Neag Nicolae, Director Comercial Siceram: “Cred ca sectorul constructiilor ar trebui sa treaca de la etapa cantitativa spre cea calitativa mai ales in ceea ce priveste izolatia”

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Cu o vehime de peste 100 de ani in productia caramizilor si tiglelor ceramice, Siceram ofera in prezent sisteme de zidarii ceramice de diferite dimensiuni invelitori ceramice, gama de zidarii aparente, pardoseli, invelitori manuale si alte produse pentru finisaje si cosuri de fum.

Obiectivul principal al companiei il reprezinta satisfacerea cerintelor clientului. prin oferirea de produse rezistente, de durata, de cea mai buna calitate, realizate profesional in conditii tehnice de ultima generatie. Tocmai din acest motiv, precum insusi Neag Nicolae, Directorul Comercial al Siceram afirma, parteneriatele si fidelizarea clientului nu intarzie sa apara. Va invitam sa descoperiti mai multe detalii din culisele unei companii cu o experienta notabila in piata constructiilor, cu ajutorul unui interviu acordat in exclusivitate HotelInvest.

Siceram se bazeaza pe o traditie ce dateaza de mai bine de 2000 de ani. Cat de mult va motiveaza dorinta de a duce aceasta traditie mai departe?

Motivatia consta de fapt in dorinta de a demonstra ca suntem capabili sa ducem mai departe aceasta traditie, si cred ca prin evolutia din ultimii ani ai companiei am reusit sa dovedim acest lucru.

In ultimii 20 de ani ati investit foarte mult in companie si in dezvoltarea acesteia. Ce alte investitii planuiti pentru perioada urmatoare?

Anual, cu exceptia momentelor cand am schimbat complet liniile tehnologice si cand investitiile au fost mult mai mari, investim intre 2-3 milioane de euro. Pentru anul viitor avem un program asemanator iar investitia majora va fi in linia de accesorii de tigla unde se va inlocui complet partea de fasonare. Totodata, prin achizitia a minim 2 roboti se va automatiza mare parte din procesul tehnologic, urmand ca in anii viitori sa se automatizeze complet.

Potrivit strategiei companiei, din lipsa de personal calificat, ati intrat si intr-un proces de tehnologizare a companiei. Unde va aflati in prezent si care sunt planurile de viitor?

Prin tehnologizare nu am urmarit sa inlocuim muncitorii calificati, pe care am incercat sa-i fidelizam prin salarii atractive deoarece de ei va fi nevoie tot timpul. S-au inlocuit mai mult cei cu calificare redusa deoarece pe langa faptul ca nu sunt atat de eficienti, sunt tot mai dificil de gasit.

Care a fost in 2018 cel mai solicitat produs al companiei?

Cel mai solicitat produs de zidarie a fost caramida ptr ziduri de 29 cm, iar la invelitori tiglele francia si marsilia.

In opinia dvs, care ar fi un top 3 atuu-uri care va plaseaza in fata concurentei directe?

Dotarea tehnologica, calitatea fortei de munca si poate in primul rand flexibilitatea si posibilitatea luarii unor decizii foarte rapide la nivelul de top management.

Daca ati alege sa schimbati ceva la domeniul constructiilor in prezent, ce ati alege sa schimbati si de ce?

O urmarire mai atenta a organismelor statului si a celor de la nivel local pentru respectarea legislatiei in domeniu. Se construieste mult fara autorizatie pe considerentul ca cel in cauza are venituri reduse si este alegator. In zonele istorice in materie de invelitori, de exemplu, se specifica in autorizatie tipul invelitorii, dar ar fi indicat ca cei abilitati sa si verifice respectarea. Ori de multe ori acestia inchid ochii ori nu-si fac treaba. Astfel, in zonele istorice din Transilvania au aparut tot felul de acoperisuri, de la galben la albastru, din materiale nespecifice istoriei zonei.

Crearea unei relatii cu clientul este un obiectiv principal pentru Siceram. Care este secretul unei bune colaborari cu acesta, din experienta dvs actuala?

Secretul consta in fidelizarea clientului si in dezvoltarea unei relatii de parteneriat, deoarece niciunul nu putem exista fara celalalt. Cu majoritatea clientilor colaboram de peste 10 ani, dar sunt clienti, nu putini, cu care colaboram si de peste 20 de ani.

Ce pregatiti pentru 2019 in materie de produse?

Anul viitor vom lansa poate cel mai evoluat produs de zidarie: o caramida tip sandwich, cu izolatia intre doua caramizi. Pe langa aceasta, o sa avem la vanzarea de serie sistemul de planseu ceramic (grinzi si corpuri de umplutura).

In opinia dvs, spre ce domenii considerati ca ar trebui sa ne indreptam atentia in prioada urmatoare?

Cred ca sectorul constructiilor ar trebui sa treaca de la etapa cantitativa spre cea calitativa mai ales in ceea ce priveste izolatia, tinand cont de pretul tot mai mare al surselor de energie.

[google-translator]