Atentie hotelieri: 1 din 10 clienti te fura
|Circa 10% dintre turistii din pensiunile si hotelurile din Romania pleaca acasa cu obiecte din unitatile de cazare – prosoape, tacamuri, telecomenzi sau articole mai putin obisnuite, precum furtunul de stins incendiul sau ghivecele cu flori, arata un studiu al portalului de rezervari HotelGuru.ro, scrie Mediafax.
Dar ce fura turistii din hotelurile si pensiunile din Romania?
Cel mai frecvent, unitatile de cazare se confrunta cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile in care turistii pleaca acasa cu obiectele hotelului), tacamurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/bauturi din mini-bar, nedeclarate de turisti atunci cand se decazeaza (27%). Lista obiectelor «imprumutate» de turisti contine si: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la camera, jardiniere si ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondentii studiului a declarat chiar ca a avut un turist care a plecat acasa cu furtunul de stins incendiul”, se arata intr-un comunicat al platformei.
Pe langa obiectele lipsa, managerii de hoteluri si pensiuni sunt, uneori, si martorii unor evenimente mai putin obisnuite. De exemplu, printre evenimentele relatate se numara si cazul unui turist care a plecat fara sa achite, pe usa de la balcon, luand si cheia cu el sau al unora care au inlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescenta”, se arata in comunicat.
Asadar, daca hotelierii stiu ce se fura cel mai frecvent din hoteluri, acum pot sa stie unde sa verifice inainte de plecarea turistilor.
Verificarea trebuie facuta inainte de plecare…asta pentru ca cei mai multi hotelieri declara ca in cazul in care observa ca a disparut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,3% dintre cazuri), iar 26% dintre acestia contacteaza clientul pentru a-si recupera obiectele. Cei mai multi tin o evidenta a clientilor care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor. Turistul caruia i se reclama lipsa unor obiecte din camera in care a fost cazat, refuza de cele mai multe ori sa recunoasca, declara majoritatea respondentilor. Doar 10 manageri au sustinut ca turistii recunosc si restituie sau platesc daunele.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 140 de hotelieri din Romania, care au raspuns online, in octombrie, la intrebarile dintr-un chestionar. Majoritatea respondentilor au afirmat ca sesizeaza lipsa unor obiecte dupa plecarea clientului in aproximativ 10% din cazuri. Doar trei dintre cei chestionati au spus ca se confrunta cu aceasta situatie in 51-75% din cazuri. Printre cele mai valoroase obiecte disparute se numara uscatoarele de par, halate de baie, o tava din inox, dar si tablouri si obiecte artizanale, astfel ca valoarea totala a daunelor avute in acest an poate ajunge la 2.000 – 2.500 de lei pe unitate hoteliera, potrivit sursei citate.
HotelGuru.ro, parte a grupului Szallas.hu din Ungaria, este un portal de rezervari online care are listate 1.700 de unitati de cazare romanesti din totalul celor peste 51.000 de unitati de cazare din intreaga Europa afisate pe site.
Vrei sa NU te mai fure clientii? Investeste in soft-uri si sisteme de management hotelier care te ajuta sa identifici rapid potentialele neplaceri cauzate de turistii mai putin etici. Rasfoieste aici catalogul HORECA