Interviu Alsina: Lipsa proiectelor de infrastructura a afectat piata cofrajelor din Romania
|Prezent in Romania prin subsidiara Alsina Romania SRL, grupul Alsina s-a remarcat inca de la inceputurile sale printr-o traiectorie inovatoare. Compania este pioniera in dezvoltarea si implementarea mai multor sisteme si produse pentru executarea de structuri de beton „in situ”, creand pana in prezent peste 100 de patente, solutii si produse care o plaseaza intre companiile de referinta in ceea ce priveste inovatia in sectorul sistemelor de cofrare. Sistemele de cofrare Alsina ofera multiple solutii pentru cofrare printr-un serviciu integral care se adapteaza fiecărui client si proiect în parte.
Despre piata cofrajelor din Romania, un subiect mai putin dezbatut, dar foarte important pentru sectorul constructiilor, am discutat mai pe larg cu domnul Jonay Fernandez, Country Manager Alsina.
Cum simtiti piata de cofraje in acest moment? Cum a decurs business-ul pentru dvs. pana acum si in 2016?
Exista un blocaj in momentul de fata sunt foarte multe proiecte in stadiul de ofertare si foarte putine care incep cu adevarat. 2016 pentru Alsina a fost un an in care ne-am atins obiectivul propus datorita dezvoltarii continue a companiei pe piata din Romania. In cele doua trimestre din 2017 se simte lipsa proiectelor de infrastructura, iar compania sustine eforturi considerabile pentru mentinerea si cresterea facturarii fata de 2016.
De unde vin cei mai buni clienti – din ce sector si ce anume ii atrage?
Majoritatea clientilor nostri, in proportie de 90%, activeaza in domeniul imobiliar/rezidential. Clientii sunt atrasi de o serie de avantaje unice in piata cofrajelor, mentalitatea din cadrul companiei fiind una latina ce se pliaza perfect pe profilul clientului din Romania. Am putea caracteriza Alsina o drept o companie cu „deschidere catre client”.
Cat de important este marketingul online in strategia companiei Alsina cand este vorba de piata de cofraje?
Avem o strategie clara de dezvoltare in Romania bazata pe o munca echilibrata prin care incercam sa acoperim toate necesitatile clientilor nostri si sa dezvoltam compania intr-un mod constant. Dezvoltarea noastra in Romania nu a fost si nu este foarte agresiva datorita acestei politici „munca de furnica” si ne putem mandri cu clienti care, odata deveniti clientii nostri, ii avem si azi cu succes.
Care a fost primul dvs. gadget?
Traim in era tehnologiei si compania doreste si cauta o dezvoltare in acest sens pentru o promovare corecta si constanta. Pentru mine primul gadget a fost telefonul mobil.
Care este proiectul de care sunteti cel mai mandru in toata activitatea Alsina in Romania? Dar din intreaga lume?
Podul de la Calafat Vidin si nu am putea sa nu ne mandrim cu sediul BBVA din Madrid.
Cine sunt modelele dvs. profesionale?
Model profesional… se poate spune ca in ceea ce priveste acest sector incercam sa fim noi un model.
Daca nu ar fi existat Alsina si piata de cofraje, ce altceva v-ar fi placut sa faceti?
Clar as inventa acest sector si mi-as dedica viata pentru a pune bazele lui.
Ce vi se pare cel mai frumos in ceea ce faceti?
In primul rand sa reusesti ai nevoi de pasiune si daca ai reusit inseamna ca esti in locul potrivit unde pasiunea ta poate prinde viata.
Ce v-ati fi dorit sa va intreb, dar nu am facut-o?
Cred ca ai omis sa ne intrebi unde ne vedem peste 10 ani? Proiectul Alsina in Romania nu are limite, ne dorim ca in urmatorii 10 ani sa devenim lideri de piata in Romania in ceea ce priveste inchiriere de sisteme/ solutii tehnice pentru cofrare.