INTERVIU: Cornel Costache, Operations Manager ROCA: „Obiectivul nostru este sa continuam trendul ascendent in care ne-am incadrat inca de la finalul crizei economice, mai exact incepand cu 2012, prin dezvoltarea unei afaceri sustenabile”
Cu o experienta de peste 100 de ani, brandul ROCA a intrat pe piata din Romania in anul 2006. Avand un portofoliu vast dedicat pietei spatiilor de baie, compania a reusit sa devina un punct de referinta la nivel mondial.
Despre toate acestea si despre ce obiective si-a setat echipa, am discutat cu dl Cornel Costache, Operations Manager ROCA.
Reprezentati o companie de referinta pe piata de profil. Care sunt avantajele si dezavantajele care vin la pachet cu o companie cu o traditie de aproape 100 de ani?
Avantajul de a fi o companie cu traditie de 100 de ani(mai exact 101 ani), vine de la know how-ul pe care compania il are, de la notorietatea pe care si-a construit-o intr-o perioada atat de lunga, de la prezenta globala si de la avantajul de a dezvolta si inova in continuare, anticipand tendintele, utilizand exeprienta si capitalul acumulat intr-o existenta centenara.
Dezavantajul este specific companiilor mari – exista o complexitate foarte mare cand vorbim de un grup industrial cu 78 de unitati de productie/fabrici, la nivel global, de dificultatea de a alinia un grup atat de mare unor obiective strategice generale, astfel incat sa putem continua o afacere construita cu succes in peste 100 de ani.
Ce obiective v-ati propus pentru 2019 si cum planuiti sa le atingeti?
Obiectivul nostru este sa continuam trendul ascendent pe care ne-am incadrat inca de la finalul crizei economice, mai exact incepand cu 2012, prin dezvoltarea unei afaceri sustenabile.
Cum? Prin lansarea de produse noi, dar si dezvoltarea vanzarii de produse din categorii complementare pentru noi, pana acum cativa ani, altele decat obiectele sanitare ceramice – aici vorbim de baterii pentru baie si bucatarie, rame incastrate, mobilier de baie, cazi si cadite pentru baie, accesorii de baie, deoarece Roca inglobeaza in portofoliul sau produse care pot echipa complet o baie.
Ce v-ar placea sa aduceti din piata de profil din afara si sa aplicati in Romania?
Mai multa rigoare atunci cand vorbim de proiecte. Cand vorbim de planificare, mai ales in cazul proiectelor de anvergura, astfel incat solicitarile/nevoile acestora sa nu fie ad-hoc, ci pregatite, planificate anterior, astfel incat toti factorii implicati sa poata sa-si desfasoare activitatea intr-un mod coerent.
Sunteti in cadrul companiei de mai bine de 8 ani. Daca ar fi sa alegeti, care ar fi un top 3 schimbari majore care s-au produs in toti acesti 8 ani?
Din punctul de vedere al unui top 3 al schimbarilor produse in companie in ultimii 8 ani:
1) Cresterea semnificativa a cifrei de afaceri fata de perioada de inceput
2) Cresterea vanzarii de produse premium, asta si datorita dezvoltarii pietei in acest sens – oamenii/consumatorii colaboreaza din ce ince mai mult cu specialisti in design interior, ceea ce indica dezvoltarea in Romania a “culturii baii”/”bathroom culture”, baia fiind un spatiu care pana nu demult era considerat “Cenusareasa” casei, nu i se acorda “respectul” cuvenit.
3) O prezenta mult mai consistenta in piata de proiecte, o piata “delicata” din perspectiva competitiei acerbe cu ceilalti jucatori din piata.
Avand in vedere experienta in domeniu, unde vedeti dvs piata de profil peste 5 ani?
Exista si in aceasta zona a “baii” tendinta de a dezvolta produse “smart”, conectate la tehnologie, chiar daca evolutia nu are dinamica din alte industrii cum este cea de IT, automotive, etc. Posibil ca piata sa evolueze catre lucruri care sa ne simplifice viata, lucruri care sa duca la minimizarea timpului petrecut cu activitati cum ar fi curatenia, sa “lasi” baia pregatita pentru urmatorul vizitator, cu minim de efort depus in acest sens.
