Interviu cu Elena Licsandru: care sunt cele 3 întrebări pe care arhitecţii le adresează clienţilor care le trec pragul?

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Într-o profesie dominată de bărbaţi, ( în România femeile reprezintă doar 23% din totalul arhitecților), arhitecta Elena Licsandru se numără printre specialiştii care contribuie la crearea de spaţii care întâlnesc nevoile şi aşteptările clienţilor, fără să ajungă la compromisuri majore. De multe ori menţinerea între concept şi buget este o adevărată provocare, iar beneficiarii trebuie să înţeleagă faptul că a colabora cu un arhitect nu este un moft, ci o alegere firească.

Despre ce o inspiră în activitatea ei, ce provocări întâmpină în acest domeniu şi care sunt cele 3 întrebări pe care le pune clienţilor care îi trec pragul ne-a spus chiar ea într-un interviu acordat în exclusivitate portalului Hotel Invest.

De unde vă inspiraţi în realizarea proiectelor?

În primul rând este necesar să înţelegem foarte bine nevoile şi aşteptările clienţilor nostri pentru a putea gândi o soluţie care să fie reprezentativă şi personalizată. Inspiraţia este dată de spaţiul şi funcţionalitatea acestuia, de către bugetul în care trebuie să ne încadrăm cât şi de ultimele tendinţe în domeniu, pe care le urmărim la târgurile de specialitate internaţionale.

Care a fost cel mai ambițios proiect la care ați luat parte în calitate de arhitect colaborator în cadrul Ltn Projects Ind.?

Un proiect ambiţios la care am avut plăcerea să lucrăm a fost amenajarea unui spaţiu hotelier şi implementarea conceptului, cu un buget fix şi limite temporale prestabilite.

Dacă ați putea, ce ați schimba la domeniul în care activați?

Mi-aş dori ca oamenii din societatea românească să fie mai deschişi la ideea colaborării cu un specialist, în orice domeniu nu doar în cel în care activez, şi să înţeleagă beneficiile mutuale ale acestei colaborări.

Din experiența dvs, reușesc beneficiarii să țină pasul cu trendurile actuale atunci când încep un proiect, având în vedere dinamica domeniului?

În principiu, beneficiarii care apelează la serviciile unui specialist sunt deschişi la propunerile noastre, acestea fiind aliniate cu noile tendinţe. Provocarea pe care o întâmpinăm frecvent este dată de menţinerea echilibrului între concept şi buget, astfel încât finalizarea proiectului să nu necesite compromisuri majore.

Ce preferați: un client hotărât care știe ce vrea sau unul deschis la sugestii?

Nu am o preferinţă pentru un anumit tip de client. Un client hotărât are o viziune, care prin expertiza şi cunoştinţele noastre este pusă în practică, luând în calcul toate aspectele tehnice. Un client deschis la sugestii este ajutat de echipa noastră să îşi descopere stilul personal.

De la ce element porniți atunci când dezvoltați un nou proiect?

Pornim de la nevoile clientului şi de la potenşialul spaţiului.

Pe ce mizați în lupta cu concurența?

Amprenta personală consider că este un factor de diferenţiere, la care contribuie: pasiunea pentru munca mea, relaţionarea pozitivă cu clienţii cât şi talentul pe care l-am cultivat de-a lungul timpului.

 Cât este de dificil să găsiți și să alegeți furnizorii potriviți?

Am trecut de partea dificilă şi avem deja o reţea de furnizori şi colaboratori de încredere, construită în timp, dar suntem deschişi şi spre colaborări noi de calitate.

Care ar fi top 3 întrebări pe care le adresați clienților atunci când vă trec pragul?

1. Care sunt aşteptările în urma colaborării, făcând referinţă exact la ce servicii au nevoie din partea noastră?

2. Care este direcţia stilistică pe care doreşte să o urmăm la nivel conceptual?

3. Care este bugetul investiţiei?

Cum estimați finalul de 2018 pentru compania în care activați?

Estimez un trend în urcare al anului curent, determinat de proiecte în derulare cât şi de colaborări internaţionale.

[google-translator]