Anul acesta, doar jumatate dintre romani intentioneaza sa mearga in vacanta

Conform unui studiu realizat de Mercury Research in februarie 2014,
22% dintre romanii cu varsta peste 18 ani nu au fost in vacanta anul trecut. Anul acesta,
numarul acestora se va dubla, intrucat jumatate dintre romani declara ca nu au in acest
moment planuri de vacanta pentru 2014. Cea mai populara destinatie turistica a fost
anul trecut Romania, fiind aleasa de aproape jumatate dintre romani. La distanta mare
fata de Romania, in topul tarilor vizitate s-au situat Italia (13%), Ungaria (12%) si
Bulgaria (12%). Alte tari in care romanii au ales sa-si petreaca vacantele anul trecut au
fost Grecia, Germania, Austria, Turcia si Spania.

destinatiile de vacanta preferate de romani

Anul acesta, doar jumatate dintre romani intentioneaza sa mearga in vacanta, iar o
treime isi planifica urmatoarea vacanta abia pentru 2015. In 2014, Romania ramane
atractia turistica cea mai importanta, fiind cea mai probabila destinatie pentru unul din
patru romani care intentioneaza sa mearga in vacanta. Grecia (14%) si Italia (6%) sunt
urmatoarele tari pe lista preferintelor de vacanta pentru 2014. In acelasi timp, circuitele
care includ mai multe tari sunt o alternativa preferata de 15% dintre romani.

Varianta de transport cea mai utilizata pentru deplasarile internationale a fost masina
personala/privata (52%), fiind urmata de calatoria cu avionul (47%).
vacantele in strainatate

Pentru vacantele in tara, doar 8% dintre romani au ales avionul, in timp ce 85% masina personala/privata.
Cu ce calatoresc romanii in vacantele din tara

 

Romanii sunt influentati intr-o mare masura de experientele anterioare sau de
recomandarile prietenilor in alegerea destinatiilor de vacanta. Peste 80% dintre cei care
planuiesc sa mearga in vacanta anul acesta nu au facut niciun fel de rezervare, si doar
7% si-au aranjat deja in intregime toate detaliile de calatorie, precum transportul si
cazarea.

Studiul a fost realizat in luna februarie 2014, prin interviuri online in panelul Mercury
Research, pe un esantion de 1078 de respondenti cu varsta peste 18 ani. Eroarea
maxima de esantionare este de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.