Mirosul neplacut din camerele de hotel devine istorie cu ajutorul solutiilor HL Hutterer & Lechner GmbH
|Evacuarea apei si blocarea emanarii mirosului neplacut in baie sunt doar doua din problemele cele mai des intalnite de specialistii in constructii, indiferent de domeniul de activitate. Tocmai din acest motiv, compania cu renume la nivel European, HL Hutterer & Lechner GmbH a dezvoltat de-a lungul timpului solutii profesionale in domeniul instalatiilor, menite sa scuteasca beneficiarul si investitorul de o serie de situatii care sa ingreuneze bunul demers al unui proiect. Despre aceste solutii, dar si despre cele mai mari provocari aparute in acest domeniu de activitate am discutat cu dl Marius Albescu, reprezentant al companiei in Romania si Moldova, intr-un interviu acordat in exclusivitate InfoHale.
Carui domeniu i se adreseaza produsele pe care le propuneti pietei?
Compania HL Hutterer & Lechner GmbH propune in primul rand solutii profesionale in domeniul instalatiilor, in mod special in aplicatii de preluare si evacuare a apei cum sunt: drenarea acoperisurilor de suprafata mare, a teraselor, balcoanelor si parcarilor dar si aplicatii in interiorul caselor cum sunt sifoanele de pardoseala sau pentru dusuri fara bariera, sifoane de condens pentru instalatii de climatizare, sifoane pentru masini de spalat si multe altele. Este adevarat ca solutiile sunt realizate cu ajutorul produselor, insa in multe dintre cazuri, in special in cazul teraselor si acoperisurilor, solutia de evacuare a apelor pluviale consta intr-o combinatie de produse, specifice structurii de terasa existente.
Compania HL are o istorie de peste 60 de ani in acest domeniu, activitatea sa fiind concentrata in aceasta perioada de timp numai pe acest segment de aplicatii fara a devia sau diversifica activitatea catre alte aplicatii. La nivel european compania este considerata un expert in acest domeniu, in fiecare an lansand un produs sau o ideea noua, revolutionara.
Care este produsul principal pe care il oferiti? Va invitam sa ne spuneti cateva cuvinte despre acest produs? De unde a aparut ideea si care sunt punctele forte?
In Romania, suntem cel mai bine cunoscuti datorita solutiilor noastre pentru evacuarea apelor pluviale de pe acoperisuri, terase, balcoane si parcari insa in ultima perioada constatam o crestere importanta a interesului pentru solutiilole noastre de sifoane pentru condens si pentru gama de piese etanse de treceri prin fundatii. La nivel European insa suntem extrem de bine cunoscuti datorita sifoanelor de pardoseala prevazute cu sistem „Primus”, un sistem patentat de catre HL ce asigura si garanteaza blocarea emanarii mirosului in baie chiar si in cazul evaporarii garzii hidraulice a sifonului.
Ideea a aparut, sau mai bine spus, necesitatea gasirii unei solutii la problema mirosului neplacut din bai, a aparut, asa cum au aparut marea majoritate a solutiilor HL, in urma discutiilor avute cu instalatori, dezvoltatori si beneficiari. Multi dintre acestia, in special in cazul hotelurilor si caselor de vacanta se plangeau de aparitia mirosurilor neplacute in baie in cazul neocuparii acestora o perioada mai mare de timp. Evident, in cazul hotelurilor sau caselor de vacanta, in cazul in care acestea stau neocupate, chiar si cateva zile, garda hidraulica a sifonului (cea care blocheaza mirosul din canalizare) se evapora, astfel ca in mod inutil sifonul este legat la un obiect sanitar (de obicei lavoar) care sa-i asigure improspatarea garzii de apa. Atat timp cat lavoarul nu este folosit, garda de apa nu poate fi reimprospatata. Mai mult de atat, cum in ultima perioada sistemele de incalzire in pardoseala au inceput sa fie utilizate la scara larga, problema evaporarii rapide a garzii de apa din sifon si aparitiei mirosului in baie a devenit din ce in ce mai frecventa. Sistemul „Primus” dezvoltat de HL a fost gandit pentru a rezolva aceste probleme, astfel ca in acest moment sunt multe tari din Europa in care sifon de pardoseala este echivalent cu sifon HL Primus.
Prin dezvoltarea acestui sistem, sifoanele noastre de pardoseala echipate cu acest tip de obturator sunt prevazute cu o singura iesire (lalerala sau verticala) deoarece nu se mai justifica existenta unui alt racord care sa reimprospateze garda hidraulica a sifonului. In conceptia HL, sifonul de pardoseala are rolul de a prelua apele accidentale de pe pardoseala bailor si nimic mai mult.
In Romania inca se utilizeaza extrem de mult sifoanele de pardoseala clasice care se leaga la unul sau mai multe obiecte sanitare. Din pacate problema cea mai mare in Romania este ca se utilizeaza sifoane de pardoseala la care garda de apa este de 2 pana la 3,5cm, garda de apa care este cu usurinta trasa din sifon in cazul aparitiei unei caderi de presiune ca urmnare a neventilarii corespunzatoare a instalatiei de canalizare
Unul din aspectele spre care isi indreapta atentia in prezent marii actori din domeniul constructiilor este protejarea mediului inconjurator. Ce beneficii aduc mediului produsele HL?
