7 trucuri psihologice folosite in meniurile restaurantelor
|Daca aveati impresia ca meniul unui restaurant e doar o insiruire de mancaruri, bauturi si aperitive, sa stiti ca felul in care acestea sunt prezentate are in spate cateva trucuri psihologice foarte bine gandite, menite sa va influenteze alegerile. Iata 7 dintre ele:
Limitarea optiunilor
Cele mai eficiente meniuri au grija sa limiteze numarul de optiuni pe care le ofera clientilor. 7 optiuni pentru fiecare categorie de mancare s-a dovedit a fi cifra magica! Ce depaseste acest numar tinde sa ii copleseasca pe cei care vor sa comande si sa le ingreuneze decizia.
Adaugarea de fotografii
Daca in meniu apar incluse fotografii atractive cu mancarurile servite, iti cresti vanzarile cu pana la 30%. Clientul ia decizia mai usor cand vede exact cat de bine arata ceea ce urmeaza sa primeasca in farfurie.
Manipularea preturilor
Un alt truc folosit pentru a-i incuraja pe clienti sa cheltuie mai mult bani pe mancare este manipularea preturilor. Concret, se renunta la afisarea monedei in lista de preturi si se lucreaza la formatul pretului: 9,95 lei va fi intotdeauna un pret mai prietenos decat 10 lei. De asemenea, unele meniuri renunta la alinierea preturilor in partea dreapta a meniului, tocmai pentru a nu le oferi sansa de a compara preturile prea mult
Includerea unui produs ridicol de scump
Daca in primele pozitii ale meniului este inclus un fel de mancare ridicol de scump, preturile celorlalte mancaruri vor deveni brusc mult mai accesibile in ochii cumparatorului. Probabil ca nu vei comanda caviar si o sampanie Moet & Chandon cu 600 de lei, dar vei comanda un pahar de vin si o friptura delicioasa, la un pret care iti va surade mai mult.
Folosirea culorilor
S-a demonstrat ca folosirea culorilor poate incuraja anumite comportamente. De exemplu, albastrul e o culoare linistitoare si e folosita pentru a crea un efect de calmare. In ceea ce priveste restaurantele, culorile rosu si galben sunt cele mai folosite in branding, intrucat rosul stimuleaza apetitul, iar galbenul atrage atentia.
Oferirea cat mai multor detalii
Descrierile mai lungi, mai detaliate si mai sofisticate le dau clientilor iumpresia ca primesc mai mult pentru banii pe care ii ofera. Asadar, o simpla „prajitura cu cirese” devine mult mai apetisanta daca are in descriere detalii despre continutul de crema cu frisca naturala, fina si delicioasa si bucati intregi de cirese de provenienta bio.
Aluzii la perioade din trecut care declanseaza nostalgii
Daca incluzi in meniu aluzii la perioade din trecut, poti sa declansezi amintiri fericite in mintea clientilor. De exemplu, daca incluzi in meniu „supa de pui a bunicii” sau „desertul copilariei”, te asiguri ca lumea le va comanda macar o data.