Octombrie: Grand Hotel Continental a avut un grad de ocupare de 80%

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Sanda Almăşan, directorul general al boutique-ului de lux Grand Hotel Continental, controlat de omul de afaceri Radu Enache, spune că deşi începutul de an a fost mult sub nivelul bugetat din cauza temperaturilor scăzute, ultimele luni au adus o redresare a situaţiei. Astfel, în octombrie gradul de ocupare a fost de aproape 80%.

“În primele trei luni ale anului am avut o scădere a cifrei de afaceri mult sub ceea ce bu­getaserăm, însă am încercat să recuperăm în cursul anului. Din luna mai gradul de ocupare a fost pe un trend ascendent”, a declarat ea la ZF Live, emisiunea de pe net a ziarului.
Sanda Almăşan conduce hotelul cu 59 de camere din 2010. Unitatea de cinci stele, ce funcţionează într-o clădire monument istoric (construită în 1886) face parte din grupul Continental Hotels, cu afaceri de 85 de milioane de lei (20 mil. euro), potrivit site-ului Ministerului de Finanţe. Grand Hotel Continental s-a deschis în decembrie 2009, fiind închis timp de patru ani pentru renovare completă.

Cei mai mulţi clienţi străini care se ca­zează în hotel vin din Germania, Italia, Franţa şi Italia, anul acesta hotelul reuşind să atragă chiar şi americani şi australieni. Hotelul are parteneriate cu mai multe agenţii de turism de pe piaţa locală, dar se promovează şi prin afilierea la site-uri de cazare inter­naţionale.

“Gradul de ocupare nu are nicio relevanţă dacă nu îl legăm de un tarif mediu pe cameră. Putem vinde multe camere la tarif mic, dar nu ştiu dacă acesta este interesul nostru, să vindem la preţ mic doar ca să facem grad de ocupare. În final ne uităm la cifra de afaceri.” Tariful unei camere duble din Grand Hotel Continental se ridică la 731 de lei pe noapte, potrivit datelor de pe site-ul de rezervări booking.com. Marjele de profit se ridică la 30-40%, potrivit ei.

Competiţia pe piaţa hotelurilor de lux din Capitală este mare, dat fiind cele aproape 2.000 de camere câte pun la dispoziţie cele zece hoteluri de cinci stele. Segmentul principal pe care se bazează hotelurile de cinci stele este cel de business, în condiţiile în care cel de leisure (vacanţe) nu este încă dezvoltat, puţini turişti venind în Capitală în city break sau într-un sejur.

“Nu pot spune că este o luptă pe piaţa hotelurilor de cinci stele. Când au loc evenimente importante, cererea este foarte mare, deci cele 2.000 de camere de cinci stele nu ar fi multe.” Ea a mai precizat că vara aceasta datorită unui parteneriat cu Ateneul Român, hotelul a cazat mai mulţi solişti.

Segmentul de cazare aduce circa 70% din veniturile hotelului, în timp ce segmentul de mâncare şi băutură aduce 30%. “În conti­nuare negocierea finală cu companiile care organizează evenimente este la preţ”, a spus ea. Şefa hotelului de cinci stele a mai precizat că pentru a cunoaşte oferta hotelurilor concurente se fac constant analize privind competitorii. “Studiul concurenţei ar trebui făcut zilnic, poţi să fii subtil şi să te cazezi chiar la un hotel concurent. De multe ori primim corespondenţa de la concurenţa care vrea să ştie ce tarife vom avea în anul următor”, a spus ea.

Sursa

Add a Comment

[google-translator]