Crème de la crème in industria hoteliera

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Hotelurile de tip boutique sunt un concept de business foarte intalnit in Occident, unde se bucura de reputatie, clientela fidela si mai ales de profit. In Romania, piata acestui tip de hotel incepe timid sa se formeze, iar potentialul este urias, mai ales ca investitiile substantiale intr-un asemenea proiect sunt compensate de cifre de afaceri de milioane de euro si castiguri pe masura.

Pe langa o personalitate deosebita, hotelurile boutique au si un design aparte. Pentru ca sunt de dimensiuni reduse, le pot oferi clientilor discretie, intimitate si atentia de care au nevoie. “Boutique hotelurile ajung sa isi cunoasca clientii foarte bine si sa ofere servicii extrem de personalizate, pe care hotelurile mari nu le pot asigura oaspetilor sai, spunea Sylvia Petre, CEO Carol Parc Hotel.

Hotel Casa Capsa

Proprietarii unei asemenea cladiri au, in egala masura, avantaje si dezavantaje. Boutique hotelul se poate adapta mai repede la piata, este mai flexibil si poate trata cu atentie clientii, multumita dimensiunii reduse. In acelasi timp, in Romania nu exista inca o cultura pentru acest tip de hotel, ceea ce este un dezavantaj, ca si o criza acuta de personal care sa corespunda cerintelor, nivelului de pregatire profesionala si de cultura generala ale unui boutique hotel.

Ce inseamna boutique

Pentru a putea beneficia de statutul de hotel boutique, o unitate de cazare trebuie sa aiba un numar relativ redus de camere, de obicei maximum 100, sa fie amenajat intr-o cladire cu valoare istorica si sa ofere servicii personalizate clientilor sai.

Pe piata locala exista in continuare suficient loc de dezvoltare, mai ales ca in tara exista zeci de cladiri istorice abandonate care ar putea fi transformate intr-un hotel de tip boutique.

Hotel Carol

In Bucuresti, exista in prezent in jur de zece astfel de locatii, aparute in ultimii 10 ani, printre care Epoque, Parliament, Rembrandt, El Greco, Opera sau Venezia, toate fiind caracterizate de elemente decorative ale stilului clasic, baroc sau venetian.

Epoque, cea mai mare afacere boutique din Bucuresti

Cea mai mare afacere boutique din Bucuresti este hotelul Epoque, deschis in 2010, cu o investitie de opt milioane euro. Hotelul este detinut de compania D&M Perfect Real Estate, managementul hotelului fiind asigurat de Trend Hospitality, compania de consultanta in industria ospitalitatii condusa de omul de afaceri Tinu Sebesanu, care, la nivel local, este reprezentantul lantului hotelier Wyndham Hotel Group.

Pe piata bucuresteana a boutique hotelurilor de lux mai exista trei unitati: Casa Capsa, o cladire monument, deschisa in 1868, Grand Hotel Continental, cel mai nou hotel de cinci stele inaugurat in aprilie anul acesta, in urma unei investitii de aproximativ opt milioane de euro si Carol Parc Hotel, care si-a deschis portile in 2007, dupa ce proprietarii au investit sase milioane de euro.

Hotel Grand Continental

Oferta limitata in tara

In tara, oferta este mai restransa si se concentreaza in special in orasele cu potential turistic, unde exista si statiuni atractive. Ioana Hotels, primul hotel din Sinana care sa corespunda cerintelor de tip boutique, a fost inaugurat de curand, in urma unui investitii de 2,5 milioane de euro de catre compania NDI Grup Expert, cu o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro si un profit de circa 100.000 de euro in 2009.

Hotel Rizzo din Brasov

In Brasov hotelul care intruneste criteriile este Rizzo Boutique Hotel & Spadin, aflat pe creasta Muntilor Carpati. Reprezentativ pentru Mamaia este Marina Regia din Mamaia, deschis in 2011, in urma unei investiti de 35 de milioane de euro.

Clientii contribuie la consolidarea reputatiei hotelurilor

Turistii care aleg hotelurile de tip boutique sunt formati in special din oameni de afaceri, care calatoresc individual, in interes de serviciu si prefera sa isi faca singuri toate aranjamentele.

De obicei, aleg unitati de cazare de dimensiuni reduse, cu servicii personalizate, care sa corespunda cu nevoile pe care le au, in timpul sejurului. De multe ori, cererile exprimate de acestia nu sunt deloc complicate, dar pentru discretie, printre altele, sunt dispusi sa plateasca sume considerabile. O noapte de cazare intr-un astfel de hotel poate ajunge si la 350 de euro.

In strainatate hotelurile acestea se bucura de un succes aproape rasunator, iar oamenii de afaceri care calatoresc in interes de serviciu isi recomanda unul altuia unitatile de cazare preferate, contribuind la formarea unui cerc relativ restrans de clienti selecti si pretentiosi.

Desi in Romania, piata destinata acestui segment incepe timid sa se formeze, si, in ciuda problemelor pe care investitorii le intalnesc, in momentul in care vor sa reamenajeze o cladire istorica, potentialul unui hotel de tip boutique nu trebuie neglijat.

Sursa

Add a Comment

[google-translator]