Teodora Pârcălab, Managing Partner Axelen: În acest an, este în forță trendul modelelor geometrice, cu o coloristică bogată, de la culori reci și metalizate la culori calde și naturale

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Cu 25 de ani de experienta in domeniul decoratiunilor, echipa Axelen a reusit sa se afirme prin calitate, corectitudine și un portofoliu consistent de proiecte duse la bun sfârșit. Având alăuri parteneri de încredere, compania a devenit reprezentata exclusivă Vitrulan în România și, totodată, importatori exclusivi ai unor colecții renumite de tapete. Despre ce trenduri se anunță în piață, dar și ce provocări au avut de depășit pentru a ajunge la acest nivel am discutat într-un interviu cu Teodora Pârcălab, Managing Partner Axelen. Va invitam sa descoperiti raspunsurile in cele ce urmeaza.

În opinia dvs, care se anunță a fi trendurile pentru 2019?

În luna ianuarie am participat ca vizitatori la Heimtextil Frankfurt, cel mai mare târg dedicat domeniului decorațiunilor interioare și ne-am întors plăcut surprinși de multitudinea de texturi și culori care vor fi disponibile pe piață în anul 2019. Anul trecut a fost o invazie de culori și modele aferente naturii exotice, cu plante, păsări, animale asociate acesteia, care s-a bucurat de un succes restrâns în rândul clienților noștri. În acest an, este în forță trendul modelelor geometrice, cu o coloristică bogată, de la culori reci și metalizate la culori calde și naturale, de la diferite tonuri de albastru-gri la verde olive, galben-muștar, fuchsia, materiale naturale sau unele care le imită cu desăvarșire.

Din experiența cumulată până acum, ce considerați că este mai dificil: să găsiți clienți noi sau să mențineți portofoliul actual?

Provocare este atât să menținem portofoliul actual de clienți, în acest climat economic nu tocmai prietenos, dar și să ne asigurăm că la baza colaborării noastre stă o relație de câștig-câștig, cât și să găsim clienți noi, deoarece unele produse noi și brandurile exclusiviste pe care le integrăm de doi ani în gama noastră de produse se pretează spre comercializare uneori mai puțin în rețeaua clasică de magazine retail.

În anul 2018 care a fost cel mai solicitat produs?

Anul trecut a fost foarte căutat tapetul vinilic. Ca brand și producător, putem spune că Zambaiti Parati s-a încadrat de departe cel mai bine în topul preferințelor cumpărătorilor, deoarece raportul calitate-preț este justificat, tapetul produs de către Zambaiti aflat la comercializare sub diferite branduri este printre puținele vopsite în masă, astfel încât micile zgârieturi, apărute în timp îndelungat pe suprafața lui devin neobservabile. Acest lucru, pe lângă rezistența culorilor în timp, superlavabilitate și structura vinilică foarte densă îi conferă acestui produs o utilitate cu foarte bune rezultate în domeniul Horeca și al clădirilor de birouri. De asemenea, clienții receptivi la noua apariție a tapetului în cadrul brandului Missoni, au fost entuziasmați să-și decoreze pereții cu acesta.

Ce obiective v-ați setat pentru anul 2019 și cum plănuiți să le atingeți?

Pentru anul 2019 ne-am propus să ne dezvoltăm cât mai mult relațiile cu designerii și arhitecții, astfel încât să furnizăm materiale la cât multe proiecte de amenajare cu tapet decorativ și profesional, folii decorative, precum și să ne continuăm parteneriatul cu clienții noștri revânzători prin diversificarea gamei de produse ofertate.

Anul acesta dorim să continuăm să investim în promovarea și în consilierea partenerilor noștri privind gama Systexx, un tapet-țesătură din fibră de sticlă, cu o garanție de 30 ani și cu funcționalitate antimicrobiană, antistatică, de armare a peretelui, antimucegai și chiar acustic în cauzl unor modele. Rolul de unică reprezentanță în România a brandului Systexx reprezintă o prioritate pentru noi în misiunea noastră de a înfrumuseța spațiile de locuit sau de muncă, cu produse durabile și eficiente.

În descrierea companiei ați menționat faptul că mizați pe promisiunile îndeplinite. Ce se întâmplă atunci când apar, inevitabil, factori externi care afectează îndeplinirea acestor promisiuni? Cum reacționați?

Când apar astfel de factori îi interpretăm ca pe o provocare de a deveni mai eficienți, mai adaptabili cu forțele proprii de a găsi soluții să ne îndeplinim misiunea chiar în aceste condiții, respectându-ne obligațiile asumate în relațiile parteneriale.

Care considerați că a fost în 2018 cea mai mare provocare întâlnită în domeniul în care activați?

O mare provocare a constat în menținerea la nivel cât mai ridicat a gradului de satisfacție a clienților, prin onorarea comenzilor conform clauzelor stabilite, îmbogățirea gamei de produse cu unele inovative, deși de multe ori constrângerile economice și politice au creat un context care era nefavorabil investițiilor și achizițiilor.

Cum ar arăta, din punctul dvs de vedere, un top 5 calități care definesc un designer bun?

  • bun profesionist în domeniul lui
  • să prezinte interes și implicare
  • capabil să integreze în decoruri o gamă variată de produse și să le prezinte corect din punct de vedere calitativ
  • deschis la noi oportunități, spre cunoaștere
  • corect, onest

Care considerați că este cea mai bună metodă de a vă promova către targetul dvs?

Noi încercăm să ne promovăm constant atât prin resursele umane de care dispunem, cât și prin mediul online. Ambele metode sunt foarte importante și nu considerăm că s-ar putea obține rezultate fără o bună colaborare între toate departamentele noastre și fără combinarea promovării online cu offline.

Cum arată piața în momentul actual? Considerați că în prezent clienții sunt mai educați (pregătiți în domeniu) atunci când ajung la dvs?

Există 2 categorii de clienți, cei care studiază piața în general și site-ul nostru și încearcă să cunoască produsele, să își dea seama ce își doresc și categoria clienților care nu se documentează deloc. Nu am putea estima care categorie este mai larg răspândită, cert este că majoritatea sunt deschiși să afle informații despre avantajele prezentate de anumite produse, chiar dacă la momentul inițial achiziția este condiționată de un anumit buget.

Dacă ar fi să datorați succesul dvs profesional unui singur lucru, care ar fi acesta și de ce?

Inovație și corectitudine în business sau dacă chiar ar fi de spus unul singur, ar fi corectitudinea în business, prin oferirea de produse necesare clientului, care reprezintă o soluție pentru nevoia lui la momentul achiziției, la un preț justificat, corect.

 

[google-translator]