Cheltuieli mai mari, călătorii mai lungi: noi tendințe pe piața turismului în 2021
|Odată cu împlinirea unui an de pandemie, mulți oameni au devenit nerăbdători să călătorească. Potrivit analizei American Express Travel: Global Travel Trends Report din 2021 , care a chestionat 2.000 de consumatori din Statele Unite și 1.000 din Australia, Canada, India, Japonia, Mexic și Regatul Unit, trendurile în materie de turism vor cunoaște schimbări în 2021.
Flexibilitate
Munca remote și învățământul la distanță au adus un plus de flexibilitate în viețile oamenilor. Astfel, 54% dintre respondenți afirmă că libertatea și flexibilitatea de a putea munci în timp ce călătoresc sunt mai atrăgătoare acum decât înainte de pandemie.
Mai mult, 56% dintre persoanele chestionate declară că le lipsesc atât de mult călătoriile încât sunt dispuși să facă rezervări care ar putea fi anulate ulterior. Urmând acest trend, multe hotelurile oferă opțiuni de rezervare mai flexibile.
Locații mai puțin populare
Călătorii sunt, de asemenea, interesați de locații mai puțin cunoscute, 69% dintre respondenți spunând că se orientează spre destinații mai puțin populare, precum Dallas sau Charlotte, Carolina de Nord.
Igiena și intimitatea: facilități de lux
Pandemia a schimbat percepția călătorilor asupra luxului. Așa cum era de așteptat, consumatorii consideră experiențele personalizate (82%) și standardele ridicate de curățenie (81%), cele mai dorite facilități de lux. Intimitatea a devenit, la rândul său, un element de lux pentru 75% dintre respondenți.
Călătorii sunt dispuși să plătească mai mult pentru aceste experiențe, 61% dintre respondenți spunând că intenționează să cheltuiască mai mult decât ar face-o în mod normal.
Turism culinar
Pe lângă experiențele de lux, călătorii continuă să investească în turismul culinar, 62% dintre respondenți spunând că mâncarea este cea mai importantă activitate pe care sunt interesați să o facă în timp ce călătoresc.
Sustenabilitate
Consumatorii sunt, de asemenea, din ce în ce mai interesați de călătoriile sustenabile: 68% dintre turiști afirmă faptul că doresc să susțină brandurile sustenabile și prietenoase cu mediul înconjurător, în timp ce 72% spun că vizitează anumite destinații pentru a contribui la creșterea veniturilor din turism și a economia locală.
Diversitate și incluziune
În 2021, diversitatea și incluziunea au devenit foarte importante pentru turiști. Astfel, 69% dintre respondenți menționează că vor să aleagă o companie aeriană sau un hotel care apreciază diversitatea și incluziunea și ai căror angajați reflectă aceste caracteristici.