Hotelul Transilvania din Alba Iulia – vandut pentru 2,2 mil. euro

Marcel Florea şi David Florea vor să investească 3 milioane de euro în modernizarea hotelului Hotel Transilvania, unul dintre cele trei mari hoteluri din Alba Iulia, a fost cumpărat de Florea Grup contra sumei de 2,2 milioane de euro.

Hotelul, găzduit într-o clădire emblematică pentru municipiu, a fost scos la vânzare de proprietarul Unita Tourism Timişoara, preţul cerut iniţial fiind de 3 milioane de euro. În urma unei negocieri directe între cele două părţi, hotelul a fost achiziţionat în cele din urmă de Marcel şi David Florea. Tranzacţia a fost parafată vineri, 2 noiembrie, la un notar din Alba Iulia. Marcel Florea a declarat pentru ziarul Unirea că investiţia finală pe care Florea Grup o va face în acest obiectiv va fi de 5 milioane de euro.

„Am cumpărat Hotel Transilvania pentru că dorim să oferim servicii de calitate turiştilor care vor veni la Alba Iulia, la preţuri accesibile. Dorim să păstrăm destinaţia pe care o are dar să renovăm şi să modernizăm complet unitatea astfel ca în final să o transformăm într-una de 4 stele de la una de 2 stele cât este clasificarea actuală. În prima fază vrem să modernizăm parterul şi recepţia hotelului, apoi restaurantul, bucătăria şi camerele. De asemenea, avem în plan realizarea unei săli de conferinţe. Procesul de modernizare, care va cuprinde şi faţada, va dura probabil 2-3 ani. Hotel Transilvania este acum o piatră neşlefuită şi noi dorim să facem din el o bijuterie”, a precizat Marcel Florea, co-proprietar al Florea Grup.

În decizia de achiziţionare a Hotelului Transilvania a contat poziţia ultracentrală a acestuia dar şi faptul că, odată cu reabilitarea şi revitalizarea Cetăţii Alba Carolina, numărul de turişti care vin în Alba Iulia a crescut semnificativ. Hotel Transilvania a fost construit în urmă cu 40 de ani. Deşi a fost renovat în 2007, a rămas la clasificarea de două stele. Pe site-ul hotelului, clasificarea este de 2/3 stele. Hotelul din Alba Iulia are 82 de camere distribuite în 4 etaje. În total, Transilvania dispune de 166 de locuri de cazare. Suprafaţa unei camere variază între 20 şi 25 mp, iar cele două apartamente au o suprafaţă de 48 mp. Unita Tourism intenţionează încă din 2009 să vândă hotelul, alături de alte spaţii de cazare din ţară, din cauză că au devenit nerentabile.

David şi Marcel Florea nu sunt la primele afaceri în domeniul turistic, ei deţinând la intrare în Alba Iulia dinspre Cluj complexul Astoria. Înfiinţată în 1996, Florea Group este una dintre cele mai importante firme din municipiu, cu 400 de angajaţi şi activităţi în domenii diverse – benzinării, staţii de betoane în Alba, Sibiu, Cluj şi Deva, construcţii, taxi-uri. Potrivit Top 500 Forbes cei mai bogaţi români, David şi Marcel Florea au o avere estimată la 19-20 milioane de euro.

Vânzarea Hotelului Transilvania este a patra tranzacţie importantă de pe piaţa imobiliară din Alba Iulia în 2012, după vânzarea spaţiilor comerciale Materna şi Ulpia Traiana de pe B-dul Transilvaniei, precum şi a sediului Proiect Alba.

Sursa




Add a Comment