Povestea de succes a unui hotelier roman continua…

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Despre povestea de succes a lui Ovidiu Burduşa, vrânceanul care gestionează un hotel în centrul Romei, am mai scris pe Hotel Invest, în luna noiembrie a anului trecut. Vestea despre patronul român al hotelului de lângă Piazza di Spagna a ajuns şi în România, iar presa naţională a povestit cum a profitat românul de criza care a lovit puternic economia italiană.

Cum sa ajungi din receptioner, patron de hotel?

Ovidiu Burduşa a primit zeci de mesaje de felicitări și mulți conaționali i-au trecut pragul, încântaţi de faptul că un român a reuşit să-şi construiască o afacere înfloritoare în Cetatea Eternă.

Dar povestea de succes a lui Ovidiu nu se opreste aici…in luna martie a inaugurat cel de-al doilea hotel in centrul Romei!

Camere cu numele celor mai faimoase pieţe din Roma

Toate licenţele sunt luate deja, mai trebuie doar aduse tablourile, comandate special de la un pictor italian: „E o idee a mea, pe care o am de mai mult timp: aceea de a avea un hotel în care fiecare cameră să poartele numele unei pieţe din Roma. Aşa că vom avea camera Piazza di Spagna, Piazza Navona, Piazza Venezia…Iar în fiecare cameră oaspeţii vor putea admira tablouri cu respectivele pieţe”.

Norocul şi coincidenţa

Pentru a deschide primul hotel, „a avut nevoie de mult noroc şi de un pic mai multă criză”. Pentru a-l deschide pe al doilea, a profitat de „o coincidenţă”: „Căutam un mic apartament de închiriat pentru mine şi familie, aşa am aflat că proprietarii acestei clădiri închiriază unul din apartamente, foarte încăpător. Am negociat, am făcut contractul şi am trecut la renovări. Aşa s-a născut Inn Spagna Deluxe, un boutique hotel i-am putea spune”.

În câteva luni, apartamentul s-a transformat într-un mic hotel „tehnic, se cheamă structură cu camere de închiriat”. Fiecare din cele cinci camere are baie proprie şi, ţine să precizeze Ovidiu, „respectă toate normele noi impuse de primăria Romei, adică un anumit spaţiu minim de persoană pentru o cameră dublă şi pentru o „singola”. Trei din încăperi au vedere spre Piazza di Spagna”.

Totul a fost gândit de la zero, împreună cu un arhitect şi cu partenerul său italian: „Am ales culorile, care nu sunt cele ale unui hotel obişnuit, adică roşu sau auriu. Sunt nuanţe de maro, pentru a crea o atmosferă mai elegantă şi mai liniştitoare. Voiam ca cine intră la noi să aibă aceeaşi senzaţie ca atunci când intră într-un…salon de masaj. Linişte şi posibilitatea de a se relaxa. La fel, pornind de la acelaşi principiu, am ales şi mobilele”.

Business rentabil

Pe conaţionalii din capitală care doresc să investească banii într-o afacere, Ovidiu Burduşa îi sfătuieşte să ia în calcul şi domeniul hotelier. Nu se teme de concurenţă, pentru că „oportunităţile sunt bune şi numeroase, pentru toţi”. Oricum, el consideră că în zona unde el a investit, mai precis lângă Piazza di Spagna, concurenţa este, paradoxal, „mai mică”: „Din peste 1800 de hoteluri din Roma, în zona aceasta sunt doar 120 de structuri, marea majoritate de 4 şi 5 stele, deci targetul nostru este foarte bine poziţionat pe piaţă, deci, cum s-ar spune, ne-am asigurat spatele”.

Câţiva oameni de afaceri români i-au cerut deja sfatul: „ar vrea să investească în domeniul hotelier. I-am încurajat. În ciuda crizei, estimez că numărul structurilor hoteliere din Roma va creşte cu cel puţin 100 de unităţi. E adevărat, preţul pe cameră scade, dar creşte circulaţia turistică. E un business rentabil la Roma”.

Sursa

Add a Comment

[google-translator]