INTERVIU: Vlad Iftime, Business Adviser Motif Studio – Faptul ca lucrez in vanzari m-a invatat sa negociez, ceea ce imi permite sa intermediez eficient discutiile dintre arhitect, constructor si client

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Un concept de studio independent dezvoltat in Bucuresti de o echipa cu experienta in domeniul arhitecturii si designului, Motif Studio a reusit sa se afirme intr-un timp scurt cu ajutorul unor proiecte desfasurate la nivel national. Cum arat adomeniul, cat a fost de greu sa puna bazele unui astfel de business si ce planuri de viitor se anunta am aflat chiar de la dl Vlad Iftime, Business Advisor Motif Studio.

Dupa 8 ani de experienta in industrie ai luat decizia de a investi intr-un business propriu in 2017. De unde aceasta motivatie si care au fost asteptarile?

Creativitatea, inovatia si autenticitatea au fost mereu concepte care m-au atras si cu care am dorit sa ma inconjor. Cred ca arhitectura, designul de interior, designul de obiect, imbina foarte bine aceasta latura a mea cu simtul practic, de inginer.

“Am vazut o cerere in acest sens, tot mai multa lume incercand sa se exprime intr-un mod cat mai distinctiv si personal, prin intremediul spatiului in care locuiesc sau lucreaza.”

Cum a primit piata proiectul Motif?

Multi dintre clientii nostri doresc de la prima intalnire o propunere de proiect si o oferta de pret, asa cum ai cere pentru un obiect sau o lucrare tehnica. Sunt sceptici cand noi dirijam discutia catre un ton mai personal si poate interogativ; adevarul este ca avem nevoie sa stim detalii despre viata lor, despre ce le aduce bucurie si ce nevoi au, doar asa poti personaliza cu adevarat un spatiu. Partea frumoasa e ca majoritatea relatiilor astfel incepute au crescut dincolo de sfera profesionala, intrucat a trebuit sa ne cunoastem si sa rezonam pentru a duce la bun sfarsit un proiect.

Daca ai putea sa te intorci in 2017 ce crezi ca ai face diferit?

Lucrurile au mers mai greoi la inceput pentru ca am pornit cu o anumita timiditate si neindemanare; cel mai creativ om nu e cel mai bun prestator de servicii si a durat putin pana am definit mai clar atributiile fiecaruia si ponderea in actul decizional. Daca as lua-o de la capat, asta as face diferit, as seta mai clar responsabilitatea fiecarui membru, as fi mai explicit si mai asertiv.

Care a fost cea mai mare provocare intalnita in domeniu si cum ai reusit sa o depasesti?

Cea mai dificila este transpunerea ideilor arhitectilor de pe plansa de lucru in realitate, cu tot ce presupune asta (achizitionare, solutii tehnice, functionalitate, incadrare in buget).

 “Ca in orice echipa, dialogul continuu este solutia, in toate fazele proiectului, reactualizand procesul de design atunci cand este cazul.”

Cum va ajuta experienta proprie din business?

Actul creativ nu prea este compatibil cu rigurozitatea, are nevoie de timp si inspiratie, iar rezultatul acestei munci este deseori inflexibil, dar eu inteleg asta. Background-ul meu tehnic si domeniul industrial in care activez m-au fortat sa gandesc analitic si sa etapizez fazele de implementare ale unui proiect. Faptul ca lucrez in vanzari m-a invatat sa negociez, ceea ce imi permite sa intermediez eficient discutiile dintre arhitect, constructor si client.

Citeste continuarea interviului in noul numar Arhispec Magazin!

[google-translator]