Anul 2013 a adus cresteri in industria hoteliera
|2013, an care a inceput intr-un climat politic, cat si economic mai stabil, a influentat pozitiv industria hoteliera, care, potrivit declaratiilor unor dintre cei mai importanti actori din piata de profil inregistreaza cresteri fata de 2012. Citeste care sunt planurile hotelierilor din Bucuresti pentru 2013.
Epoque Hotel, unitatea de cazare cotata la cinci stele, inaugurata la finalul anului 2010, a inregistrat in primele luni din acest an o rata de ocupare de 50%, cifra care ii multumeste pe managerii hotelului.
„Gradul mediu de ocupare a fost putin peste 50%, peste asteptari pentru o perioada cunoscuta in industrie ca fiind off-peak. Acest rezultat se datoreaza in mare masura si faptului ca dupa un an 2012 extrem de agitat din punct de vedere politic, exista o mai mare stabilitate la nivelul guvernului, aspect ce influenteaza segmentul de business travel pe care il deservim cu preponderenta. In ceea ce priveste turismul de leisure, acesta a cunoscut la randul sau o crestere simtitoare, iarna blanda ajutand mult in acest sens”, a declarat pentru Wall-Street.ro Alex Oproiu, CEO la Epoque Hotel.
O usoara crestere a obtinut in primul trimestru din acest an si hotelul de patru stele cu peste 200 de camere Pullman.
„In 2012, in ciuda conditiilor dificile din piata ne-am mentinut stabil gradul de ocupare. In primele luni din acest an am inregistrat o usoara crestere, comparativ cu perioada similara a anului anterior, pe fondul rezervarilor venite de la grupuri mari si nu numai”, a declarat Markus Koller, director general in cadrul Pullman.
In 2013, turistii rezerva „de azi pe azi”
Intre schimbarile remarcate de hotelieri in prima parte a anului 2013 se numara rezervarile facute cu putin timp inainte de cazare.
„Activitatea in domeniul hotelier devine din ce in ce mai mult «last minute», chiar si atunci cand vorbim de grupuri mari de turisti sau organizarea de evenimente”, a mai spus Markus Koller.
„In primul trimestru din 2013 am putut remarca o scurtare a perioadei de rezervare (adica timpul dintre rezervare si data sosirii efective), din ce in ce mai mult tendinta fiind de efectuare a rezervarii de«azi-pe-azi» sau de «azi-pe-maine». De asemenea, am putut observa si o scadere a numarului mediu de nopti per client”, a precizat si Oproiu.
Estimari optimiste pentru anul 2013
„In contextul in care stabilitatea economica si politica se va mentine in continuare estimam ca vom inregistra un avans important, pe fondul majorarii activitatii pe zona de corporate, precum si datorita cresterii interesului pentru piata de leisure din Bucuresti. Anul 2013 ramane unul provocator, cu presiuni mari pe echipele de vanzari”, a spus Markus Koller, director general Pullman.
Hotelul Epoque prognozeaza o crestere de 10% a businessului in anul 2013, in principal datorita avansului pe zona de clienti companii.
„In 2013, Hotelul Epoque intra deja in al treilea an de functionare, care corespunde etapei de maturizare si de consolidare, astfel ca estimam o crestere de 10% fata de anul 2012. Principalii factori ai acestei cresteri sunt climatele economic si politic mai stabile. Suntem un hotel adresat in principal calatorului international de business, care este foarte sensibil la schimbarile politico-economice, dar, bineinteles, si reusita ministerulului in a promova destinatia «Bucuresti», astfel ca si piata de leisure sa creasca”, a precizat Alex Oproiu, CEO Epoque Hotel.
Ioan David, directorul general al retelei hoteliere Ibis Romania, care opereaza in prezent patru hoteluri la nivel local, crede ca in 2013 businessul pe care il conduce va inregistra cresteri datorita a avansul va fi generat in general de sergmentul de leisure.
„In 2013 mizam pe o crestere a turismului de leisure, directie in care ne straduim sa cream un trend, lansand diverse pachete speciale: cu ocazia marilor concerte, evenimente culturale sau sportive , cu ocazia targurilor si expozitiilor profesionale, precum si pachete adresate unor categorii specifice de clienti (de exemplu tinerii sub 25 de ani). In Bucuresti, pachetele speciale cu ocazia marilor concerte au fost cel mai popular produs leisure, la egalitate cu tarifele speciale pentru tinerii sub 25 de ani. Pentru Ibis, unul din trend-urile pe care mizam este si redinamizarea segmentului de conferinte si seminarii, datorata reluarii evenimentelor si cursurilor din cadrul proiectelor europene; pentru Ibis, acesta este un segment important, unde produsul nostru s-a bucurat de aprecierea clientilor”, a spus David.
Si cand vine vorba de piata hoteliera, jucatorii din domeniu fac estimari optimiste.
„Este greu de construit o prognoza luand in considerare faptul ca aceasta industrie este influentata de realitatile economice fluctuante din Europa si din intreaga lume. (…) Pentru ca Bucurestiul este in principal o destinatie de business, orice schimbare produsa in mediul economic se reflecta si asupra domeniului hotelier intr-un timp foarte scurt. In 2013 ne asteptam insa ca piata sa isi mentina trendul usor crescator din 2012, iar la nivel competitional principalii jucatori de pe aceasta piata sa isi intensifice actiunile pentru sporirea cotei de piata”, au declarat pentru Wall-Street reprezentantii hotelului Radisson Blu din Bucuresti.
De asemenea, reprezentantii hotelului Epoque cred ca dupa primele semne, 2013 se anunta a fi un an ceva mai bun pentru piata hoteliera din Romania, cel putin la nivelul gradului de ocupare.