Interviu PIATRAONLINE: „Nu există o metodă eficientă de promovare ci investiții permanente în această direcție”

În 2017 PIATRAONLINE a aniversat 10 ani pe piață și a marcat acest moment important prin inaugurarea celui mai mare pavilion expozițional din Europa dedicat pietrei naturale. Bilanțul la final de an a venit cu o cifră de afaceri de peste 5 milioane de euro, iar planurile companiei pentru 2018 vizează noi investiții în showroom-ului interior, dezvoltarea business-ului, consolidarea brandului, precum și lansarea unei campanii integrate de recrutare online. Într-un interviu acordat în exclusivitate portalului HotelInvest.ro, doamna Mariana Constantinescu-Bradescu (foto dreapta), Managing Partner al  companiei Rock Star Construct, companie sub care operează brandul PIATRAONLINE, ne-a purtat prin culisele celui mai cunoscut brand de piatră naturală din România și ne-a împărtășit câteva din strategiile care au stat în spatele succesului acestei afaceri.

Conduceți de peste 10 ani unul dintre cele mai de succes business-uri cu piatră naturală din România. Cum vedeți piața acum, spre deosebire de acum un deceniu: ce s-a schimbat și ce a rămas la fel?

Diferența între 10 ani în urma și astăzi este ENORMĂ ; lucrurile se schimbă la secundă în acest moment și este incredibil de dificil să ții pasul cu toate aceste schimbări, iar dacă mă uit la anul 2007 îmi dau seama că atunci puteam exista, puteam activa fără calculator, iar astăzi este aproape imposibil; suntem într-o eră dominată de tehnologie, iar acest lucru se regăsește chiar și în domenii precum design-ul, amenajările, construcțiile. Așadar, tehnologia sau mai bine zis avansul tehnologic face diferența între 2007 și 2018. Ce a rămas la fel? Este o întrebare dificilă, dar din punctul meu de vedere tot corupția la orice nivel este principala problemă în toate domeniile din România și la orice palier.

Anul 2017 a fost un an aniversar pentru PIATRAONLINE (ați sărbătorit 10 ani pe piață), pe care l-ați marcat cu mai multe proiecte, dar și prin inaugurarea celui mai mare pavilion expozițional din Europa dedicat pietrei naturale. Cum a fost primit acest spațiu și ce alte planuri de extindere aveți?

Pavilionul este de departe acea maturizare de care aveam nevoie după 10 ani de activitate. A fost un proiect în care am investit foarte mult: timp, resurse, finanțe și în special suflet și dorința de a arăta încă o dată că se pot face lucruri frumoase în România cu forțe proprii și fără să faci rabat la nimic. Am lucrat intens la acest șantier și am avut parteneri de încredere pe parcurs astfel încât să reușim să îl predăm într-un termen record din punctul meu de vedere și am avut surpriza să primim și să vedem în piață mult feedback pozitiv și o deschidere foarte mare spre un spațiu atipic pentru publicul și piața din România. Planurile noastre sunt întotdeauna de dezvoltare și am investit permanent toate resursele în această direcție. Drept urmare, am început anul cu un nou șantier, de această dată atenția noastră s-a îndreptat spre showroom-ul interior ce avea nevoie de un impuls pentru a ajunge cel puțin la nivelul pavilionului exterior. Drept urmare suntem în plin șantier pentru un facelift al showroom-ului interior, un facelift în urma căruia ne dorim să aplicăm tot ce am învățat în cei aproape 5 ani de funcționare ai acestuia și să îl ducem la alt nivel, atât arhitectural, cât și la nivel de tehnologie.

Descoperă showroom-ul Piatraonline în prezentarea video de mai jos:

Ce obiective v-ați setat pentru anul 2018?

Pe lângă poziționarea ca și Generator de Inspirație prin toate acțiunile și spațiile pe care le dezvoltăm, ne dorim să intrăm în zona de offline și să extindem echipa PIATRAONLINE, proces ce este în plină desfășurare printr-o campanie proprie de recrutare (mai multe detalii aici).

V-ați construit o imagine solidă pe piață și strategiile adoptate v-au ajutat să creșteți în fiecare an. Care s-a dovedit a fi pentru dvs. cea mai eficientă metodă de promovare?

Nu există o metodă eficientă de promovare ci investiții permanente în această direcție, o echipă formată din câteva zeci de persoane ce se asigură că totul este aproape perfect în campanii și multa dăruire din partea tuturor. Vedem mai departe de piatra naturală și credem că este un produs cu suflet, un produs ce îți poate schimba starea de spirit când vii acasă după o zi de muncă istovitoare.

Marketingul online ocupă cu siguranță un rol important în strategia business-ului dvs. Credeți că o companie care nu investește în online ar mai putea supraviețui pe piață în prezent?

Cu siguranță! Nu trebuie să subestimăm offline-ul, sunt atâția oameni care funcționează mult mai bine în offline decât în online! Plus, să nu uităm că un procent mare din investitiile noastre se duc în offline, adică în showroom și pavilion deoarece ne place să ne treacă pragul oameni, să generăm inspirație și să participăm la proiecte de arhitectură și design ce vor rămâne peste ani.

Spre finalul anului 2016 ați schimbat complet identitatea vizuală a brandului, o mișcare îndrăzneață, dar necesară pentru a marca dezvoltarea continuă a companiei dvs. Povestiți-ne puțin despre cum s-a luat această decizie și cum a decurs procesul de tranziție.

