. Cele mai multe dintre hotelurile de două stele din ţară vor dispărea în următorii ani, pe fondul cererii tot mai scăzute, şi fie vor fi renovate şi clasificate la trei sau patru stele, fie vor fi demolate sau transformate în apartamente ori clădiri de birouri, spun operatorii din turism."/>

Anatomia hotelurilor din Romania

„Nemodernizate, rău famate, prost plasate”. Cele mai multe dintre hotelurile de două stele din ţară vor dispărea în următorii ani, pe fondul cererii tot mai scăzute, şi fie vor fi renovate şi clasificate la trei sau patru stele, fie vor fi demolate sau transformate în apartamente ori clădiri de birouri, spun operatorii din turism.

Cu 71.000 de locuri la nivel naţional, hotelurile de două stele ocupă poziţia secundă, după cele de trei stele, care cumulează 74.000 de locuri. Cu toate acestea, operatorii din turism spun că în următorii ani mare parte din ele vor dispărea şi vor rămâne doar cele noi sau modernizate şi care vor oferi servicii de calitate.

„Oamenii încep să renunţe la hotelurile de două stele şi să le caute pe cele de trei stele, care chiar dacă sunt puţin mai scumpe, arată mai bine. Lumea a început să aibă rezerve atunci când este vorba de hotelurile de două stele, care în general sunt nemodernizate, şi se fereşte de ele, mai ales în oraşe”, spune Lucia Morariu, proprietarul Eximtur, cea mai mare agenţie de turism cu capital autohton din România.

Curaţenia precară, personalul nepoliticos, serviciile proaste şi managementul defectuos sunt printre cele mai mari probleme ale hotelurilor de două stele. Proprietarii îşi doresc ca hotelul lor să arate mai bine, să fie cotat mai bine, deci să aibă mai multe stele. Cei care nu au resurse financiare au rămas în urmă şi, ori vor vinde, ori vor închide în următorii ani, dacă nu se adaptează la creşterea pretenţiilor de confort ale clienţilor”, adaugă Mărginean.

Ca de cele mai multe ori, tonul îl dă Capitala, unde locurile din hotelurile de două stele au ajuns să fie mai puţine chiar şi decât cele la cinci stele.

Bucureştiul are cinci hoteluri de o stea (604 locuri), 15 de două stele (1.521 locuri), 59 de trei stele (4.888 locuri), 43 de patru stele (9.331 locuri) şi opt de cinci stele (2.992 de locuri), potrivit datelor MDRT.

„Majoritatea camerelor de cinci stele s-au deschis în ultimii cinci ani, după proiecte de fezabilitate făcute în perioada de boom economic 2007-2009, când acestea păreau cele mai căutate şi mai profitabile. Faptul că oraşul nu are atracţii turistice îl face să fie destinat oamenilor de afaceri, care în general au tendinţa de a chelui mai mult pe confort”, afirmă Radu Enache, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi proprietar al lanţului Continental, care deţine şi hotelul Hello de două stele din Bucureşti.

El adaugă că Bucureştiul are mai mulţi turişti de lux decât de două stele, în măsura în care turiştii de lux sunt de fapt oameni de afaceri străini, iar turiştii de două stele sunt mai mult români în tranzit sau diverse grupuri cu buget limitat.

Potrivit MDRT, în România sunt 1.555 de hoteluri, dintre care 29 de cinci stele, 243 de patru stele, 761 de trei stele, 450 de două stele şi 72 de o stea. Din cele 192.416 locuri la nivel naţional, 6.115 sunt în unităţile de cinci stele, 34.072 în cele de patru stele, 74.063 la trei stele, 71.241 la două stele şi 6.925 la o stea.

„În general, clienţii hotelurilor de două stele din ţară sunt oameni necăjiţi, care au treburi în oraş, la spital sau în altă parte, şi trebuie să rămână peste noapte”, crede Josef Goschy, unul dintre cei mai mari hotelieri din România şi proprietar al lanţului Unita Turism.

Potrivit lui Marius Usturoiu, în ţară preţul pentru o noapte la un hotel de două stele este mai mic cu 10-15% decât la trei stele.

Chiar dacă hotelurile de două stele vor dispărea, nu înseamnă că oamenii necăjiţi, şoferii, studenţii şi cei amatori de amoruri de-o oră vor fi mai puţini. Probabil că cei mai mulţi se vor caza la aceleaşi hoteluri, care vor avea în plus zugrăveală nouă, frigider şi aer condiţionat, şi pentru care vor plăti ceva mai mult.

 

Sursa

Tags:



Add a Comment