Decorio – Sfaturi pentru achiziția corectă de garduri

Fondată în 2005, Decorio este o companie 100% românească cu o vastă experiență în importul, producția, instalarea și distribuția sistemelor complete de garduri pentru o gamă foarte variată de aplicații.

Principalul atribut al produselor Decorio este durabilitatea. Acestea au o durată foarte mare de viață în condiții de mentenanță foarte redusă. De asemenea, materialele componente sunt 100% reciclabile.

Cum să alegem corect gardurile, dar și ce capcane trebuie să evităm, aflăm de la reprezentanții Decorio în interviul ce urmează:

Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de garduri?

  1. Calitatea este foarte importantă. Un gard cu protecție bună la coroziune va arăta mult mai bine în timp decât unul cu protecție slabă. Zincarea la cald și acoperirea cu PVC prelungesc durata de viață a gardului, de aceea putem oferi cea mai lungă garanție la protecția la coroziune din piață, 10 ani.
  2. Accesoriile porților trebuie alese cu atenție pentru cea mai bună funcționalitate. Cu accesorii precum încuietori, opritoare, balamale/amortizoare și automatizări de bună calitate, porțile vor fi ușor de utilizat și vor avea nevoie de mentenanță foarte rar.
  3. Să se asigure că măsurătorile sunt exacte pentru cea mai bună calitate a execuției proiectului de împrejmuire și cel mai optim cost.

Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care observați că le fac cumpărătorii când achiziționează garduri?

Unii vânzători nu sunt foarte clari în descrierea calității metalului și a protecției la coroziune folosite. Protecția la coroziune în multe cazuri nu este specificată deloc sau este specificată eronat ori incomplet. De exemplu, termenul „zincat” singur nu specifică modalitatea de zincare, deși aceasta este foarte importantă, iar termenul „acoperit cu PVC” nu specifică dacă sub stratul de PVC metalul este zincat sau nu. De asemenea, unele modele de gard pot avea specificații false sau eronate la grosimea firului de gard sau a metalului folosit pentru gard. 

O altă problemă pe care clienții trebuie să o înfrunte uneori este asocierea unor produse ce nu sunt 100% compatibile. Spre exemplu, gard opac (ce are portanta mare la vânt) cu stâlpi subțiri sau accesorii pentru uși de interior folosite la porți de exterior. În general, un client bine informat și pregătit va reuși să aibă o împrejmuire de top dacă este atent.

Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrați sau le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?

Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?

Instabilitatea prețurilor metalelor în Europa. Aceasta generează fluctuații mari de prețuri și în produsele noastre. De multe ori provocările pe care le întâlnim sunt legate de convingerea clientului asupra importanței calității împrejmuirilor. Noi considerăm ca este mult mai bun un produs ce își păstrează proprietățile estetice și funcționale pe o perioadă îndelungată de timp. În România, de multe ori gardurile au fost ignorate, însă noi vrem să împrejmuim casele, business-urile și infrastructura românească cu garduri și porți de calitate, precum în vest. În România, momentan, se bugetează pentru costul inițial, neluându-se în considerare costul pe termen lung.

Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. de sisteme complete de garduri în România în următoarele 6-12 luni?

Segmentul nostru depinde mult de piața construcțiilor din România, însă suntem optimiști, cu multe proiecte de cartiere rezidențiale, centre logistice, parcuri fotovoltaice și autostrăzi (pe lângă multe alte segmente în care activăm) care vor urma în următoarele 12 luni. Dorim să evoluăm mult în segmentul rezidențial odată cu deschiderea noului nostru showroom pentru acest segment. 

Ne puteți spune câteva din obiectivele Decorio pe care le implementați în această perioadă?

Vom deschide un Showroom în luna Iunie a acestui an, dedicat în principal segmentului rezidențial, unde vom comercializa garduri și porți rezidențiale de cea mai înaltă calitate, împreună cu uși de garaj, uși de intrare, precum și multe alte produse pentru amenajări exterioare și de grădină.

Ba mai mult, partea de producție proprie va fi în continuă creștere, vom continua să creăm produse cu un nivel înalt de customizare, după cererile riguroase ale diferitor clienți.

Totodată avansăm în sfera digitală, făcând training-uri pentru agenții noștri de vânzări în proiectare pe calculator și suntem în continuă îmbunătățire a propriilor sisteme informatice de ofertare, gestiune și contabilitate (CRM, ERP, BI și WMS).