Conferința Hotel Optimization: Maximizarea spațiului, veniturilor și dezvoltării domeniului hotelier

Pe măsură ce călătoriile se reiau și hotelurile revin la capacitate maximă, hotelierii vor trebui să se pregătească pentru încă un nou normal – de data aceasta, unul post-pandemic. Questex Hospitality (compania-mamă a Hotel Management și International Hotel Investment Forum) și AAHOA s-au asociat pentru a prezenta Day 1 of Hotel Optimization Part 4, o conferință virtuală cu informații din interiorul industriei despre modul în care sectorul hotelier se adaptează la schimbările constante, relatează hotelmanagement.net.

La sfârșitul primului trimestru al anului 2021, rețeaua construcției de hoteluri din SUA se ridica la 4.967 de proiecte cu 622.218 camere, în scădere față de cele 5.216 proiecte și 650.222 camere în trimestrul IV 2020. Fiecare trimestru din ultimul an a înregistrat o scădere față de cel anterior, cu apogeul de 5.748 de proiecte cu 708.898 de camere atins în T4 2019. 

Deși dezvoltarea rețelei ar putea fi în scădere trimestrială, JP Ford, videpreședinte și director în dezvoltarea afacerilor globale la Lodging Econometrics, a observat o creștere semnificativă a brandurilor în ultima jumătate de deceniu, cu 115 noi branduri lansate din 2015. Mai multe piețe – New York, Los Angeles, Atlanta, Orlando, Dallas și Nashville – au încă „rețele destul de puternice”, a adăugat acesta.

După ce numărul de camere deschise a crescut cu 2,1 și 2,2 la sută în 2018 și, respectiv, 2019, rata de creștere în 2020 a scăzut la 1,8 la sută. Ford se așteaptă ca anul 2021 să aibă o rată de creștere de 2%, cu 109.394 de camere deschise pe tot parcursul anului. Numai în primul trimestru, țara a obținut 27.528 de camere noi – un semn promițător pentru viitor, a spus Ford, având în vedere că în primul trimestru al anului 2020 s-au înregistrat doar 16.300.

Ali Hoyt, director în consultanță la STR, a oferit un portret al performanței industriei hoteliere din Statele Unite. SUA se află „confortabil” pe locul al treilea în cursa globală de revenire după pandemie, a spus ea, chiar în spatele Chinei, Australiei și Noii Zeelande. 

Lecții învățate în pandemie 

Președintele AAHOA, Biran Patel, a menționat lecțiile pe care industria le-a învățat în timpul acestei crize: nu suprasolicitați sau cheltuiți excesiv pe active, păstrați lichiditatea la îndemână, mențineți relații puternice cu creditorul și brandul și aveți grijă de angajații dumneavoastră. Programele guvernamentale au ajutat la menținerea afacerilor pe linia de plutire, iar acum hotelierii americani, în calitate de contribuabili, vor trebui să plătească pentru acest sprijin. Totuși, a adăugat el, industria este rezistentă și, de obicei, reușește să răspundă pozitiv la provocări. 

Youngbin Park, vicepreședintele de achiziții și dezvoltare la Hersha Hospitality Management, a declarat că pandemia a încurajat o comunicare mai regulată între proprietari și conducere și că această tendință poate fi una de durată. „Lucrurile nu vor fi stabilizate oricând în viitorul apropiat, așa că veți avea nevoie de mai mult decât o discuție lunară cu echipa de management. Încă va trebui să faceți multe actualizări și comunicări între apelurile lunare obișnuite”, spune acesta.

Sfaturi pentru operațiuni mai slabe

„O operațiune mai slabă necesită un efort sporit din partea tuturor angajaților”, a spus Tracy Ripa, SVP la Wyndham Hotels & Resorts. „Managerii generali și proprietarii își răsucesc mânecile, intră în joc, fac check-in la oaspeți, curăță camerele”.

Odată ce pandemia a lovit, Justin Jabara, președintele Meyer Jabara Hotels, a declarat că veniturile au scăzut cu 40% până la 100%, deoarece proprietățile au limitat numărul de camere sau au fost complet închise. „Asta ne-a forțat să ne reimaginăm operațiunile și le-am împărțit în două categoriii”, a spus el. „Au fost operațiunile ce țin de proprietate și apoi operațiunile corporative și structura de sprijin.” Având în spate cea mai gravă pandemie (sperăm), Jabara intenționează să aplice în continuare acele lecții. „Încă nu ne-am revenit și trebuie să compensăm o mulțime de terenuri pierdute financiar în ultimul an și jumătate”.

„Oamenii trebuie să se bazeze pe branduri”, a spus Ripa. „Brandurile oferă servicii pe care se pot baza și, în loc să fie nevioți să-și gestioneze tarifele și să inventarieze singuri, se pot … sprijini pe noi pentru a-i ajuta să le gestioneze, astfel încât să aibă mai mult timp și mai puțini oameni care trebuie să deservească lacune”.

Maximizarea spațiului

Jen Chauvin, vicepreședinte de catering și management de evenimente la Aimbridge Hospitality, a declarat că multe dintre hotelurile din portofoliul Aimbridge au pivotat diverse operațiuni și prestări de servicii. „Am îmbunătățit multe dintre piețele noastre și am văzut că turiștii folosesc acele piețe și de trei ori pe zi.” Veniturile generate astfel provin din unele oportunități de băuturi și de alimentație sănătoasă, a adăugat ea.

Spațiile în aer liber au ajutat hotelurile din portofoliul Real Hospitality Group să își extindă capacitatea, a declarat Ron Loman, vicepreședintele operațional al companiei. „Reutilizarea unora dintre aceste spații, posibilitatea de a oferi spații în care oamenii să se bucure de mesele lor a avut un impact important. Asta am făcut în toate hotelurile noastre ”, a spus el. „Luăm cele mai bune practici de la unele restaurante pe care le-am văzut, cu care am interacționat și am aflat ce caută clientul lor”.

Odată cu impunerea restricțiilor, echipa Remington Hotels a început să se adapteze în funcție de tipurile și locațiile hotelurilor, a declarat Raul Moronta, directorul comercial al companiei. De exemplu, hotelurile din apropierea aeroporturilor care deservesc frecvent echipajele companiilor aeriene sunt obligate să pună la dispoziție anumite facilități, a spus el. Fiind posibilă organizarea doar de evenimente mici, hotelurile pun grupuri de 30 de persoane în sălile de evenimente altfel goale pentru a maximiza distanțarea socială. „Nu am fi făcut asta niciodată pentru un grup de 30 de persoane, dar … pentru că nu conducem nicio altă operațiune, este logic pentru noi să folosim acel spațiu puțin diferit”.