
Ce planuri de viitor are compania si prin ce metode au reusit sa isi creeze parteneriate puternice cu jucatorii din piata am aflat chiar de la Horia Pantelimon, Sales Director al Euroconfort Grup intr-un interviu acordat in exclusivitate IBC Focus.
Pentru inceput, va rugam sa ne spuneti cateva cuvinte despre compania pe care o reprezentati?
Euroconfort Grup a luat nastere in anul 2002 ca o intreprindere de familie de mici dimensiuni, avand ca obiect de activitate furnizarea de solutii si echipamente, precum si servicii post-vanzare pentru domeniul instalatiilor de climatizare. Am reprezentat, inca de la inceput in regim de exclusivitate, cel mai renumit producator francez si lider european din domeniul tratarii aerului si al transferului de caldura, CIAT ( „Compagnie industrielle d’applications thermiques”).
Ulterior, au ales sa ne ofere increderea de a-i reprezenta exclusiv in Romania si companiile Jacir (Franta) si Gohl (Germania), liderii europeni, de mai bine de 50 de ani, in producerea turnurilor de racire si a solutiilor inovative in domeniul racirii industriale.
Prin aceste parteneriate, Euroconfort Grup are in prezent un portofoliu complet de echipamente, de la pompe de caldura, chillere, centrale de tratare, pana la dry coolere adiabatice si turnuri de racire.
Carui domeniu i se adreseaza produsele pe care le promovati in piata constructiilor?
Ne adresam oricarui domeniu in care fluxul, parametrii, si calitatea aerului nu sunt lasate „la voia intamplarii”. Fie ca vorbim de birouri, centre comerciale, spitale, fabrici, HORECA, sau domeniul rezidential.
Care a fost proiectul care a reprezentat cea mai mare provocare pt dvs in calitate de Sales Director al Euroconfort Grup?
Cu siguranta proiectul modernizarii statiei de epurare a orasului Timisoara, prin care, prin intermediul pompelor de caldura ce folosesc drept sursa primara de energie apa raului Bega, am reusit sa integram energia regenerabila in linia de deshidratare a namolului provenit din apele uzate ale orasului. A fost, fara indoiala, o provocare inginereasca deosebita, si ne bucuram ca intreg conceptul pune intr-o lumina verde un domeniu in care Romania este atat de in urma fata de celelalte state europene.
Ati avut un mentor sau o persoana care sa va inspire pentru a urma aceasta cariera?
Primii pasi in acest domeniu i-am facut fiind calauzit de tatal meu, pentru ca mai apoi sa ma bucur de traininguri de specialitate si schimburi de experienta facute la fabricile furnizorilor. Insusi faptul ca iti pui amprenta, prin confortul furnizat, asupra calitatii vietii atator oameni, te motiveaza si iti aduce numeroase satisfactii.
Ati reusit sa colaborati cu nume mari si sa puneti bazele unor parteneriate puternice. Cat a fost de dificil sa le creati si cum reusiti sa le mentineti?
Pe o piata in care, la analizarea ofertelor, ochii fug intaia oara la rubrica „pret total”, aspecte precum calitatea, tehnologia, „know-how-ul” sau performantele nefiind in prim plan, este o provocare sa ajungi la oamenii care sa priveasca dincolo de cifre contabile si de termenul de achizitie. Insa, proiectele realizate si clientii multumiti, devin, in timp, cea mai buna reclama a noastra. Si chiar daca ne dedicam proiectelor de nisa, sau cu cerinte ridicate de calitate si eficienta, cei care cumpara de la noi o data vor reveni si a doua oara.
Care considerati ca ar fi punctul forte al Euroconfort Grup care va plaseaza in prezent in fata concurentei directe?
Cu siguranta gama de produse face din Euroconfort Grup un furnizor complet. Nu exista cerinta in domeniul climatizarii si al racirii industriale la care sa nu putem raspunde cu mai multe solutii.
Daca ar fi sa realizati un top 3 lucrari care va reprezinta cel mai bine compania, cum ar arata acest top?
- Grand Hotel Continental (Bucuresti), hotelul cu cel mai inalt standard de confort si eleganta din Romania
- Centrul de testare Renault (Titu), uzina in care se nasc tehnologiile viitorului
- Complexul National de Natatie (Otopeni), cea mai mare baza sportiva de natatie din tara
Unde va doriti sa va plasati la final de 2018 si ce pregatiti pentru 2019?
Dorim sa ducem la bun sfarsit proiectele incepute in acest an, iar pentru 2019, dorim sa gasim parteneri noi, axati, ca si noi, pe calitate, performante si inovatii.
In prezentarea companiei se regaseste si afirmatia conform careia ”grupul CIAT are ambitia de a deveni un lider in igiena, siguranta, sanatate si mediu.” Cat este de important in ziua de azi ca specialistii din industria constructiilor sa tina cont de aceste 4 aspecte?
Inca de acum 10 ani, strategia CIAT a fost sa devina creator de „EcoConfort”. Pentru atingerea acestui deziderat, toate produsele dezvoltate incepand cu 2008 au avut drept concepte de baza urmatoarele:
- Impact cat mai redus pentru mediul inconjurator, atat pentru procesul de fabricatie, cat si pe intreaga durata de viata a produselor:rata de reciclabilitate >92%
- Asigurarea unei calitati foarte ridicate a aerului tratat: filtrarea patentata „Epure”, pentru ventiloconvectoare, asigura o suprafata de filtrare de 10 ori mai mare decat sectiunea de trecere, precum si reducerea particulelor PM2.5 sub valoarea de 10 µg/m3 in mai putin de o ora
- Alinierea cu normele ingienice VDI6022-1: 2018, pentru aplicatiile de camere curate (spitale, industrie farmaceutica sau electronica)
- Alinierea, inca din 2017, cu standardele de eficienta energetica ErP EcoDesign 2021.
Totodata, partenerii nostri pentru turnuri de racire, JACIR si GOHL, sunt printre putinii care pot oferi certificari igienice si de functionare fara risc de Legionella pentru turnurile de racire fabricate.
In tara noastra, industria constructiilor si instalatiilor inca nu este constienta de aceste aspecte, insa, in tarile din Vest, s-au inregistrat destule cazuri mortale cauzate de proliferarea si raspandirea bacteriei Legionella prin turnurile de racire, ca urmare a conceptiei deficitare si a mentenantei dificile.
Cum arata, pe scurt, planul Euroconfort Grup de a se alinia la standardele impuse de igiena, siguranta, sanatate si mediu?
Ne straduim sa promovam deja „produsele viitorului” in intalnirile pe care le avem cu actorii principali din domeniul constructiilor, si speram sa nu se inregistreze si la noi cazuri mortale, inainte ca cei responsabili de legislatia in domeniu sa impuna certificari igienice si de functionare fara risc de Legionella.
Atunci cand nu il gasim pe dl Horia Pantelimon la birou unde il putem gasi?
Fie pe santiere, fie la intalniri cu clientii, iar daca discutam de timpul liber, ma veti gasi intotdeauna aproape de natura, departe de zgomotul si agitatia orasului, in sala de fitness, sau la un film bun.
Pentru final am pastrat o curiozitate: aveti alte hobby-uri care v-au ajutat in construirea carierei de acum?
Probabil, pasiunea pentru masini m-a condus catre curiozitatea de a urmari indeaproape toate evolutiile tehnologice. Inevitabil, fiind inginer in instalatii, am ajuns aproape de „masinile de producere apa racita”, care, la fel ca automobilele, au suflet si nu sunt doar un pachet de fiare.