Mai mult de jumatate din cifra de afaceri a hotelurilor din Romania se datoreaza MICE

În ultimii ani, România a început să fie cunoscută din ce în ce mai mult ca destinaţie de MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions) în Europa, o mare parte din cifra de afaceri a hotelurilor (peste 50%) fiind realizată pe segmentul MICE. Apariţia unor noi hoteluri de brand internaţional a favorizat această creştere.

În acest moment se află în construcţie hoteluri precum Courtyard şi Moxy în Bucureşti, Grand Hotel du Boulevard din Bucureşti, cu deschidere preconizată la final de 2019, respectiv Radisson Blu hotel în Braşov’, a spus pentru AGERPRES Lucian Boronea, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Acesta apreciază că în afara Capitalei, pe segmentul MICE, alte oraşe dezvoltate sunt Cluj-Napoca (conform statisticilor din 2017, s-a situat pe locul 145 în Europa, cu 8 evenimente internaţionale organizate), Iaşi (nu se află încă pe harta destinaţiilor MICE, dar prezintă o creştere semnificativă în ultimii ani), Oradea (potenţial mare, ca urmare a modernizării infrastructurii în ultimii ani din fonduri europene).

România s-a situat pe locul 23 în Europa Centrală şi de Est, cu 70 de evenimente desfăşurate faţă de 281 Austria, 187 Cehia, 159 Ungaria, la acelaşi nivel cu Serbia (71), dar mult peste Bulgaria (34). Diferenţa este însă la numărul total de participanţi la evenimente, care este mult mai mic decât al ţărilor europene învecinate situate în top, din cauza lipsei de spaţii de conferinţă de mare capacitate.

România este o destinaţie ideală care poate îmbina afacerile şi evenimentele cu turismul de leisure. Potrivit unui studiu Carlson Wagonlit Travel, în ultimii ani se înregistrează o atitudine pozitivă faţă de mixul dintre călătoriile de afaceri şi cele de agrement. S-a constatat că 83% dintre respondenţi îşi folosesc timpul după lucru pentru a explora oraşul pe care îl vizitează şi aproape jumătate dintre ei (46%) adaugă zile dedicate agrementului călătoriei lor de afaceri. În plus, 96% consideră că excursiile de tip „bleisure” (combinaţie între business şi leisure) îi ajută să dobândească cunoştinţe culturale, să evalueze cele mai populare activităţi turistice, gastronomia locală, arta şi diversele culturi.

Vrei sa afli unde se construiesc noi hoteluri si pensiuni in Romania? www.victa.ro