3 exemple prin care un arhitect iti poate ingropa business-ul sau il poate creste de 3 ori intr-un an

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Mai mult ca sigur nu o data ne-am confruntat cu anumite probleme care inevitabil apar intre ceea ce dorim de la un spatiu, imaginea pe care ne-am proiectat-o ani de-a randul si posibilitatile reale de amenajare a spatiului dat. Pentru a afla mai multe despre cum ar trebui eficientizat un spatiu, i-am cerut sfatul designerului Claudiu Mateescu de la Fine Design Studio:

Care au fost probleme cu care v-ati confruntat de-a lungul timpului?

claudiuCa architect am invatat sa ascult parerea clientilor si sa ii indrum spre cele mai bune si fezabile solutii. Desi principial pare simplu, mereu m-am confruntat cu beneficiari ce nu doreau sa renunte la anumite idei fixe care nu se potriveau cu localul sau care nu meritau investitia din anumite circumstante estetice.

Am avut un proprietar de bar care avea un spatiu de mici dimensiuni si destul de precar iluminat natural. Barul avea o tematica sportiva; locatarul fiind pasionat de cursele de cai, golf, dar mai ales cursele de masini. De mic colectiona abtibildurile gumelor de mestecat doar ca mai apoi sa le poata inrama atunci cand va fi cazul. De aceea, si-a exprimat admiratia pentru o echipa de Formula 1 care avea ca simbol culoarea rosie aprinsa si un cal de curse. Chiar daca am incercat din rasputeri sa il avertizez ca acea culoare nu se poate combina cu barul din lemn natur fie el si lacuit, iar ramele tablourilor de nuc ar fi trebuit schimbate, m-am lovit de un zid. Barul a fost deschis pentru o singura saptamana, primii clienti care erau indeosebi prieteni de familie au acuzat dureri de cap.

Ati avut situatii in care clientul v-a ascultat sfaturile?

Da, am avut un client cu un magazin care a fost dispus sa incerce si sugestiile mele. In timpul in care vorbeam despre proiect si ii puneam intrebari specifice legate de modul in care vom colabora, am observat atentia beneficiarului la detalii si inclinatia catre culoarea verde. Desi datorita unui brand destul de exigent nu era permisa aceasta culoare, eu am sugerat ca o mare parte de la intrare si vitrina sa aiba un perete verde de plante. Acest lucru a venit in ideea in care magazinul avea o vitrina cu o larga deschidere. Proiectul meu a fost aprobat si de brandul al carei franciza era si a avut asa de mare succes, incat au extins magazinul in acelasi an ajungand la o suprafata de trei ori mai mare.

Am intalnit si un client care s-a tot plans ca exista un culoar foarte lung, deloc luminous si anost intre hotel si partea restaurantului unde era servit micul dejun. Eu am vrut sa ii demonstrez ca acel hol pe care toata lumea il ocolea poate deveni cel mai interesant loc al hotelului. Cu un placaj de marmura inchisa la pardoseala, un fototapet pe o parte cat si pe alta si cu o banda de leduri incastrata in plinta, orice client avea impresia ca trece printr-o parte din ocean ori de cate ori strapungea acest coridor.

Pentru mai multe detalii despre cum ar trebui sa iti amenajezi pensiunea sau restaurantul il puteti cere sfatul lui Claudiu Mateescu completand formularul de mai jos.

[google-translator]