5 aspecte de siguranță care trebuie aplicate în hoteluri post-COVID19

Odată cu vaccinarea populației se prevede și sfârșitul pandemiei în viitorul apropiat. Restricțiile vor fi ridicate, afacerile hoteliere vor începe să funcționeze, călătorii vor ieși din casele lor. Totuși, există anumite aspecte pe care persoanele din industria hotelieră ar trebui să le aibă în vedere atunci când operează după episodul COVID, referitoare la siguranța oaspeților și a angajaților.

Minimizați utilizarea ascensorului cât mai mult posibil

Oamenii trebuie să practice distanțarea socială pentru a se proteja, iar lifturile nu sunt mediul ideal pentru distanțare.

Este important ca proprietarii de hoteluri să se asigure că utilizarea ascensorului este cât mai redusă posibil. Iată cum puteți face asta:

  • Dacă hotelul dumneavoastră are mai mult de 3 etaje, atunci este recomandat să nu închiriați camere dincolo de etajul trei. Oaspeții care au o cameră la etajele superioare utilizează lifturile mai mult.
  • Stabiliți anumite linii directoare: limitarea numărului de persoane, masca de protecție să fie obligatorie, locuri desemnate în interiorul liftului pentru clienți etc.
Blocați camerele timp de 24 de ore de la eliberare

Una dintre cele mai mari preocupări pentru un client este legată de camera în care va sta. Și, ca manager de hotel, trebuie să oferiți opțiuni cât mai sigure.

Iată un protocol pe care puteți să îl urmați:

  • De fiecare dată când un vizitator face check-out, asigurați-vă că acea camera este blocată pentru următoarele 24 de ore.
  • Igienizați camera de mai multe ori în acest interval de timp.
Abordați diferit sarcinile de menaj

„Curățarea pe culori” s-a dovedit a fi una dintre cele mai eficiente modalități prin care departamentele de menaj să realizeze sarcinile de igienizare – nu doar pentru hoteluri, ci și pentru centre medicale, școli, grădinițeetc.

Ce este curățarea pe culori?

Este un program de curățare care utilizează coduri de culori pentru produsele de curățare, precum cârpe și prosoape, iar fiecare culoare este destinată pentru a curăța o anumită zonă.

De exemplu, puteți utiliza:

  1. Echipament de curățare de culoare roșie pentru zonele cu un risc mai mare de contaminare, cum ar fi toaletele
  2. Albastru pentru zonele cu risc mai scăzut, cum ar fi zonele comune
  3. Verde pentru zonele în care mâncarea este manipulată și pregătită
  4. Galben pentru obiecte și suprafețe din camere, cum ar fi mobilierul

A avea un astfel de program pentru menaj va preveni cu siguranță riscul răspândirii germenilor și vă va ajuta să creați un cadru sigur și igienic.

Eliminați recepția

Recepția este unul dintre cele mai aglomerate locuri dintr-un hotel. Pentru a menține un mediu sigur, una dintre cele mai bune modalități este eliminarea acesteia. Clienții pot realiza check-in-ul online și le puteți verifica identitatea în mod digital.

Este foarte important să păstrați procesul de check-in și check-out fără contact fizic, astfel încât să limitați posibilitatea de răspândire a virusului.

Oferiți room service și limitați accesul la restaurant

Dacă hotelul dumneavoastră are bar sau un restaurant, este bine să oferiți doar room service sau să limitați accesul în locații. Acest lucru i-ar ajuta pe oaspeți să evite întâlnirile sociale și să aibă mai multe activități fără contact cu alte persoane.

Pandemia COVID-19 se va termina inevitabil și este necesar ca hotelurile să se concentreze asupra îmbunătățirii operațiunilor interne, astfel încât să se poată adapta la episodul ce va urma post-pandemie. Specialiștii recomandă promovarea regulilor stricte de igienă și a distanțării sociale.