Am început de la un task simplu : revizie identitate actuală; acest task simplu pentru echipa noastră de marketing s-a transformat într-o adevarată provocare și anume să descoperim cine este PIATRAONLINE după 9 ani de activitate și după atâtea campanii de marketing în care am comunicat mult. Descoperirea a fost una frumoasă și s-a transformat în ceea ce suntem astăzi, iar după aproape 2 ani de identitate nouă cred că a fost un pas corect și necesar și care ne-a ajutat să ne conturăm mai bine imaginea pe piață. Procesul de implementare consider că este cel mai dificil deoarece e greu să “uiți” tot ce erai până în acel punct zero și să rescrii povestea, dar cred că în cele din urmă am ajuns toți la concluzia că după un proces dificil de acceptat și implementat, suntem mai aliniați astăzi cu ceea ce reprezintă brandul PIATRAONLINE.

România a devenit o piață mai educată în domeniul pietrei naturale, iar la educarea ei a contribuit și brandul PIATRAONLINE. Având în vedere că pot lua acum decizii informate, care sunt tipurile de piatră naturală pe care le preferă românii?

Este foarte dificil să spui ce modele sau ce tipuri de piatră preferăm ca și popor pentru că din punctul meu de vedere gusturile se educă prin imagini, călătorii, alte proiecte pe care le vedem în jur, informare activă în online sau offline, așadar cred că fiecare din noi are o imagine diferită asupra pietrei naturale și ce își dorește de la aceasta. Totuși, noi rămânem fideli travertinului pentru că este materialul cu care am pornit în această aventură.

Povestiți-ne cum decurge o zi normală în culisele celui mai mare showroom și magazin online de piatră naturală din România?

Suntem caracterizați de acțiune așadar, orice zi obișnuită pentru noi înseamnă ACȚIUNE multă, task-uri, vizite în showroom, mailuri și telefoane. Ne place să vedem showroom-ul plin de lume și când se întâmplă acest lucru înseamnă că ne-am făcut toți partea noastră de atribuții bine sau chiar foarte bine. Sunt și momente de liniște, momente binevenite pentru că ne așteaptă și vizitatorii noștri din online ce au nevoie de răspunsuri, oferte, etc. Încerc să îmi țin echipa informată permanent și să le ofer acces la informații pentru a putea asimila cât mai multe lucruri în momentele de respiro. Altfel, ne începem dimineața cu o cafea proaspăt măcinată, o continuăm printre rânduri cu un prânz cald, însoțiti de Dorel și plecăm acasă odată ce toate task-urile sunt încheiate și clienții noștri au primit răspunsurile de care aveau nevoie. Ne place să credem că suntem o echipă ce nu se plictisește aproape niciodată.

Portofoliul PIATRAONLINE cuprinde piatră naturală importată din toată lumea, din țări precum Spania, India, Brazilia, chiar și China. Cum alegeți produse noi pentru catalog și care sunt cele mai frumoase destinații pe care le-ați vizitat pentru a descoperi noi modele?

Fiecare țară, fiecare carieră în parte are ceva de oferit însa nu înseamna că fiecare produs este funcțional pe o anumită piață sau pentru un anumit tip de clienți. Drept urmare, orice produs nou este un “risc” asumat: poate funcționa sau poți să ajungi la concluzia că nu este un produs potrivit pentru piața ta și să renunți la el. Indiferent de situație, una din pasiunile mele în acest domeniu este tocmai faptul că îmi oferă posibilitatea să călătoresc, să cunosc oameni noi, să văd locuri noi, locuri ce nu sunt tocmai cele mai turistice, dar care te ajută să îți lărgesti orizontul de cunoștinte, să te dezvolți și să dezvolți și business-ul pe care îl conduci. Îmi este greu să spun unde mi-a plăcut cel mai mult deoarece peste tot au fost experiențe unice. India este o experiență pe care o recomand deoarece cred că este o experiență la toate nivelurile: senzorială, spirituală, profesională. Totuși, este țara în care revin cel mai greu din proprie inițiativă pentru că gestionez destul de dificil zona alimentară.

Pe lângă pasiunea pentru piatră naturală, ce alte lucruri vă pasionează și vă inspiră? Dacă nu ați fi ales piatra naturală ca business, în ce domeniu v-ar fi plăcut să activați?

Întotdeauna m-am văzut activând în domenii precum organizarea de evenimente și în continuare îmi place foarte mult acest segment, iar atunci când se ivesc oportunități în cadrul PIATRAONLINE, sunt absolut încântată să pot să organizez diverse evenimente. Un alt domeniu care îmi place mult și care îmi realimentează bateriile este cel al călătoriilor, fiecare călătorie în parte m-a schimbat cumva și mi-a oferit o altă viziune asupra lumii. Călătoriile întotdeauna le voi îmbina cu zona de mâncare pentru că îmi place să testez locuri noi de mâncat, indiferent dacă sunt restaurante cu stele Michelin sau food truck-uri.

Despre PIATRAONLINE

PIATRAONLINE a aniversat primii 10 ani in 2017 şi este primul magazin online din România dedicat exclusiv pietrei naturale pentru amenajări interioare și exterioare. Compania Rock Star Construct, sub care operează brandul PIATRAONLINE este în topul furnizorilor de piatră naturală din țară. Compania dezvoltă proiecte care contribuie la consolidarea reputației și creșterii în domeniul său de activitate. Lansarea Pavilionului Expozițional, cel mai mare showroom exterior din România, renovarea showroom-ului interior, susținerea şi promovarea proiectelor culturale, sunt doar câteva dintre proiectele care contribuie la apropierea brandului față de consumatori.  Piatra naturală disponibilă în magazinul online și în showroom provine din cele mai bune cariere din lume, precum Turcia, Egipt, India, China, Spania, Bulgaria etc.

 Adresa showroom: Aleea Teișani nr 137A, Sector 1, București.

Mai multe detalii aici: www.piatraonline.ro

Social Media: https://www.facebook.com/PIATRAONLINE