Cum sa iti dotezi spa-ul ideal in 3 pasi?

De la ideea unui centru SPA pana la finalizarea acestuia si primirea primului client sunt mult pasi care trebuie parcursi. E nevoie de multa munca, pasiune si creativitate. E nevoie de o echipa care sa tina cont de toate detaliile: de la conceptul propriu-zis al Spa-ului pana la implementarea si dotarea acestuia. Iar atunci cand se ajunge la partea de dotari, totul devine o mare provocare, fie ca ne referim la dotarile legate de personal sau la cele legate de produse si echipamente specifice.

La ora actuala, in Romania exista foarte multe SPA-uri care nu au un personal calificat ceea ce reprezinta o reala problema care duce, evident, la un numar scazut al clientilor. Acest lucru se datoreaza in mare parte si mentalitatii oamenilor, intrucat cei care au potential si capacitate sa activeze pe segmentul Beauty & Wellness, isi irosesc timpul cu alte domenii. Mai mult, de peste 15 ani s-au inchis Scolile Profesionale, fapt care a dus la scaderea vertiginoasa a numarului de specialisti in domeniu, acestia fiind nevoiti sa se scolarizeze in strainatate sau la scoli din Romania care se autoadministreaza.

spa

Vi s-a intamplat sa mergeti la un Centru Spa cu gandul ca veti petrece o zi intr-o atmosfera speciala si relaxanta, dar cand ati plecat de acolo ati simtit ca ati iesit de la un salon de infrumusetare de la coltul blocului?

Daca te regasesti in situatia investitorilor care isi doresc un Spa de succes si care sa reprezinte o investitie de lunga durata, iata cateva sfaturi de la specialisti in domeniu de care trebuie sa tii cont:

  1. In primul rand, e necesar sa tinem cont de studiul de piata si de fezabilitate. Intotdeauna cand pasim pe teritoriul unui business nou, este bine sa facem de la inceput o analiza a pietei. Care sunt concurentii nostri?  Ce servicii ofera, care sunt doleantele clientilor si cum putem sa ne diferentiem cu un serviciu nou si inovativ? Acest prim pas ne ajuta sa gasim cele mai bune solutii si in ceea ce priveste dotarea Spa-ului nostru, ne spune doamna Aniela Samuel, reprezentat al firmei Santer Hidrostyle.
  2. Un aspect foarte important de care trebuie sa tinem cont consta in separarea serviciilor clasice care nu implica personalul (piscine, saune etc) si a celor care implica actiunea umana: terapii si tratamente (masaje, impachetari, tratamente corporale, faciale si tratamente anti-age etc). Specialistul Eugen Galani, reprezentat al firmei Beauty One Distribution sublineaza importanta deosebita a personalului calificat in terapii si masaje. Acesta, prin diverse tehnici speciale si prin folosirea unor produse de top ofera clientului o experienta deosebita. Pevonia Botanica, cel mai mare brand din America, care este folosit de toate Spa-urile din Las Vegas, reprezinta o recomandare care diferenteaza serviciile noastre in ceea ce priveste relaxarea oferita clientilor, precum si tratamentul anti-age.
  3. Nu in ultimul rand, Spa-ul ideal trebuie sa aiba un flux operational bine pus la punct si dotari variate. Delimitarea zonelor de zgomot cu cele de liniste, a  zonelor uscate de cele umede. Acest aspect va crea un confort deosebit clientilor tai.

La ora actuala, in Romania sunt in constructie 43 de Spa-uri.

Daca vrei sa ai cele mai bune dotari pentru Spa-ul tau si sa primesti sfaturi de la specialisti din domeniul Beauty & Wellness click aici.

Articol scris de la Alina Muresan in colaborare cu specialistii Santer Hidrostyle si Beauty One Distribution.