Tendințe pentru hoteluri sustenabile în 2021

Turismul sustenabil nu este doar o tendință, acesta devine rapid o prioritate – dacă nu chiar un imperativ moral – pentru liderii ospitalității și pentru întreprinderile hoteliere din întreaga lume.

Potrivit Institutului Cambridge pentru Leadership în Durabilitate , turismul contribuie cu aproximativ 5% la emisiile globale de gaze cu efect de seră – o cifră care se așteaptă să crească cu 130% până în 2035. Între timp, Parteneriatul Internațional pentru Turism a constatat că industria hotelieră se va alinia Acordului de la Paris privind schimbările climatice, și va trebui să-și reducă emisiile de gaze cu efect de seră.

Sunt într-adevăr statistici îngrijorătoare, mai ales având în vedere ratele actuale și prognozate de creștere a industriei.

În ultimii cinci ani, industria hotelieră globală a crescut cu 2,3%, ajungând la venituri de peste 1,28 trilioane de euro în 2018 ( IBISWorld, 2018 ). În ritmul actual, peste 80.000 de hoteluri se vor alătura numărului existent până în 2050.

Iată cum hotelurile abordează această problemă:

Tendințe sustenabile pentru 2021

Potrivit dr. Legrand, „O mare parte din industria ospitalității se alătură mobilizării fără precedent din întreaga lume pentru a atenua impactul negativ asupra mediului și pentru a face față numeroaselor provocări viitoare”. Acesta a subliniat câteva tendințe cheie ale industriei hoteliere ecologice , precum:

Reducerea deșeurilor alimentare. De exemplu, prin cultivarea alimentelor la fața locului, aprovizionarea locală cu alimente și schimbarea normelor sociale cu privire la deșeurile rămase „în farfurie”.

Minimizarea consumului de apă. Pe lângă faptul că îi încurajează pe oaspeți să fie atenți la utilizarea apei și a prosoapelor, unele proprietăți apelează la inovații precum dușurile care își filtrează propria apă.

Eliminarea plasticului. Un pas dincolo de reciclare, eliminarea produselor din plastic de unică folosință poate ajuta la limitarea cantității uriașe de deșeuri rezultate din crearea și aruncarea acestor articole. Eliminarea sticlelor de apă din plastic și pungilor de plastic este un început perfect pentru orice hotel. 

Conservarea energiei. Această „metodă sustenabilă din punct de vedere economic” este eficientă și ușor de aplicat. O modalitate este de a înlocui mini-frigiderul și aparatul de cafea din fiecare cameră cu o zonă de facilități comunale într-un spațiu deschis pentru oaspeți.

Eliminarea consumului de hârtie. O sarcină ușurată de un sistem modern de gestionare a proprietății , care va simplifica operațiunile și va eficientiza experiența clienților, reducând în același timp emisiile de carbon.

Integrarea sustenabilității  în arhitectura hotelieră. În construirea de noi proprietăți, există o abordare intitulată „three-zero-concept”: utilizarea materialelor de construcție locale (zero kilometri), prioritizarea gestionării energiei și a emisiilor mai mici (zero dioxid de carbon) și introducerea managementului ciclului de viață în procesul de construcție (zero deșeuri).

Sustenabilitatea devine o prioritate pentru un număr tot mai mare de călători. Un studiu privind comportamentul consumatorilor mileniali , realizat de The Nielsen Company, a constatat că sustenabilitatea este o în rândul acestei generații influente, iar  66% dintre respondenții globa ar „ plăti mai mult pentru produsele și serviciile de la companii angajate responsabile din punct de vedere ecologic”.