De ce dotarile si imaginea unui restaurant sunt mai importante decat mancarea si bautura oferita

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Probabil multi chefi si multi producatori de vin vor injura acest articol, dar studiile ne arata ca in cazul restaurantelor, ambalajul este mai important decat marfa. Desigur, aici nu ne referim la cazurile extreme cand marfa este stricata sau conditiile de igiena si sanatate nu sunt respectate.

NU, aici vorbim de faptul ca majoritatea oamenilor NU fac distinctia intre mancarea de la fastfood si mancarea de la un restaurant de lux sau de faptul ca majoritata oamenilor, daca le pui in fata 3 pahare de vin rosu de diferite calitati si preturi, nu vor sti sa faca disctinctia.

DAR iata dovezile:

DOVADA NR.1: Vinde mancare de la fastfood in restaurant fancy – oamenii nu vor sti ce mananca

Doi tineri, care de┼úin canalul de YouTube┬álifehunterstv, au f─âcut un experiment inedit: au t─âiat McNuggets ┼či hamburgeri de la McDonald’s ├«n buc─â┼úele, pe care le-au servit ca gust─âri la o conferin┼ú─â de catering ├«n Olanda, scrie┬áBusiness Insider.

Cei doi au prezentat produsele McDonald’s ca fiind mostre din meniul restaurantului lor luxos.

Reac┼úiile speciali┼čtilor ├«n alimenta┼úie ┼či ale vizitatorilor au fost surprinz─âtoare. Ace┼čtia au caracterizat m├óncarea ca fiind ÔÇŁo gustare bun─âÔÇŁ, ÔÇŁdelicioas─âÔÇŁ, ÔÇŁbogat─âÔÇŁ. Iata si video-ul:

DOVADA NR.2: Vinde vin ieftin in sticle scumpe – Oamenii nu isi vor da seama de diferente

Cercetatorii de la Stanford si Institutul de Tehnologie din California a cerut celor┬ádou─âzeci de voluntari sa guste ╚Öi evalueze cinci probe de vin care au fost etichetate ├«n conformitate in functie de┬ápre╚Ť : 5 dolari , 10 dolari , 35 dolari , 45 dolari , ╚Öi 90 dolari o sticla . Voluntarii erau la fel ca┬ámul╚Ťi dintre noi : ei erau┬áconsumatorii moderati de vin , dar nu exper╚Ťi . ╚śi dup─â degustare de vin au r─âspuns a╚Öa cum probabil suspectam cu totii: le-a pl─âcut cel mai tare vinul scump.

Dar , la mijloc era o smecherie, cercetatorii au utilizat vinul etichetat cu  90 dolari de două ori , o dată în sticla de 90 dolari și o dată în sticla de 10 dolari . La fel au procedat si cu sticla de vin de 45 dolari: vinul era folosit atat în sticla de 45 dolari , dar , de asemenea, în sticla de 5 dolari.

Rezultatul studiului: degust─âtori nu au observat nicio diferenta intre vinuri indiferent de ce au degustat. Au preferat vinul din cea┬ámai scump─â sticl─â. ╚śi acest lucru nu a fost simplu snobism . Scanarile cerebrale au aratat ca vinurile evaluate la un pre╚Ť superior a generat mai multa activitate intr-o zona a creierului (cortexul medial orbitofrontal ), care r─âspunde in special la anumite experien╚Ťe pl─âcute . ╚śi c├ónd consumatorii de alcool baut vinurile ieftine ? Creierul lor a ├«nregistrat de fapt, mai pu╚Ťina pl─âcere.

In loc de concluzie:

Aparent proprietarii de restaurante pot sa-si creasca semnificativ profiturile daca isi construiesc o imagine de lux, de inedit pozitiv…si in realitate sa serveasca produse obisnuite.

Invers…poti sa ai cei mai buni bucatari din lume si cel mai scump vin din piata…daca nu lucrezi si la imaginea restaurantului tau este putin probabil ca oamenii sa te aprecieze la adevarata ta valoare.

Cauti furnizori seriosi de HoReCa care sa te ajute sa iti construiesti o imagine perfecta? Rasfoieste catalogul HoReCa promovat de hotelinvest.ro