In primul rand sistemele si solutiile noastre aduc beneficii deosebite utilizatorului, clientului final. De ce ? Pentru ca in 14 ani de cand cunosc si lucrez cu sistemele acestei companii nu am avut decat 2 reclamatii, in care problemele aparute s-a dovedit ca au fost cauzate de punerea in opera necorespunzatoare.
Toate produsele Hl sunt gandite in asa fel incat sa poata fi instalate cat mai simplu, si sa asigure o fiabilitate deosebita in exploatare pe termen indelungat. Apa poate provoca stricaciuni extraordinar de mari daca nu se utilizeaza solutia potrivita aplicatiei respective, stricaciuni care inseamna costuri insemnate pentru beneficiar sau pentru constructor in perioada de garantie. Din punct de vedere al protectiei mediului, produsele noastre sunt fabricate din materiale ce se pot recicla cu usurinta (polietilena si poliproilena) iar ca efect asupra mediului acestea nu influenteaza in nici un fel in mod negativ mediul inconjurator,dimpotriva.
Care a fost cea mai mare provocare din punct de vedere profesional intalnita in domeniul in care activati?
Sincer, ma intalnesc cu multe provocari zi de zi. De la necesitatea asigurarii unei solutii tehnice corespunzatoare intr-o limita de buget foarte redusa pana la solicitari extrem de succinte cu privire la un produs sau un sistem pe care un beneficiar le doreste extrem de rapid. Personal, cea mai dificila situatie este atunci cand un client doreste un produs (de exemplu un receptor de terasa) insa nu are absolut nici un fel de detalii cu privire la suprafata terasei si structura terasei. De cele mai multe beneficiarii sau chiar unii constructori nu acorda importanta cuvenita acestor produse si ca urmare, ulterior, apar nenumarate probleme de infiltratii in placa ce duc la necesitatea refacerii unei parti sau chiar a intregului acoperis sau terase, Dimensionarea si alegerea corecta a receptorilor este influentata de mai multi factori cum sunt: tipul constructiv de acoperis, marimea suprafetei ce trebuie drenata de un receptor, structura straturilor acoperisului, tipurile de hidroizolatii folosite, destinatia acoperisului, deoarece in functie de acesti parametrii sunt necesare diferite combinatii variate de receptori si accesorii.
Daca tot am mentionat ideea de provocari, care a fost cea mai neobisnuită solicitare venita din partea unui client?
Cea mai neobisnuita solicitare am primit-o cu mai multi ani in urma, cand in Romania inca nu executau terase verzi. Unul dintre clienti a dorit ca pe terasa casei sa execute o gradina in care pe langa plante si flori sa poata planta si arbusti si arbori de marime mai mare. La acel moment nu eram familiarizat cu astfel de aplicatii insa spre surprinderea mea, la acel moment, cu ajutorul colegilor mei din Austria i-am putut oferi intreg ansamblul de produse ce au alcatuit solutia tehnica de preluare a apei din diferitele straturi ale terasei verzi. In acest moment, ca sa fiu sincer nu stiu daca ne mai poate surprinde vreo solicitare, deoarece noi spunem ca avem o solutie tehnica pentru aproape orice situatie.
Ce v-ati propus pentru 2019 si cum planuiti sa va atingeti obiectivele?
Pentru anul 2019 ne propunem sa ne mentinem ritmul de crestere insa realizarea unui anumite cifre de afaceri nu este obiectivul nostru primordial si nu a fost niciodata. Cel mai important pentru noi este prezenta in piata, promovarea solutiilor noastre catre instalatori, arhitecti si proiectanti, asigurarea consultantei tehnice ori de cate ori este cazul, in vederea gasirii celor mai eficiente solutii din punct de vedere tehnic dar si al costurilor. De asemenea vrem sa ne asiguram ca solutiile tehnice sunt alese corespunzator si apoi sunt bine puse in opera. Ne dorim ca solutiile noastre sa fie cat mai cunoscute de catre profesionistii din domeniu si sa aflam de la acestia care sunt cerintele sau dorintele de imbunatatire a produselor si solutiilor noastre. Noi credem, ca numai un contact permanent cu cei care ne pun in opera si ne utilizeaza produsele ne poate ajuta sa crestem si sa devenim mai buni.
In calitate de manager, care credeti ca a fost metoda de marketing cea mai eficienta care v-a adus cele mai bune rezultate de pana acum?
Personal consider ca cele mai eficiente sunt prezentarile de produse pe care le organizam cu oamenii de specialitate din domeniu urmate de recomandarile pe care le primim din partea beneficiarilor multumiti. Nici nu va puteti inchipui cat de multe persoane ma contacteaza ca urmare a recomandarilor primite de la dezvoltatori sau beneficiari ce au lucrat cu sistemele noastre si care s-au convins de fiabilitatea acestora.
Pentru final, suntem curiosi sa aflam ce alte activitati va pasioneaza si unde va gasim dupa ce se termina programul de la birou?
Sunt pasionat de sport, in mod special tenis de camp, astfel ca atunci cand timpul imi permite ma puteti gasi in afara programului pe terenul de tenis.