CERESIT – Principalele sfaturi pentru achiziția corectă de sisteme de termoizolații

Henkel operează la nivel mondial cu branduri și tehnologii de top, în trei ramuri de business: Produse pentru Îngrijirea Locuinței, Produse pentru Îngrijire Personală și Adezivi. Compania a achizitionat brandul Ceresit în 1986, care era lider în termo și hidroizolatii. Ca urmare a aceste achiziții, Henkel și-a mărit portofoliul de produse, în vederea construirii și consolidării poziției ocupate în Europa de Est, cât și pentru continuarea expansiunii în Asia, Orientul Mijlociu și America Latină.

Cum evoluează piața de nișă, care sunt principalele provocări, dar și o serie de sfaturi utile pentru achiziția corectă a sistemelor de termoizolații aflăm de la Adrian Zamfirache în cadrul interviului acordat echipei IBC Focus:

Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de sisteme de termoizolații?

În primul rând să se documenteze/intereseze ce înseamnă un termosistem. Termosistemul trebuie să fie un ansamblu de materiale testate împreună care posedă agrementul tehnic european ETA.

În al-2-lea rând să solicite documente de calitate pentru termosistem atunci când face achiziția. Trebuie să primească o Declarație de perfomanță care atestă că acel sistem a fost testat/verificat în baza unui standard european de verificare pentru termosisteme.

În al-3-lea rând să verifice ce beneficii îi aduce termosistemul respectiv. În afară de eficiența energetică, în funcție de calitatile materialelor componente, aceste termosisteme pot veni cu beneficii suplimentare, cum ar fi: un climat interior sănătos, rezistență la poluare sau murdărie, rezistență la impact, rezistență la umezeală sau la soare. Acestea sunt doar câteva dintre ele.

Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care observați că le fac cumpărătorii când achiziționează sisteme de termoizolații?

  • Cumpără produsele separat, fără a avea un document de calitate oferit de un singur producător, ceea ce înseamă că nu vor avea un termosistem.
  • Executarea lucrării cu echipe fără suficientă pregătire tehnică. Beneficiarii nu solicită documente de specializare în aplicare a termosistemelor echipelor cu care lucrează. Prezentarea unui portofoliu de lucrări nu este suficientă. Sunt noțiuni care se învață doar în cazul unui training de specializare. Din păcate sunt foarte multe echipe care aplică incorect termosistemele, iar urmările acestei aplicări incorecte de cele mai multe ori nu se văd imediat, însă cu siguranță se vor răsfrânge asupra beneficiarului.
  • Nu fac contracte cu echipele de aplicatori. Există legislație națională care prevede în mod clar responsabilitățile proiectantului, producătorului, constructorului și ale beneficiarului (Legea 10/1995). Fără un contract semnat, chiar și cu o echipă de aplicatori, nimeni nu își asumă răspunderea pentru modul în care este pus în operă termosistemul respectiv.

Care sunt 2-3 proiecte recente la care lucrați sau pe care le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?

  • Maurer Panoramic Cluj-Napoca – Soluții pentru termoizolații, Sisteme de placări ceramice și hidroizolații
  • Noua Residence – Soluții pentru termoizolații, Sisteme de placări ceramice și hidroizolații
  • Conest Evolution Iași – Soluții pentru termoizolații, Sisteme de placări ceramice și hidroizolații, Sisteme pentru finisaje interioare și sisteme pentru pardoseli
  • Select Residence – Soluții pentru termoizolații, Sisteme de placări ceramice și hidroizolații

Care sunt provocarile momentului în segmentul în care activați?

  • Lipsa forței de muncă calificate.
  • Neglijența beneficiarilor în a alege produsele doar din considerentul prețului cel mai mic și a accepta aplicarea produsului fără să solicite documente care să facă dovada specializării echipei pentru aplicația respectivă.

Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. în România în următoarele 6-12 luni?

Evolutia pieței în perioada imediat următoare va fi marcată de impredictibilitate. Având în vedere creșterea ratei infalției, precum și o reducere la jumătate a ratei de creditare cauzată de majorarea semnificativă a dobânzilor, va genera o scădere a segmentului rezidențial. Pe lângă aceste fapte, în marile orașe elibererarea autorizațiilor de construcții este din ce în ce mai dificilă, fapt care accentuează și mai mult scăderea ritmului de dezvoltare.

Ne puteți spune câteva din obiectivele HENKEL | CERESIT pe care le implementați în această perioadă?

Pe termen scurt, principalul nostru obiectiv este acela de a asigura materiile prime necesare în cadrul proceselor de producție și de a securiza pe cât posibil prețurile de achiziție ale acestora. Testăm în permanență soluții alternative și ne concentrăm pe asigurarea calității. Pe termen lung, strategia noastră este de a ne consolida poziția de lider de piață pe categoriile cele mai importante, cum ar fi soluțiile pentru fixarea placajelor ceramice, a celor de finisare a pereților interiori și pentru pardoseli. Ne concentrăm de asemenea pe dezvoltarea soluțiilor pentru termoizolarea fațadelor, militând pentru asigurarea calității materilalelor și manoperei.