Camelia Olesen, Executive Director Kuma Romania: „Pe piata constructiilor rezidentiale trendul este de a folosi produse economice pentru a oferta cu pret mic”

Cu un portofoliu impresionant de proiecte realizat in cei 20 de ani de activitate, Kuma Romania este un producator si exportator de referinta de lavoare si blaturi de bucatarie. Fiind prezenti in atat in retail, cat si in magazinele de profil specializate in bai & bucatarii prin intermediul partenerilor din tara si din Scandinavia, compania se pregateste de o noua investitie importanta destinata extinderii spatiului de productie si a stocului. La ce valoare se ridica aceasta investitie si cum arata piata actuala in comparatie cu ce era acum 20 de ani am aflat chiar de la Directorul Executiv al Kuma Romania: Camelia Olesen.

Care a fost in 2018 cel mai solicitat produs al Kuma Romania?

Produsele custom made dedicate proiectelor. KUMA detine in portofoliu peste 85 de forme de boluri/bazine pentru lavoare; clientii nostri pot alege orice model, iar KUMA il poate personaliza pe spatiul disponibil; la fel, logistica in firma ne permite sa realizam lavoare cu 1/2/3 si oricate bazine doreste clientul, turnate continuu cu blatul. Aceasta turnare continua intre bazin si blat ne diferentiaza de ceilalti producatori si ne pozitioneaza ca lideri.

Ce obiective v-ati setat pentru 2019 si cum planuiti sa le atingeti?

2019 – obiective – la fel ca in 2018, piata proiectelor va fi accesata cu precadere fata de retail si am setat o cifra de afaceri doar pe Romania de 1 mil EUR.

Ati realizat in trecut investitii importante care sa va ajute in cresterea companiei. Ce investitii planuiti pentru 2019?

Investitia initiala de aproape 2 mil EUR a fost realizata intre 2006-2009, intr-o unitate de productie de tip greenfield; ulterior in 2010 am achizitionat o noua companie vecina in care am investit 500.000 EUR intr-un spatiu de depozitare produse finite si materie prima, iar anul acesta am inceput o noua investitie pentru care alocam alti 750.000 EUR – extindere spatiu productie si stoc.

O mare parte din productie este realizata pentru export. Exista o diferenta intre standardele solicitate din extern fata de ceea se cere pe piata din Romania?

KUMA produce acelasi standard fie ca produsele merg la Stocholm sau la Ploiesti! Firma prin acreditarea ISO 9001 – 2015, auditor Intertek Germany – si CE – nu isi permite decat o singura calitate – si aceea este de “produs impecabil”. Noi avem in portofoliu 10 grupe de material in peste 80 de culori. Fiecare material are Declaratie de Performanta (DOP), care este ceruta expres de catre toti clientii nostri externi. Incepand cu 2018 aceasta acreditare a inceput sa fie ceruta, timid deocamdata, si pe piata romaneasca, in zona proiectelor mari.

Ati primit si certificatul care atesta faptul ca in perioada 2015 – 2017 ati fost una dintre cele mai puternice companii din tara noastra. Cat de greu a fost sa ajungeti aici si cum va veti mentine aceasta pozitie?

Acreditarea “strongest” vine sa completeze un sir de ani cu munca asidua, cu angajati performanti, care stiu ce inseamna calitate, productivitate, seriozitate.

Va concentrati foarte mult pe conceptul de „custom made” si va adaptati mereu cerintelor clientilor. Avand in vedere eperienta dvs, considerati ca piata actuala este mai educata comparativ cu ce era acum 5 ani?

Evident, rolul arhitectilor/designerilor este definitoriu acum, comparand cu 2000-2012 cand munca noastra era de educare a consumatorului; acum acesta se informeaza, sunt reviste home-deco, a devenit un public avizat, educat. Design-ul scandinav, minimalist este in voga, iar KUMA vine sa completeze acest trend.

Ce considerati ca lipseste pietei de constructii in momentul de fata?

Pe piata constructiilor rezidentiale trendul este de a folosi produse economice pentru a oferta cu pret mic. Baile nu au nimic de-a face cu secolul in care traim – este doar goana dupa produse de calitate indoielnica, fara certificari si acest lucru lipseste pietei de constructii: respectul pentru clientul final, dublat de lipsa de control a autoritatilor.

Cu ajutorul KUMA, consumatorul are la dispoziție, astfel, o gama variata de concepte, dintre care îl poate alege pe cel cu care simte ca se identifică cel mai bine. Acesta este un motiv pentru care afacerile strsine dezvoltate in Romania se bucura de multa incredere in randul consumatorilor, acestia descoperind ca pot avea in propria casa un concept faimos, dintr-o alta tara.

In cadrul companiei incercati sa protejati mediul inconjurator prin sortarea deseurilor rezultate in urma procesului de productie. Suntem curiosi sa aflam insa cum protejeaza mediul produsele finale realizate in cadrul companiei?

KUMA – lucreaza continuu la cresterea durabilitatii produselor, care in acest moment este de 20 de ani intr-o folosinta corecta, conform instructiunilor.

KUMA poate repara un produs care din varii motive s-a deteriorat; produsul poate fi „adus la viata” printr-o operatiune de service executata chiar la client.

KUMA foloseste in tehnologie materiale naturale: marmura cu granulatie fina, granit, dar si sticla reciclata in produsele denumite generic “glass”.

Colaborati si cu arhitectii in realizarea de solutii pentru clienti? Cum decurge colaborarea cu acestia?

Da, colaboram cu firme mari de arhitectura pe proiecte, colaborarea fiind una de sustinere a solutiei KUMA din partea arhitectilor, avand expertiza necesara finalizarii unor lucrari de mare anvergura.

Ce v-ati fi dorit sa va intrebam si nu s-a regasit in lista de mai sus?

Modul KUMA de a face business: Influenta KUMA nu este doar spre design/colectii nordice, in aceeasi masura KUMA imprima o nota aparte si in modul de a face business; moralitatea Nordica este la fel de recunoscuta ca si design-ul Nordic. Nu doar ca influentam o piata, asa numitul market-behaviour, dar ne punem amprenta increderii pe relatii de afaceri.