Care a fost cea mai importanta investitie realizata de companie si ce avantaje a adus?
Cele mai multe investitii au fost in echipamente/tehnologie moderna destinata productiei, in fabrica noastra din Bucuresti.
Avantajele – imbunatatirea conditiilor de lucru pentru colegii nostri din productie, cresterea productivitatii si capacitatea de a dezvolta si produce repere mai complexe din puntcul de vedere al designului si al calitatii produselor, decat puteam sa realizam in urma cu 10-12 ani.
In opinia dvs, care considerati ca ar fi cele mai importante 3 atu-uri care va plaseaza in fata concurentei directe?
Inovatie in materie de tehnologie, design si functionalitate – un exemplu in acest sens ar fi tehnologia de a produce lavoare cu 30% mai rezistente, respectiv 40% mai usoare, cu diverse forme (rotund, patrat, oval), lavoare subtiri/”slim”, cu pereti de 3-5 mm grosime – tehnologia se numeste “Fineceramic”.
Solutii complete pentru baie – posibilitatea de a echipa complet o baie monobrand, cu produse realizate de catre Grupul Roca in propriile unitati de productie din diverse colturi ale lumii, incepand cu obiectele sanitare ceramice si terminand cu bateriile.
Colaborarea cu designeri celebri – Toate colectiile de succes, comercializate sub brandurile Roca si Laufen au in spate colaborari cu designeri recunoscuti la nivel global.
Colaborati cu o echipa puternica de specialisti din afara in dezvoltarea de noi solutii si produse. Cum decurge aceasta colaborare si pe cand credeti ca veti da curs unor colaborari si cu specialisti din tara noastra?
Roca incurajeaza inovatia in design si tehnologie – sunt mai multi factori care intervin in dezvoltarea colaborarii cu diversi specialisti – exista aceasta posibilitate, dar nu stiu in acest moment cum sau cand se va putea intampla acest gen de colaborare cu specialisti din Romania.
Compania a dezvoltat si un proiect interesant: jumpthegap. Va invitam sa ne spuneti de unde aceasta idee, ce presupune si cum a fost primita de piata?
“Jumpthegap” este un concurs international de design, promovat de Roca in colaborare cu BCD/Barcelona Design Center, incepand cu anul 2004; se desfasoara odata la 2 ani si “cauta” sa identifice concepte si solutii sustenbaile, destinate spatiului baii – acest concurs se adreseaza studentilor din universitatile de arhitectura & design.
In cele 7 editii desfasurate pana acum, au fost subscrie peste 2900 de proiecte, de catre 20.600 participanti (se poate lucra in echipa) din 134 de tari.
Acest concurs a fost bine primit si in Romania – un exemplu in acest sens – la acest concurs au fost peste 70 de concurenti inscrisi la ultima editie (2016-17).
Pentru final suntem curiosi sa aflam: care credeti ca a fost cea mai mare provocare asumata in cadrul activitatii din companie?
Cea mai mare provocare asumata in cadrul companiei are legatura cu contexul in care ne aflam in piata fortei de munca a anului 2019 – asigurarea stabilitatii echipei, in contextul migratiei fortei de munca, al realizarii activitatii de productie in Bucuresti, in conditiile in care exista din ce in ce mai putini tineri dispusi sa-si dezvolte o cariera profesionala in activitati de productie, mai ales int-un oras in care numai cine nu doreste nu-si gaseste un loc de munca – ma refer aici la Bucurestiul anului 2019!
Related Posts
-
Tragica moarte a unui hotel legenda- Grande Hotel din Mozambic
Niciun comentariu | aug. 30, 2012
-
Cum poti atrage turisti straini cu un eveniment sportiv
Niciun comentariu | apr. 1, 2014
-
Ce pot invata hotelierii romani de la hotelierii din Rusia
Niciun comentariu | feb. 20, 2014
-
„Daca te gandesti la binele companiei trebuie sa gandesti si cu mintea si cu sufletul…”
Niciun comentariu | aug. 21, 2012